סדרת הנטפליקס המושלמת לבינג': "הדיפלומטית" מרגשת, משעשעת ומלאת רגעי אקשן משובחים

גיבורת הסדרה היא קייט ויילר, דיפלומטית אמריקאית משופשפת המכהנת כשגרירה בלונדון • בתפקידה החדש היא נדרשת לנהל במקביל כמה מערכות יחסים נפיצות: בבית, בממשל האמריקאי ובזירה הבינלאומית • העלילה גדושה בסצינות ריגול וברגעים רומנטיים וקומים • הסדרה משתמשת בתבונה במשאבים שלה, ובמיוחד בכימיה של צמד השחקנים שמוביל אותה: קרי ראסל כקייט ויילר ורופוס סוול, המגלם את בעלה, דיפלומט לשעבר

קרי ראסל בתפקיד קייט ויילר ב''הדיפלומטית'' / צילום: נטפליקס
קרי ראסל בתפקיד קייט ויילר ב''הדיפלומטית'' / צילום: נטפליקס

על "הדיפלומטית"

זמינה לצפייה: נטפליקס
ז'אנר: דרמה פוליטית
עונות: 1
פרקים: 8
משך פרק: 50 דקות
יוצרת: דבורה קאהן
שחקנים: קרי ראסל, רופוס סוול, דיויד גיאסי, אטו אסנדו, עלי אהן
ציון IMDB:
8.1/10 (30 אלף מצביעים)
ציון Rotten Tomatoes:
מבקרים: 87%; קהל: 83%

בסוף אפריל עלתה לנטפליקס "הדיפלומטית", סדרה חדשה שיצרה דבורה קאהן, תסריטאית ומפיקה שברקורד שלה סדרות כמו "הבית הלבן" ו"הומלנד". כמו בעבודותיה הקודמות, גם "הדיפלומטית" היא סדרה דרמטית משובחת, מלאה בדמויות מרתקות ורגעי מתח מהונדסים לעילא. מבקרים וצופים היללו אותה מרגע יציאתה, וכצפוי בנטפליקס כבר מיהרו להכריז שתופק עונה נוספת.

תקציר העלילה

אשת מחלקת המדינה המשופשפת, קייט ויילר (קרי ראסל), עתידה להתחיל תפקיד דיפלומטי בקאבול שבאפגניסטן. לדאבונה, לאור תקיפה מסתורית על כלי שיט בריטי במפרץ הפרסי, מחליט נשיא ארה"ב שכישוריה נדרשים דווקא בלונדון, לצורך ניהול המצב הרגיש. קייט נאלצת לשנות את תוכניותיה, ולנסוע למלא את תפקיד שגרירת ארה"ב בבריטניה. למסע מצטרף בעלה האל (רופוס סוול) - דיפלומט לשעבר בעל רצונות עצמאיים וקושי עם משמעת. על קייט לנהל בזהירות ובנחישות מערכות יחסים מורכבות בכל הרמות: בביתה, בין בעלי התפקידים בממשל האמריקאי, ובין המדינות המעורבות במשבר. לצד כל זה, אופייה הקשוח, המתאים לשטח ולא לגינונים של בריטניה, מחד מקשה עליה למלא את תפקידה, אך מאידך גם אחראי להצלחותיה.

הקשר למציאות

על אף שהסדרה לא מבוססת על משבר גיאופוליטי ספציפי, יוצרת הסדרה, דבורה קאהן, סיפרה בריאיון על מקורות ההשראה שלה בעת עבודתה כתסריטאית בסדרות פוליטיות מצליחות: "כשעבדתי על 'הומלנד' נפגשנו עם מגוון מדהים של מומחים מעולם המדיניות, מהצבא, מהסי-איי-איי, מהתקשורת. הגיעו גם כמה שגרירים. הסיפורים שהם סיפרו היו עוצרי נשימה. הם מגיעים לכל אזור לחימה, לכל אזור נפיץ שעומד על סף מלחמה". לדברי קאן, זוגות דיפלומטים נשואים שחולקים גם בית וגם קריירה הם לא מקרה נדיר, והיא רצתה להביא למסך גם את המורכבות שכרוכה בקשר כזה.

ביקורת מהעולם

"'הדיפלומטית' מתוחכמת הרבה פחות מאשר 'האמריקאים', אבל יתכן שראסל מוצלחת בה אפילו יותר [...] לאחר פרק פתיחה קצת נפוח, 'הדיפלומטית' הופכת למהנה, ובזמן שראסל מנצחת על המופע, כולם סביבה מוסיפים ומחזקים את דמותה בצורה מבריקה."(לוסי מנגן, הגרדיאן, 20.4)

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

3 דברים שכדאי לדעת

● כאשר קייט והאל מגיעים לראשונה לביתם החדש בלונדון, מנהלת הבית שוטחת באזניהם את ההיסטוריה של המבנה. הפרטים שהיא מוסרת אמיתיים לחלוטין: בית השגריר האמריקאי בריג'נטס פארק הוא אכן הפארק הפרטי הגדול ביותר בלונדון למעט ארמון בקינגהאם, והוא נמכר על ידי אשת החברה האמריקאית ברברה האטון לממשלת ארה"ב אחרי מלחמת העולם הראשונה תמורת דולר אחד בלבד.

● דבורה קאהן חשבה על הרעיון לסדרה כשעוד עבדה ב"הבית הלבן", סדרת הדרמה עטורת השבחים. כשהתחילה לכתוב את "הדיפלומטית", היא הביאה שניים מהכותבים שעבדו איתה אז - פיטר נואה ואלי אטי - לכתוב את הסדרה.

● בסוף השבוע הראשון לאחר עליית הסדרה היא התמקמה במקום הראשון ברשימת עשר הסדרות הנצפות בנטפליקס, וגרפה 57 מיליון שעות צפייה לבדה.

למה בחרנו בה

"הדיפלומטית" מצליחה לאזן בין תרחישי קיצון בינלאומיים לבין רגעים אישיים משעשעים ונוגעים ללב. היא סובלת אמנם מכמה רגעים מגושמים מבחינה תסריטאית ומכמה דמויות קריקטוריות, אבל הם לא מעיבים על העלילה הגדושה בריגול, רומנטיקה, קומדיה ובירוקרטיה. הסדרה משתמשת בתבונה במשאבים שלה, ובמיוחד בכימיה של צמד השחקנים שמוביל אותה - קרי ראסל ורופוס סוול. "הדיפלומטית" שומרת על כמות נכונה של רגעים מרגשים-מותחים-משעשעים, מה שהופך אותה למושלמת לבינג'.

סדרה לחזור אליה

וילפרד (2014-2011) 
זמינה לצפייה: הולו
עונות: 4
פרקים: 49
משך פרק: 20-25 דקות

קומדיה אמריקאית שגיבורה הראשי, ראיין ניומן (אלייז'ה ווד), הוא כלומניק בודד ודכאוני, הנקלע לסיטואציה משונה למדי כשהוא מתבקש לשמור על וילפרד, הכלב של השכנה שלו ג'נה מולר. את וילפרד גס הרוח מגלם יוצר הסדרה, ג'ייסון גאן, בתחפושת כלב לא מאוד מושקעת - ונראה שהיחיד שמבחין בכך הוא ראיין. השניים הופכים לחברים טובים, ונקלעים ביחד לסיטואציות מופרעות. "וילפרד" נראית די ביזארית בהתחלה, אבל מהר מאוד מתגלה כקומדיה חמוצה-מתוקה מלאת נשמה. עם: כריס קליין, מרי סטינבורגן ופיונה גובלמן.

סדרה לחכות לה

פלישה סודית 
תהיה זמינה לצפייה: אפל טי.וי (9.6)
עונות: 1
פרקים: 10

חובבי היקום הקולנועי של מארוול בוודאי הבחינו שהאב המייסד של "הנוקמים" - ניק פיורי בגילומו של סמואל ל. ג'קסון - נעלם מהמסכים לזמן ממושך למדי. במיני סדרה האמריקאית "פלישה סודית" הוא שב מהגלות בחלל, מרופט מאי פעם, כדי לעצור את התוכנית של החייזרים משני הצורה לפלוש לכדור הארץ ולהשתלט על מוקדי כוח מרכזיים. כמו תמיד, גורל האנושות על הכף, וכמו תמיד מובטחים הרבה אקשן והנאה. עם: סמואל ל. ג'קסון, אמיליה קלארק, אוליביה קולמן, קובי סמולדרס.