מתנקשת חסרת מורא בדרמת אקשן מלאת ריגושים ותהפוכות

האנה, נערה שחולצה ממתקן מסווג של ה-CIA, מאומנת על ידי אדם המגדל אותה כאביה להיות מתנקשת קטלנית • בהמשך הסדרה, הם מחליטים לחסל את סוכנת הריגול הנקמנית שדולקת אחריהם

אסמה קריד־מיילס ב''האנה'' / צילום: אמאזון פריים, Christopher Raphael
אסמה קריד־מיילס ב''האנה'' / צילום: אמאזון פריים, Christopher Raphael

על "האנה"

זמינה לצפייה: אמזון פריים וידאו
ז'אנר: אקשן
עונות: 3
פרקים: 22
משך פרק: 45-55 דקות
שפה: אנגלית
יוצר: דיוויד פאר
שחקנים: אסמה קריד־מיילס, ג'ואל קינמן, דרמוט מלרוני, ריי ליוטה, דרמוט מלרוני
ציון IMDB:
7.6/10 (40 אלף מצביעים)
ציון Rotten Tomatoes:
מבקרים 100%, קהל 88%

ב־2017 הודיע המחזאי והתסריטאי הבריטי דיוויד פאר (שעומד מאחורי סדרות הטלוויזיה "אאוטקאסט", "מנהל הלילה" ועוד) שבכוונתו להפיק סדרה שתתבסס על הסרט "האנה", אותו כתב יחד עם סת' לוכהד ובו כיכבו סרשה רונאן וקייט בלאנשט. אמזון פריים וידאו לקחה תחת חסותה את הפרויקט, ועשתה מתיחת פנים לעלילת המותחן מ־2011. עם לא מעט השראה ממגוון דמויות נשיות חזקות מסרטי האקשן של השנים האחרונות, האנה הטלוויזיונית הפכה למכונת הרג של ממש. למי שעוד לא הספיק לצפות, העונה השלישית והאחרונה עלתה לאמזון בסוף 2021.

תקציר העלילה

עד גיל 16, האנה (אסמה קריד־מיילס) גדלה ביערות עם אריק (ג'ואל קינמן, שגם משחק בסדרה "עבור כל האנושות" ב"סדרה לחזור אליה"), גבר שחילץ אותה ממתקן מסווג של ה-CIA, גידל אותה כאביה ואימן אותה להיות מתנקשת חסרת מורא. כאשר סוכנת ה-CIA מריסה ויגלר (מיריי אינוס), שהייתה בעבר המפעילה של אריק, מגיעה אל השניים, הם נאלצים לברוח ולוודא שהם הורגים את ויגלר לפני שהיא הורגת אותם. העונה השנייה נכנסת לתוככי המתקן המסווג של ה-CIA, שם הופכים נערות לחיילות רוצחות. בעונה השלישית והאחרונה האנה מנסה לחסל את הפרויקט שהרס את חייה.

ההקשר הטלוויזיוני

כאמור, דרמת האקשן האמריקאית הזו מבוססת על הסרט משנת 2011, אותו ביים ג'ו רייט וכתב דיוויד פאר. על פי האתר "הוליווד רפורטר", מה שהכי הלהיב את פאר ביצירת הסדרה הייתה האפשרות להתעמק במסע ההתבגרות של האנה. פאר סיפר כי סדרת טלוויזיה שנמשכת לאורך 8 פרקים או יותר, מאפשרת לו לחקור דמויות שונות ולפתח אותן. עוד הוסיף כי תהליך זה מכריח את הסדרה להיות ריאליסטית יותר מהסרט, אותו אפפה הילה מסויימת של סיפור אגדות.

ביקורת מהעולם

"זה לוקח כמעט שלוש שעות עד שהסדרה מתחילה לסטות מהחומרים של הבמאי ג'ו רייט, וכשהיא עושה זאת היא לא לוקחת כיוון חדש לחלוטין, אלא בוחרת להתעמק בדימויים מסורתיים יותר. חלק מהשינויים מבורכים. למשל, ההחלטה לחקור את ההשלכות של מה קורה כאשר מגדלים ילד רחוק מהעולם האמיתי, ואז לפתע זורקים אותו למאה ה־21."
(אני בונדל, חדשות אן.בי.סי, 30.3.2019)

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

3 דברים שכדאי לדעת

● הסרט המקורי משנת 2011 הופק בתקציב של 30 מיליון דולר בלבד, וצבר מאז ועד היום הכנסות בסך 65 מיליון דולר ברחבי העולם. הוא מדורג במקום ה־19 ברשימת הסרטים המצליחים בכל הזמנים של חברת "פוקוס פילם", שהפיקה את הסרט.

● צילומי הסדרה התרחשו ברחבי העולם ועקבו אחר המסע שדמותה של האנה עברה. רשימה חלקית של אתרי הצילום כוללת את הונגריה, סלובקיה, צ'כיה, צרפת, ספרד, גרמניה, בריטניה ומרוקו.

● השחקנית שמגלמת את הגיבורה הראשית האנה, אסמה קריד־מיילס, היא בתם של השחקנים הבריטיים סמנתה מורטון (זוכת פרסי גלובוס הזהב ובפט"א) וצא'רלי קריד־מיילס. לצורך התפקיד, אסמה סיפרה ל"הוליווד רפורטר" כי התאמנה זמן רב עם אביה, שלמד אומנויות לחימה במשך 20 שנה. אף על פי כן, לאסמה היו לפחות שש כפילות שסייעו לה בפעלולים מיוחדים לאורך העונות.

למה בחרנו בה

"האנה" היא סדרת אקשן מהנה, מלאת תהפוכות ודמויות אמינות שמונעות מתחושת צדק ונקמה. בין השורות היא גם עוסקת בסוגיות שנוגעות להגנת המדינה, תהיות על זהות פטריוטית, יחסים בין אב לבת והשאלה מתי וכיצד מתעצבת זהות אישית. אף על פי שהעונות מעט נמרחות והפרקים ארוכים, "האנה" מצליחה לשלב באופן מוצלח בין סיפור התבגרות לדרמת אקשן.

סדרה לחזור אליה

עבור כל האנושות (2019) 
זמינה לצפייה: אפל טי.וי+
עונות: 3
פרקים: 30
משך פרק: 46-80 דקות

דרמה אמריקאית המתארת היסטוריה חלופית שבה ב־1969 לא האמריקאים, אלא הסובייטים, הם שהגיעו ראשונים לירח, מה שמשנה את המאזן הגאופוליטי בעולם וגם את המאזן בחלל החיצון. הסדרה עוקבת אחר אסטרונאוטים אמריקאים וסובייטים על הירח ואחר צוותי מדע וטכנולוגיה בינלאומיים, ומציגה דמויות היסטוריות, כולל חברי צוות החללית "אפולו 11" ניל ארמסטרונג, באז אולדרין ומייקל קולינס, מדען הטילים ורנר פון בראון והנשיא האמריקאי ריצ'רד ניקסון. עם ג'ואל קינמן, שרה ג'ונס, שנטל ואנסנטן ואריק לדין.

סדרה לחכות לה

FUBAR 
תהיה זמינה לצפייה: נטפליקס (25.5)
עונה: 1
פרקים: 8

הסדרה החדשה של נטפליקס היא קומדיית מרגלים בהפקתו ובכיכובו של ארנולד שוורצנגר, שזהו תפקידו הראשון בסדרת טלוויזיה. לוק (שוורצנגר) ובתו אמה (מוניקה ברברו) הם שני סוכני CIA במסווה, שאינם יודעים זאת זה על זו. כשהם מגלים את הסוד הגדול הם מבינים שבעצם חיו בשקר, ואינם יודעים דבר אחד על השנייה. יוצר הסדרה הוא ניק סנטורה, הכותב של "הסופרנוס" ו"חוק וסדר". עם ג'יי בארושל, גבריאל לונה, טרוויס ואן וינקל ודבון בוסטיק.