"פליישמן בצרות": משבר אמצע החיים של גבר ניו יורקי מעולם לא נראה כל כך מצחיק ושנון

גירושיו הטריים של טובי פליישמן, רופא בשנות הארבעים לחייו, שחי את חיי הבורגנות של בניו יורק, מקבלים תפנית כשגרושתו משאירה אצלו את ילדיהם בדירתו ונעלמת • הוא נאלץ להתמודד עם הטיפול בהם ולהסתגל לחייו החדשים כרווק בעולם הדייטינג באפליקציות

ג'סי אייזנברג וקלייר דיינס ב''פליישמן בצרות'' / צילום: דיסני+
ג'סי אייזנברג וקלייר דיינס ב''פליישמן בצרות'' / צילום: דיסני+

על "פליישמן בצרות"

זמינה לצפייה: דיסני+
ז'אנר: דרמה
עונות: 1
פרקים: 8
משך פרק: 43-67 דקות
שפה: אנגלית
מבוסס על: הספר "פליישמן בצרות" מאת טאפי ברודסר־אקנר
יוצרת: טאפי ברודסר־אקנר
שחקנים: ג'סי אייזנברג, קלייר דיינס, ליזי קפלן, אדם ברודי, ג'וש רדנור
ציון IMDB:
7.7/10 (10,000 מצביעים)
ציון Rotten Tomatoes:
מבקרים 87%, קהל 81%

המשפט שמאפיין יותר מכל את הסדרה "פליישמן בצרות" מופיע בכלל בפרק השישי, והוא מוטח על ידי דמות שולית ביותר בעלילה בפניו של הגיבור הראשי: "הפסדת קידום, אתה גרוש, ברוך הבא לגיל העמידה. האלטרנטיבה הייתה למות בגיל צעיר". הסדרה, שמבוססת על רומן הביכורים המצליח של טאפי ברודסר-אקנר מ-2019 ואף נוצרה על ידה, בוחנת את משבר אמצע החיים מכל כיוון אפשרי: נישואים, ילדים, סקס, מאווים, מכאובים, טראומות ומשברים.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

תקציר העלילה

טובי פליישמן (ג'סי אייזנברג) נכנס לשנות ה-40 של חייו. הוא רופא יהודי שחי את חיי הבורגנות של האפר איסט סייד בניו יורק, אך מלא בביקורת עליהם. גירושיו הטריים מקבלים תפנית כשלילה אחד גרושתו, רייצל פליישמן (קלייר דיינס) משאירה את ילדיהם בדירתו ונעלמת. טובי נאלץ להתמודד עם הטיפול בילדיו ולהסתגל לחייו החדשים כרווק בעולם הדייטינג באפליקציות. שני הפרקים האחרונים מסיטים את הזרקור מטובי, ומאירים באור אחר את הנרטיב שהוא מספר לעצמו.

ביקורת מהעולם

"היה קל להפוך את טובי ורייצ'ל, הדמויות הראשיות, לסטריאוטיפים, אבל הסדרה לא עושה זאת. היא מזהה את המורכבות האנושית, ובמיומנות רבה מכניסה את הצופה למעורבות רגשית בחייהם של אנשים לכאורה בלתי נסבלים. [...] היא גם מכירה בכך שהכאב באהבה שהתפוגגה, באובדן העצמי ובקושי לתקשר עם הסביבה - הוא כאב אוניברסלי". (דן עינב, "פייננשל טיימס", 20.2)

2 דברים שכדאי לדעת

● טאפי ברודסר-אקנר, 47, גדלה בבית יהודי אורתודוקסי בברוקלין ניו יורק, ואף הספיקה ללמוד שנה אחת באוניברסיטת בר אילן. היא החלה את דרכה ככתבת במגזין אופרות סבון, ובהמשך כתבה כתבות פרופיל למגזין "GQ" ו"הניו יורק טיימס", וזכתה לפרסי הוקרה על כמה ממאמריה. "פליישמן בצרות" הוא ספרה הראשון (שאף תורגם לעברית ויצא בהוצאת תכלת). די מהר הוא הפך לרב-מכר, וזכה להיכלל ברשימה המורחבת של הפרס לסיפורת נשים הבריטי ב-2020.

● ג'סי אייזנברג וקלייר דיינס היו בחירות הליהוק הראשונות של ברודסר-אקנר. בריאיון ל"פורבס" היא אמרה ש"הדמויות כל כך ספציפיות, שלא יכולתי לחשוב על שום ליהוק אחר". בראיון ל-NPR, רשת הרדיו הציבורית של ארצות הברית, סיפרה היוצרת כי גם את השניים האלה וגם את ליזי קפלן ואדם ברודי שמשחקים לצידם בחרה כיוון שהתפרסמו כשחקנים צעירים יחסים וכעת הם בשנות ה-40 שלהם.

למה בחרנו בה

משפחה, חברות, בגידות, גירושין, תשוקה, ממון והבדלים מגדריים - הסדרה נוגעת בנושאים האלה בחוכמה וקושרת אותם זה לזה באלגנטיות, כך שהיא לא הופכת לדידקטית או מעיקה. הקאסט מצויין, העריכה מעניינת ולא שגרתית, הצילום מסקרן והסיפור שובה לב. מומלץ מאוד לאנשים במשבר אמצע החיים, וגם לכאלה שרחוקים ממנו, לא משנה מאיזה כיוון.

סדרה לחזור אליה

התמימים (2021)
זמינה לצפייה:
נטפליקס
עונות: 1
פרקים: 8
משך פרק: 49-71 דקות

סדרת מתח ספרדית, אדפטציה טלוויזיונית לרב המכר של סופר המתח הנודע הרלן קובן מ-2005. תשע שנים אחרי שמתאו וידאל הורג בשוגג גבר אחר, הוא מנסה לשקם את חייו עם אהובתו, אוליביה קוסטה, עד שיום אחד היא נעלמת. התעלומה האופפת את היעלמותה של אוליביה מערערת את כל מה שמתאו חשב שהוא יודע על זוגתו. הסדרה סוחפת בזכות בימוי מצוין ותסריט מהודק, שחושף אט אט סיפור מצמרר שכולל סחר בנשים, אונס ורצח. עם מריו קאסאס, אלכסנדרה חימנס, אאורה גארידו וחואנה אקוסטה.

סדרה לחכות לה

סילו 
תהיה זמינה לצפייה:
אפל טי.וי+ (5.5)
עונה: 1
פרקים: 10

סדרת דרמה המתרחשת במציאות דיסטופית, מבוססת על הטרילוגיה שהפכה לרב-מכר שכתב הסופר האמריקאי יו האווי. "הסילו" הוא מבנה תת-קרקעי ובו חיים עשרת אלפים האנשים האחרונים על פני כדור הארץ. הם לא יודעים מי בנה את הסילו, מתי נבנה ומה גרם להרס האנושות וכדור הארץ. כשג'ולייט (רבקה פרגוסון), מהנדסת במקצועה, מחפשת תשובות לגבי רצח של אדם יקר לליבה, היא מגלה אמת מטרידה על המציאות שבה היא חיה. עם טים רובינס, קומון והארייט וולטר.