לגלובס נודע כי לפי ההצעה, החברה תוביל את פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה, במקום נת"ע שהקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה • לפי המתווה, רשות המטרו תהפוך ללא רלוונטית ועשויה אף להתבטל • בכך מממש ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, את האיום שהשמיע בשבוע שעבר בכנס התשתיות של גלובס
חילופי האשמות בכנס התשתיות של גלובס, במסגרתם מ"מ מנהל רשות החברות האשים את נת"ע והאוצר בדילים ובעיכוב פרויקטים, חשפו עימות סביב ניהול המטרו • בינתיים, הסדקים במבנה הארגוני של הפרויקט הגדול בתולדות ישראל רק מעמיקים - ונראה שזהו רק קצה הקרחון
כמנכ"ל נת"ע הוביל גליק להשלמת פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, קידום הקו הירוק והקו הסגול וכן קידום שלושת קווי המטרו • גליק: "נכון להערכתי להעביר את המקל למנכ"ל חדש"
מיה ליקוורניק מונתה לראשות דירקטוריון נת"ע, בשיאן של המהמורות האחרונות בדרך לפתיחת הקו האדום • בראיון בלעדי וראשון בתפקיד היא מספרת על הלקחים מהמיזם: "אי אפשר להכתיב לוחות זמנים מדויקים בפרויקט כזה", מגבה את רשות החברות בקרב עם השר דוד אמסלם: "מאבק משתק", וטוענת בכובעה כיו"ר מקס שבנק ישראל לא מקדם מספיק תחרות
אם מינויה יאושר באופן סופי על ידי שרי האוצר והתחבורה, לליקוורניק אתגרים רבים לפתחה: כל הפרויקטים שבאחריות החברה נמצאים בעיכובים, כמו למשל קווי הרכבת הקלה בגוש דן • ליקוורניק הובילה במשך יותר משני עשורים את אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, בו הייתה שותפה בכירה
ליקוורניק הייתה בעבר שותפה בכירה במשרד עורכי-הדין מיתר-ליקוורניק והיא ללא ניסיון ניהולי בביטוח או בשוק ההון
ליקוורניק, לשעבר שותפה בכירה באחד ממשרדי עורכי-הדין המובילים בארץ, הרשימה את השר כחלון בעבר - ובעלת סיכוי גבוה להתמנות כמחליפתה של דורית סלינגר, כך נודע ל"גלובס"
לדברי עורכת הדין הבכירה שהפסידה בהתמודדות על ניהול רשות החברות: "זה לא מרפה את ידי, אתמודד על תפקידים ציבוריים אחרים בעתיד"
עו"ד מאיה ליקוורניק, עו"ד יעקב קווינט ואבי גפן מועמדים לתפקיד
הוועדה הייתה אמורה לקבל החלטה על מי להמליץ לתפקיד כבר הערב, אולם החליטה לדחות את החלטתה
בכירי המשק נהרו אמש לחגיגות המימונה בכמה מוקדים שונים ■ וגם: עו"ד מיה ליקוורניק רוצה לעדכן את דיני התאגידים
ערן מכהן כדירקטור בבנק, וליקוורניק עזבה באחרונה את משרד מיתר ליקוורניק ■ בנק הפועלים: "מתקיימות שיחות לגבי קיצור תקופת כהונתו של סרוסי"
זאת אחרי 30 שנות קריירה משפטית ■ תמשיך לשמש כיועצת חיצונית למשרד ■ עו"ד ליקוורניק: "בסוף השנה אחגוג 60, והבנתי שאני מספיק צעירה כדי לפתוח בקריירה חדשה"
פערי שכר גבוהים קיימים בישראל לא רק בחברות הציבוריות
שנה אחרי המגה-מיזוג, פירמת מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל מקדמת 9 עורכי דין לשותפים, ומצרפת 14 עורכי דין חדשים ■ מיה ליקוורניק: "הקידום לשותפות לא מתמצה בתנאי שכר משופרים, הוא כולל גם קבלת אחריות גדולה"
4 השותפים הבכירים בפירמה הממוזגת החדשה מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות' בראיון משותף ובלעדי ל"גלובס": "כל בעל שליטה שיש לו כסף עושה היום מאמצים להוציא את החברה משוק ההון, כי לא יוצא לו מזה כלום חוץ מצרבת"
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהחיים גליקינקי קוינטמטרומינוי בכיריםנת"ערשות המטרורשות מקרקעי ישראלתחבורה ציבורית