ביידן נגד מאסק: "רכש רשת חברתית שמפיצה שקרים ברחבי העולם"

נשיא ארה"ב יצא נגד אילון מאסק וטוויטר שנרכשה על ידו וטען כי הרשת מפיצה שקרים • ההצהרה של נשיא ארה"ב מגיעה לאחר שמאסק פיטר אלפי עובדים ברשת החברתית שרכש לאחרונה כדי לחסוך בעליות

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Patrick Semansky
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Patrick Semansky

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יצא באירוע גיוס כספים לקראת בחירות האמצע בארה"ב נגד הרשת החברתית שרכש אילון מאסק וטען כי היא מפיצה שקרים בכל העולם. ביידן אמר כי "אין יותר עורכים בארה"ב".

ההצהרה של נשיא ארה"ב מגיעה לאחר שמאסק פיטר אלפי עובדים ברשת החברתית כדי לחסוך בעליות - כשבוע בלבד לאחר שרכש אותה. בעקבות הדברים דווח על עלייה חדה של תגובות גזעניות ונאומי שנאה ברשת - מה שגרם למספר מפרסמים גדולים להפסיק לפרסם ברשת.

העסקת טוויטר עלתה למאסק כ-44 מיליארד דולר, וכעת והוא מנסה להגדיל את רווחי החברה במגוון צעדים: צמצום כח אדם והוצאות, וחיפוש אפיקי רווח חדשים.

בין השנים 2010-2021 הרווח הכולל של טוויטר הסתכם ב-25 מיליארד דולר, כאשר ענפי המחקר והפיתוח של החברה עלו כ-7.8 מיליארד דולר. החברה רשמה הפסד נקי מצטבר בהיקף של כ-1.3 מיליארד דולר

אחת הדרכים בהן מאסק מנסה להגדיל הכנסות בטוויטר היא מנוי בתשלום של 8 דולרים לרשת החברתית הכולל את "הוי הכחול" השמור כעת למשתמשים מאומתים.