וי כחול בטוויטר ב-20 דולר לחודש: שירות המנויים החדש של מאסק

אילון מאסק, הבעלים החדש של רשת טוויטר, מתכנן להשיק שירות מנויים בתשלום חודשי של כ-20 דולר, לפי דיווחים באתר The Verge, שיעניק למשתמשים בו את הוי הכחול הנכסף שקיבלו עד כה פוליטיקאים, אנשי ציבור ועיתונאים, בין השאר • עובדי החברה קיבלו דד-ליין של שבוע לביצוע השינויים, או שיפוטרו

אילון מאסק, בעלי טוויטר / צילום: Reuters, Dado Ruvic
אילון מאסק, בעלי טוויטר / צילום: Reuters, Dado Ruvic

אילון מאסק באולטימטום ראשון לעובדי טוויטר. לפי דיווח של אתרי Platformer ו-The Verge, הבעלים החדש של הרשת החברתית סימן תאריך סופי להכנסת הליך אימות בתשלום לטוויטר, ואם העובדים לא יעמדו בו, הם יידרשו לעזוב את החברה. 

● עידן מאסק בטוויטר מתחיל: המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים פוטרו והוצאו מהבניין, וזה רק הפרומו | ניתוח

המטרה של מאסק היא לשנות את טוויטר Blue, שירות בתשלום חודשי של 4.99 דולר עם פיצ'רים ייחודיים לנרשמים, לשירות מנויים יקר יותר שגם מאמת משתמשים באמצעות הוי הכחול המוכר של הרשת החברתית - אותו מקבלים עיתונאים, פוליטיקאים, אמנים ועוד אנשי ציבור לאחר הליך וידוא. באתר The Verge מוסיפים כי המטרה הסופית היא לגבות 19.99 דולר בחודש עבור השירות המחודש.

שירות טוויטר Blue הושק לקהל הרחב לפני קרוב לשנה, בתור אפשרות לצפייה במאמרים ללא פרסומות של חלק מהמפרסמים ברשת עם אפשרויות להתאמה אישית באפליקציה - כמו שינוי צבע הלוגו של היישום במסך הבית בטלפון.

לפי התוכנית החדשה שהפיץ מאסק במזכרים פנימיים בחברה שהגיעו ל-The Verge, בשירות טוויטר Blue החדש משתמשים יקבלו 90 ימים להירשם ולשלם לפני שיאבדו את סימון האימות שלהם, אותו וי כחול נכסף.

הדד-ליין להשקת השירות החדש הוא 7 בנובמבר, כלומר בעוד שבוע, ולעובדי המחלקה האמונה על השירות נאמר כי אם לא יעמדו בדרישות - יפוטרו.

מאסק לא הסתיר את כוונותיו בנוגע לשינויים שהוא מתכנן לעשות בהליכי האימות של טוויטר, גם כאשר עסק בכמות הבוטים (משתמשים מזויפים) ברשת. הבעלים החדש צייץ ביום ראשון כי "כל הליך האימות עומד להשתנות כעת".

דוברי טוויטר לא הגיבו לפרסומים.

לאחר פרסום הדיווחים ב-The Verge, משתמש טוויטר עם קרוב ל-600 אלף עוקבים פרסם סקר בו שאל את הצייצנים כמה הם היו מוכנים לשלם עבור וי כחול ואימות בטוויטר, כאשר אחת האופציות היא "לא הייתי משלם". נכון לשעה זו, לסקר השיבו קרוב ל-400 אלף משתמשים, והתשובה הפופולרית ביותר, שכמעט 80% מהצייצנים בחרו בה, היא ללא תשלום.

מאסק הוא בעליה של טוויטר בסך הכל כשלושה ימים, אך כבר התחיל לבצע שינויים ברשת החברתית הפופולרית. ראשית, מסך הכניסה לרשת השתנה. בנוסף, בעזרת מהנדסי טסלה שמאסק הביא לטוויטר כיועצים, הוא מתכנן מהלך פיטורים רחב להנהלת הביניים בחברה ולמהנדסים שלא תרמו לאחרונה למאגר הקוד של הרשת החברתית. הפיטורים צפויים להתחיל כבר בשבוע הקרוב ולפי הדיווחים ב-The Verge מנהלים כבר הכינו רשימות עובדים שיקוצצו.