אילון מאסק מתחיל לפטר: עובדי טוויטר קיבלו הודעה במייל לא חתום

מזכר פנימי שהופץ בקרב עובדי טוויטר הודיע: תקבלו מייל עדכון אם פוטרתם או לא עד השעה 9:00 (שעון מקומי) • עדיין לא ברור כמה עובדים יפוטרו מהרשת החברתית שאילון מאסק רכש בשבוע שעבר, אך המיליארדר אמר בעבר כי התכנון שלו להתייעלות טוויטר הוא לקצץ את 7,500 העובדים בחצי

טוויטר ואילון מאסק. הפיטורים מתחילים / צילום: Reuters, Dado Ruvic
טוויטר ואילון מאסק. הפיטורים מתחילים / צילום: Reuters, Dado Ruvic

אילון מאסק מתחיל לפטר את עובדי טוויטר כפי שהבטיח. האתר TheVerge חשף מזכר פנימי שהופץ לעובדי הרשת החברתית בו צוין כי "נתחיל לצמצם את כוח העבודה הגלובלי שלנו" בתאריך 4 בנובמבר. המזכר לא היה חתום ע"י מאסק או חבר הנהלה כלשהו.

● טוויטר נערכת לפיטורים של כ-3,700 עובדים 
● וי כחול בטוויטר ב-20 דולר לחודש: שירות המנויים החדש של מאסק 
● עידן מאסק בטוויטר מתחיל: המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים פוטרו והוצאו מהבניין, וזה רק הפרומו | ניתוח

מדובר באימות לדבריו של הבעלים החדש, אילון מאסק, שכבר הודיע לא פעם שבכוונתו להתחיל במהלך פיטורים רחב בטוויטר ולהוביל שינויים מהותיים בפעילות החברה והמוצר שלה. מאז שמאסק נכנס למשרדי טוויטר בשבוע שעבר, היו השערות לא מאומתות בקרב עובדי החברה בנוגע לפיטורים.

לפי המזכר שקיבלו עובדי טוויטר, כל חבר בצוות החברה יקבל אימייל שיודיע לו אם הוא פוטר עד לשעה 9:00 בבוקר, פי השעון המקומי. עוד צוין במזכר כי תגי העובדים שמעניקים גישה למשרדים יפסיקו לפעול באופן זמני.

"אנחנו מודעים לכך שזו חוויה מאוד מאתגרת לעבור, בין אם תושפעו או לא", נכתב במזכר, "תודה לכם שאתם ממשיכים להיות מחויבים למדיניות של טוויטר שאוסרת עליכם לדון במידע סודי של החברה ברשתות החברתיות, עם התקשורת או בכל מקום ציבורי אחר".

"חוויה שלא אאחל לאיש"

אמיר שבט, בכיר ישראלי המתגורר בארה״ב ומנהל את כל תחום הקשר למפתחים חיצוניים בטוויטר, סיפר בפוסט שפרסם בפייסבוק על פרישת מחאה שלו ושל מספר עובדים בטוויטר, במטרה לסייע לתושבים בארה״ב ללא ויזות שהייה. ״אני זוכר את החרב של האפשרות לאובדן הויזה מונחת על הצוואר שלי וזו חוויה שלא אאחל לאיש. זאת אפשרות עדיפה על פני הישארות בחברה שמתיייחסת לעובדים שלה בצורה הזו, ועל פני אי נקיטת עמדה או עשיית מעשה. מלבד זאת, החברה ביטלה את העבודה מהבית והמשרד הקרוב ביותר נמצא במרחק שעתיים טיסה מכאן״.

ניק ואטנאבה, מהגר המועסק בטוויטר ב-8.5 השנים האחרונות ופוטר, כתב ברשת לינקדאין כי ״כמהגר שעובד בארה״ב, אין לי ממש זמן להסתכל לאחור. אני מחפש בדחיפות לעבודה חדשה ואשמח לכל סוג של סיוע״. באקטי נרווקר, מהנדסת תוכנה שהיגרה מהודו ומועסקת בטוויטר מאז 2021 כתבה כי ״אני על ויזת אף-1, מה שנותן לי זמן מוגבל ביותר למצוא משרה חדשה בארה״ב״.

וויליאם בונאדו, מנהל מותג בחברה כתב ברשת לינקדאין כי ״הבוקר איבדתי גישה לכל מערכות העבודה בטוויטר ללא הודעה מראש - מה שאומר שאני נכלל כנראה בין 50% ממפוטרי החברה מתפקיד שבהחלט אהבתי״.

במסמך שהופץ במשרדי הרשת החברתית לא צוין כמה עובדים יפוטרו, אבל מאסק חזר ואמר בתקופה האחרונה שהוא מתכנן לקצץ בחצי את מצבת העובדים בטוויטר, שעומדת כרגע על 7,500 בני אדם. היועצים החיצוניים שהוא הביא בשבוע שעבר למשרדי טוויטר בחנו אילו מהנדסים ומנהלים טכניים יעילים בחברה ותורמים למסד הקוד, כך לפי עדויות של עובדי טוויטר.

מהלך הקיצוץ המסיבי הוא חלק מהתוכניות של מאסק להפחית בעלויות בטוויטר. עוד ביוני, לפני שהוא ניסה להיחלץ מהעסקה לרכישת הרשת החברתית, הוא אמר לעובדים כי "כעת, ההוצאות עוברות את ההכנסות. כך שזה לא מצב מעולה להיות בו. ונהיה חייבים לצמצם במצבת העובדים ובהוצאות כדי שההכנסות יחזרו להוביל. אחרת, טוויטר פשוט לא תוכל לצמוח".

באתר TheVerge דיווחו כי עובדים רבים החלו לנתק את המייל המקצועי בחברה שלהם מחשבונותיהם בטוויטר. טוויטר מחייבת את כל עובדיה לחבר את החשבונות שלהם למייל שלהם בחברה ודורשת גם אימות משתמשים בשני שלבים או באמצעות מפתחות פיזיים.