טוויטר נערכת לפיטורים של כ-3,700 עובדים

לאחר סיום עסקת רכישת טוויטר בשבוע שעבר, אילון מאסק נוקט שורת צעדים כדי להגדיל את הכנסות החברה • בין הצעדים: צמצום 50% מכוח העבודה ומנוי בתשלום

אילון מאסק, בעלי טוויטר / צילום: Reuters, Dado Ruvic
אילון מאסק, בעלי טוויטר / צילום: Reuters, Dado Ruvic

לאחר רכישת טוויטר בשבוע שעבר על ידי מנכ"ל טסלה אילון מאסק, החברה מתכוננת לצמצום של כ-50% מכוח העבודה. במספרים, מדובר על כ-3,700 עובדים. בנוסף, עובדים שקיבלו אישור לעבודה מרחוק יצטרכו לחזור למשרדים, כך דווח בבלומברג, שחשפה את הסיפור.

וי כחול בטוויטר ב-20 דולר לחודש: שירות המנויים החדש של מאסק
עידן מאסק בטוויטר מתחיל: המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים פוטרו והוצאו מהבניין, וזה רק הפרומו | ניתוח גלובס

מאסק מתכנן להפגש עם צוות מצומצם של בכירים כדי לדון בפיטורים. בין המוזמנים לדיונים: דיוויד סאקס מנכ"ל Craft Ventures, אנטוניו גראסיאס ובעלי קרנות השקעה. גראסיאס, הוא משקיע בחברות נוספות של מאסק, כמו פרוייקט SpaceX, וטסלה.

תאריכי הדיונים על הפיטורים הופצו במערכת הפנימית לכל עובדי טוויטר, ככל הנראה בטעות. 

עם סיום עסקת הרכישה של טוויטר בשבוע שעבר, הביא מאסק עובדים ויועצים מהחברות האחרות שברשותו כדי לבחון את הצעדים הבאים שיש לנקוט בחברה.

העסקת טוויטר עלתה למאסק כ-44 מיליארד דולר, וכעת והוא מנסה להגדיל את רווחי החברה במגוון צעדים: צמצום כח אדם והוצאות, וחיפוש אפיקי רווח חדשים.

בין השנים 2010-2021 הרווח הכולל של טוויטר הסתכם ב-25 מיליארד דולר, כאשר ענפי המחקר והפיתוח של החברה עלו כ-7.8 מיליארד דולר. החברה רשמה הפסד נקי מצטבר בהיקף של כ-1.3 מיליארד דולר

אחת הדרכים בהן מאסק מנסה להגדיל הכנסות בטוויטר היא מנוי בתשלום של 8 דולרים לרשת החברתית הכולל את "הוי הכחול" השמור כעת למשתמשים מאומתים.