רשת יוחננוף מסכמת את הרבעון השלישי עם מכירות בהיקף של 983 מיליון שקל, המשקפות גידול של כ-15% לעומת הרבעון השלישי אשתקד • הרווח הנקי לתקופה הסתכם ב-31 מיליון שקל, כלומר כ-3.4% מהמחזור
החברות רוצות לחסוך עלויות בטווח הארוך ומהמרות על המגזר החם ביותר בנדל"ן המסחרי
משבר הקורונה יצר הזדמנות כלכלית גם לרחובות במרכזי הערים • באיזו תדירות מגיעים אליהם הקונים ולאיזו מטרה, כיצד הושפע הפדיון, מה קרה לדמי השכירות החודשיים, ואיך ניתן לשדרג את מרכזי הערים בשנים הקרובות • דירוג הרחובות המסחריים החזקים של ישראל
בשבוע שעבר הפכה רשת ה"עשה זאת בעצמך", הום דיפו, לחברת הריטייל הגדולה ביותר בארה"ב - עם שווי שוק של יותר מ-430 מיליארד דולר • החדשנות והחיבור החכם שלה לאונליין מוכיחים שגם שחקנים ותיקים בענפים מסורתיים יכולים לפרוח. מי שלא יחדש - ייכחד
"כל ההישגים בזכות הורדת מחירים": הכנסות רשת השיווק צמחו ברבעון השלישי ב-5%, הרווח הנקי זינק בקרוב ל-40% • המנכ"ל חגי שלום מסביר למה החברה מצמצמת את הכניסה לתל אביב ולמה מותג פרטי מוזל לא על הפרק ("הלקוחות שלנו אוהבים מותגים שהם מכירים, לא מעניין אותם זול")
בסקר שנערך עבור גלובס, בשיתוף עם פאנל–ויו, כמחצית מהצרכנים מצהירים כי ישנו את הרגלי הקנייה בעקבות פרשת המחירים בסופרמרקטים • המציאות מראה שהם מפונקים מכפי שהם מוכנים להודות, ומתפשרים • בהשוואה לאמריקאים, הם נכונים לשלם פרמיה שולית בלבד באונליין
רשת ה"עשה זאת בעצמך" מסכמת את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה במכירות, וירידה ברווח הנקי
מצעד הנחקרים ברשות התחרות מעורר שאלות על טיב היחסים בין הספקים לקמעונאים • כיצד השפיע היבוא המקביל, למה העלייה במחירי השילוח לפני שנה לא טלטלה את השוק, ומי צריך לדאוג עכשיו? • "כל חודש המחירים של מאות מוצרים משתנים, מישהו מדווח על זה מראש לצרכן?"
בתחילת השבוע ניסתה שופרסל להנמיך את גובה הלהבות סביב פרשת המחירים באתר האונליין לחברה החרדית • אלא שאז באה דרמה חדשה, והחשדות להסדר כובל אינם מוסיפים לאמינותה הכללית
סלאח דבאח, מנכ"ל רשת דבאח - מהשחקניות הגדולות בשוק המזון בחברה הערבית - מתחרה ברמי לוי ובחצי חינם, מתגאה במועדון לקוחות טוב יותר משופרסל ולא מאמין באונליין • בראיון לגלובס הוא מנתח את השוק וקורץ לזירה הבינלאומית
תשומת-הלב שמופנית למחירים של רשת המזון הגדולה בישראל גלשה השבוע גם להיבטים אחרים של פעילותה • גם אם לפשיטה של רשות התחרות על משרדי החברה אין קשר לפעילות באתר למהדרין, אין ספק כי הלך הרוח בציבור מעודד את הרשויות לפעול ביתר תקיפות כלפיה וכלפי רשתות אחרות
שוק הסופרמרקטים בישראל מוערך בכ-80 מיליארד שקל בשנה, והרווחיות של החברות הציבוריות הפועלות בו ממשיכה לעלות • ואולם בעידן הכלכלה החדשה והדיגיטלית הן נדרשות להפנים את השינוי המהותי שמתרחש בשוק המסחר הקמעונאי ולהתאים את עצמן לביקושי העתיד בכלל ולהתנהלות הוגנת בפרט
אחד מהתהליכים שהואצו בעקבות מגפת הקורונה נעוץ בשינוי שהתקבע בדפוסי הצרכנים ביחס לרכישות מקוונות וסחר אלקטרוני, המתגלגל לפתחו של מגזר הלוגיסטיקה, כחוליה מרכזית בשרשרת • כעת נותר להבין האם מגמת הגידול המאסיבי בביקוש למרכזי אחסון והפצה יספק את הסחורה גם למשקיעים
הדולר נמצא בשפל של 25 שנה, ובמשק פוחדים מנזק ארוך-טווח • בתעשיית ההייטק חוששים שהתחזקות השקל תפגע בענף • מה תעשה היחלשות הדולר למחירי הדיור, ומי עוד מושפע מהסערה במט"ח?
בשנים האחרונות הולך וגדל ההיצע של פארקי עסקים ומדע ממותגים וחדשניים • קומת הרחוב החדשה כוללת תמהיל של עסקי בילוי, פנאי והסעדה, לצד בנקים וגני ילדים - במטרה לספק מענה לצרכים של דורות ה-Z וה-Y ובקרוב גם דור האלפא
בישראל יש יותר מ-500 מרכזי מסחר, ותוך חמש שנים צפויים להיבנות עוד כ-100 חדשים בשטח של כמיליון מ"ר • התכלית שלהם תהיה שונה מזו שהכרנו: בילוי, פנאי, הסעדה - וגם מסחר • הלקוח כבר לא יסתפק בחללים וקירות, אלא יחפש את החוויה הרגשית שתחבר אותו למותגים
אורי וטרמןאיציק אברכהןרשות התחרותהעלאת מחיריםחנויותיוסי אמירקרפוררשתות שיווקשופרסלשלומי אמיר