"ידיעות אחרונות": מגעים ראשונים בין משרדי האוצר, הכלכלה, הפנים, התחבורה וראשי הרשויות לצורך קביעת פיצוי לעסקים וחנויות שייפגעו מהעבודות - שמתחילות היום ■ גם תושבים יפוצו: בחלק מהבתים כבר הותקנו מזגנים
קווי אוטובוס חדשים, הקמת חפ"ק והגברת האכיפה הם רק חלק מהאמצעים שילוו את העבודות ■ סגנית ראש עיריית תל אביב לתחום התחבורה: "ההתארגנות - מעט מדי ומאוחר מדי" ■ אלה הכבישים והרחובות שצפויים להיסגר
הבדיקה החלה בעקבות פניית נת"ע לחשבת הכללית באוצר בשנה שעברה בבקשה לקבל פטור ממכרז להסכם ההתקשרות עם PB מחברות הייעוץ הגדולות בעולם
הבנקים מבקשים להקים מנגנון תיאום עם נת"ע מחשש לפגיעה בתשתיות מרכזיות שלהם ■ בנוסף, הבנקים צפויים לספק שאטלים ליותר מ-5,000 עובדיהם הנמצאים באזור החפירות, וייתכן שיעניקו להם גם פיצוי כספי בעתיד
ביום ראשון הקרוב יחלו העבודות על הרכבת הקלה בת"א ■ משטרת ישראל: "נערכים לעומסי תנועה בגוש דן, השפעות בכבישים הבין עירוניים ופגיעה במרקם החיים של תושבי גוש דן" ■ מנכ"ל נת"ע: "יהיו הפרעות תנועה ועומסים חריגים"
כפתרון זמני נבחרו חברות דנה הנדסה ואלדד ספיבק הישראליות לנהל את הפרויקט שיחל ב-2 באוגוסט עבור 153 מיליון שקל
והכול בגלל תחילת העבודות על הרכבת הקלה בת"א ■ חילופי ההאשמות נמשכים: נת"ע דורשת עוד שוטרים, המשטרה דורשת עוד חניונים ■ גורם במשרד לביטחון פנים: "הציבור לא יודע מה מחכה לו"
מבקר המדינה "החליט לבחון בזמן אמת את היערכות הרשויות השונות לתחילת עבודות התשתית של הרכבת הקלה" ■ השר לביטחון פנים גלעד ארדן מבקש לכנס פגישה דחופה בנוגע להסדרי התנועה לקראת תחילת העבודות
שפיר הנדסה טענה כי סולל בונה אינה עומדת בתנאי המכרז של נת"ע, וביקשה מביהמ"ש להכריז עליה כזוכה ■ סולל בונה: עתירת שפיר הוגשה בחוסר תום-לב, ודינה להידחות על הסף
שפיר ושותפתה האיטלקית טוענות כי הקבוצה הזוכה לא עומדת בתנאי המכרז, ולכן יש להכריז עליהן כזוכות ■ מדובר במכרז הגדול ביותר בפרויקט, הכולל בניית שתי מנהרות של כ-5 ק"מ ובניית 6 תחנות רכבת תחתית
בעצם אישורו של ישראל זינגר הוסר איום מרכזי של עיכוב העבודות על הקו הראשון של הרכבת הקלה
שר התחבורה בתדרוך לקראת תחילת העבודות על הקו האדום: "הנחיתי את נת"ע לפעול כמה שניתן מתחת לקרקע גם אם זה עולה יותר. זה משביח את הקרקע מעל ומקדם פרויקטים. גם מבחינת ביטחון - תחנות תת קרקעיות ומנהרות יכולות לשמש כמחסה בשעת חירום"
צוות הבדיקה שמונה לבחון את ההתקשרות צפוי לפרסם בקרוב את מסקנותיו לגבי ההסכם, שהיקפו מוערך ב-800 מיליון שקל ■ עדיין לא ברור אם מכרז הקרונות שפרסמה נת"ע לקו האדום יבוטל
גלי גלט שמחי, סמנכ"לית בנת"ע, מסבירה איך החברה מתכוונת להקל על הסוחרים שייפגעו מעבודות הרכבת הקלה
יהודה בר און מאיים על ראש העיר ישראל זינגר בפנייה לוועדה המחוזית שתאפשר לעקוף את המהנדסת המקומית ■ בעיריית רמת-גן טוענים שתוואי הרכבת יפגע אנושות בעיר ואומרים: "נשקול פנייה לבג"ץ"
סולל בונה והחברה הסינית יכרו שתי מנהרות באורך 5 ק"מ כל אחת ויבנו 6 תחנות ■ השר ישראל כץ: "כפי שהובטח, פרויקט הרכבת הקלה נמשך כסדרו. זכיית הקבלן היום היא צעד חשוב בהוצאתו לדרך של הפרויקט"
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהינקי קוינטמטרומיה ליקוורניקמירי רגבמשרד התחבורהרשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה