משלחת בכירה של מנהלים מקונצרן GEELY הסיני ביקרה בימים האחרונים בישראל לקראת הרחבת פעילותה המקומית ב-2023 • המשלחת, בהובלת סגני נשיא ומנהלי מותגים בקבוצה, הגיעה כאורחת של מובילאיי
סערת העלאת מס הקנייה על כלי רכב חשמליים הובילה לשיח ער, ובוועדת הכספים אף דנו בחלופות • אך נדמה שעניין לא פחות משמעותי נדחק מהשיח: השבוע גם נרשמה עליית חדה במחיר של כלי רכב עממיים וזולים עם מנועי בנזין ודיזל • הסיבה: עדכון דו־שנתי של המס הירוק
סיכום 2022: כמעט 270 אלף כלי רכב חדשים עלו על כבישי הארץ, כ-11% היו חשמליים • בחודש דצמבר לבדו תפסו החשמליות כ-35% מהמסירות • כל מכונית שלישית שנמכרה בשנה החולפת הייתה "ירוקה" • יונדאי הובילה גם השנה והסיניות המשיכו לטפס לצמרת
בדיון בוועדת הכספים טענה רשות המסים כי שיעור החדירה של כלי רכב חשמליים גבוה מעל הציפיות
נכנסה לתוקף דרגת המיסוי החדשה והגבוהה יותר על דגמים חשמליים ודגמי פלאג-אין • בתגובה, כבר הבוקר נרשם גל של עליות מחירים בדגמים חשמליים פופולריים, מ-BYD ועד טסלה, ובימים הקרובים יתייקרו דגמים נוספים
רכב הכביש־שטח המפואר של ג'יפ רשם קפיצת מדרגה בנוחות, בהתנהגות ובביצועים ביחס לקודמיו • למרות שהמותג שייך לקבוצת אירופית, המנוע עדיין אמריקאי
הדגם יוצע עם מנוע טורבו בנזין ועם הנעת פלאג-אין בעלת טווח חשמלי ארוך, במחיר שמתחיל ב-470 אלף שקל
רגע לפני העלאת המס, הפלח החשמלי יותר מהכפיל את נתח השוק שלו ל-10% מכלל המכירות, וגם מכוניות הפלאג-אין שברו שיאים
חרף ירידה של 7.5% במסירות כלי הרכב בתשעת החודשים הראשונים של השנה, טסלה מתכוננת להתרחב בישראל • מקורות בענף הרכב מדווחים על גישושים לאיוש משרות ניהוליות בכירות • מנכ"לית טסלה ישראל, עדי גיגי, הודיעה על פרישה בשבוע שעבר
המדינה הציבה יעד למעבר מוחלט של מכירות הרכב מבנזין לחשמל עד 2030 • בינתיים, ועדת הכספים דחתה את הדיון על הזינוק במס, והוא צפוי להיות מוכפל כבר בשבוע הבא • למרות המחירים המאמירים, באוצר יש מי שחושב שמדובר במהלך חיוני לטובת הפחתת הגודש בכבישים
בוטל הדיון בוועדת הכספים בנושא מיסוי הרכב החשמלי, שתוכנן למחר • בכך למעשה נסללה הדרך סופית להעלאת מס הקנייה ל-20% בינואר ולהתייקרות של אלפי עד עשרות אלפי שקלים במחיר של דגמים חשמליים רבים
למרות שמספר מותגי הרכב בשוק הישראלי הכפיל את עצמו ביחס ל־2019 ועוד צפוי לגדול, המותגים החדשים נתקלים בלא מעט קשיים, כגון עלויות השיווק הגבוהות והריכוזיות בשוק היבוא • וגם: מה המשמעות לגבי המתחרים הקיימים?
הדגם ישווק ע"י חברת טלקאר בשתי גרסאות, רגילה ובעלת הנעה כפולה, במחיר שנע בין 249-299 אלף שקל • עפ"י החברה, המחיר מוצע על המלאי הראשוני שיימסר ללקוחות בינואר, והמחיר בהמשך ייקבע בהתאם לשינויים במיסוי
לקרוס־אובר החדש של צ'רי יש אבזור נדיב ומרווח פנים מכובד • אבל צריכת דלק גבוהה ותמחור שאפתני מציבים בפניו מכשול לא קטן בשוק הישראלי
הדגם הראשון, קרוס-אובר גדול עם הנעת פלאג-אין, טווח חשמלי של 146 ק"מ וביצועים חזקים, יעלה החל מ-267 אלף שקל
ועדת הכספים תעלה לדיון את דחיית העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי, בסך הכל ימים ספורים לפני המהלך שיתבצע ב-1 בינואר 2023 • במשרד האוצר כבר הביעו התנגדות לדחיית המהלך לפני כחודשיים
ב.מ.וו (BMW)הונדהטויוטהיונדאייבוא רכבכלי רכבמרצדספורשהרכבשוק הרכב