מיום היוסדו דיבר ביהמ"ש העליון על "האדם הסביר", אך התכוון אל "הציבור הנאור" – אל עצמו, ובכך הסתפק בתיבת תהודה אליטיסטית • גישה חשדנית ומתנשאת זו תרמה, בין היתר, להיווצרותו של הקרע העכשווי • אך הניסיון להגברת האמון ע"י שידור דיוני בית המשפט - לא יפתור את הבעיה
אמון הציבור הוא מצרך יקר, קדום והכרחי, שאין לו קשר למערכות ניטור מדויקות או לטכנולוגיה פורצת דרך
אנחנו מאמינים יותר ליו"ר ועד הבית שלנו מאשר לראש העיר, ולראש העיר יותר מלחבר הכנסת ברשימה הארצית • כלל האצבע הינו ברור: ככל שהדרג הפוליטי הנבחר קרוב אלינו יותר, כך קל לנו יותר לא רק לשטוח בפניו את הבעיות שלנו, אלא גם לעקוב אחר טיב פועלו
הבחירות המתקרבות יכולות להתגלות כהזדמנות להעברת מסר עוצמתי במיוחד מהעם לנבחריו – מסר שידרוש מהם לחזור ולשים בראש מעייניהם את רצונותינו ואת טובתנו
למרות ניסיונות הדה-לגיטימציה שנעשים למערכת המשפט ולביהמ"ש העליון - האמון בהם נשאר גבוה • הדבר לא סותר את הצורך בביקורת עצמית שיש לבצע ביסודיות ובשקיפות • על אמון הציבור וחובת השופטים לפסוק רק לפי הבנת הדין • נשיאת העליון לשעבר מרים נאור במאמר מיוחד ב"גלובס"
מחקרים מראים כי ככל שמוסד מסוים הוא שקוף יותר, האמון בו נמוך יותר • זו מסקנה בעייתית, כי אחת הסיבות שבגללן אנו כחברה תומכים בעיקרון השקיפות היא שאנו מאמינים שאור השמש יוביל לתיקון ליקויים, ואלה בתורם יגבירו את האמון במוסדות • פרשנות
ההודעה לעיתונות של המכון הישראלי לדמוקרטיה הכילה פסקה לגבי האמון ביועמ"ש שכלל לא נכללה בדוח המלא, אך הפכה מיד לכותרת • שיעור מעניין על אמון, מתודולוגיה וכותרות בעיתון • דעה
בפעם הבאה שראש הממשלה נתניהו תוקף את התקשורת, כדאי שיזכור שאמון הציבור בתקשורת גבוה יותר מאשר האמון בממשלה • פרשנות
מדד אמון הציבור של המכון הישראלי לדמוקרטיה מציג תמונה רחבה של חוסר אמון ציבורי: קצת מעל ל-50% נותנים אמון בביהמ"ש העליון, בעוד שהאמון בכנסת ובמפלגות נמצא בתחתית • בתום עשור סוער, אמון הציבור בתקשורת נותר באותו המקום בדיוק
הימים ימי חוסר אמון - אנשים לא מאמינים לפוליטיקאים, לבנקאים, לשוטרים, לגנרלים, לשופטים, לפרקליטים ולעיתונאים • אז נכון שעכשיו קצת קשה, ילדים, אבל ככה זה תמיד בימים הראשונים של הטלת הספק
כך אמר היום פרופ' דן אריאלי, מומחה בכלכלה התנהגותית באוניברסיטת דיוק, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" • "חברה שיכולה להבטיח לצרכנים שאם לא אתנהג יפה אאפשר לכם לנקום בי. זה דבר שיוצר אמון"
כשברקע הכוונה לחוקק חוק המגביל פרסום של מזון מזיק, איגוד לשכות המסחר פנה למשרד הבריאות בהצעה להחיל על היבואנים רגולציה עצמית שתיאכף ע"י ארגון "אמון הציבור" • המשמעות: יבואני המזון יגבילו את הפרסום של מזון מזיק לילדים מתחת לגיל 12 בכלל ערוצי המדיה • שמות היבואנים שיפרו את הכללים - יפורסמו; במקרים חריגים התלונה תועבר לרגולטור הרלוונטי
הציבור נושא עיניו למשרתי הציבור, והתנהלותם היא זו שבונה את אמון הציבור
השופטים הוציאו צו על-תנאי נגד המדינה בעתירה של ארגון אמון הציבור, שאליה הצטרפה התאחדות בוני הארץ • בדיון לפני 3 חודשים קבע ביהמ"ש כי על המדינה לעדכן כיצד תקדם את התקנות עד תחילת מארס, אך שר הפנים טרם התקין את התקנות
התאחדות המלונות, התאחדות משרדי הנסיעות וארגון אמון הציבור קוראים להתערבות מיידית של אביחי מנדלבליט ■ הארגונים טוענים כי אתר Booking ואתרי הזמנות בינ"ל אחרים אינם מוסיפים למחיר המוצג לצרכן את רכיב המע"מ ■ לטענת בוקינג "מאחר ורק אזרחי ישראל נדרשים לשלם 17% מע"מ כאשר הם מזמינים מלון בישראל, איננו מציגים את המס הזה באופן אוטומטי"
במסגרת עתירה מבקשים ארגוני בוני הארץ ואמון הציבור מבג"ץ לחייב את הממשלה להתקין תקנות שיחילו את חוק חובת מכרזים על התאגידים העירוניים בהתאם לתיקון 14 לחוק
ONE ZEROאלונה בר אוןאמון במוסדות שלטון החוקדן אריאליהמגזר העסקיהמכון הישראלי לדמוקרטיההתקשורתמערכת המשפטמשטרת ישראלפרקליטות המדינה