מתחמי האצטדיונים לא צריכים רק לשמש לאירוח משחקי כדורגל, אלא גם להפוך למוקדי מסחר, בילוי ופנאי • בניגוד למתחמים ברחבי העולם, השירותים הניתנים לאוהדים בישראל הם ברמה נמוכה ומציעים מוצרי הסעדה דלים ובסיסיים • האם וכיצד ניתן לשנות מציאות זו?
לעיר הצפונית הגדולה ביותר יש מוקדי פעילויות חזקים כמו שלושה נמלי ים, שדה תעופה, חמישה בתי חולים, פארק מדע, מוסדות אקדמיים, חוף ים, עיר תחתית ושווקים • אלא שכל אלה אינם מנוצלים, ולצד היצע הבנייה הנמוך ובריחת הצעירים והמשפחות מהעיר - נוצר רצף אתגרים
הפוטנציאל הלא ממומש של הרחובות ליד העיר היקרה בעולם; כך מפספסת עיריית ירושלים את היכולת להגיש עזרה לעסקים הוותיקים; וממה מרוויחה אילת ולמה זה יכול לחזור אליה כבומרנג בעתיד • תמיר בן שחר על הפוטנציאל שלא תמיד ממומש כמו שצריך ברחובות הערים בישראל
בירת הנגב היא הצפופה ביותר בישראל מבחינת שטחי המסחר הקיימים בה. כוח הקנייה של משקי הבית בעיר עומד על 400 מיליון שקל בחודש, מה שמוביל לרמות תפקוד נמוכות של חלק ממוקדי המסחר • כעת מבקשת הנהגת העיר לייצר לה יתרונות תחרותיים. האם היא תצליח?
לעיר הצפונית יש את כל הנכסים והיתרונות התחרותיים שיכלו להביא אותה לקדמת שוקי התיירות, המסחר והמסעדנות, אך היא אינה מנצלת אותם • כיום עכו זקוקה לתוכנית אסטרטגית שיווקית, לצד חברת ניהול לשוק ולעיר העתיקה, בניית מאות חדרי מלון ושדרוג רצועת החוף
זכינו השבוע לתזכורת עד כמה כדאי להיות משרת ציבור בדימוס, כזה שנשארו לו חברים טובים ומפרגנים בכנסת ישראל • ההזנחה של מרכזי הערים שלנו היא בעיקר תוצאה מאוד מתבקשת וצפויה, אבל בבאר שבע יש בשורה • שני הכוכבים של השבוע, מדור חדש
במרכז ירושלים קיימים מחוללי ביקוש רבים, והפעילות המסחרית בו מגוונת - אבל במקביל נעשים מהלכים המחלישים אותו • על העירייה לייצר אסטרטגיה שיווקית מעודכנת, שתסייע לסוחרים הוותיקים להתמודד עם התחרות המתעצמת, ובמקביל למשוך לאזור יותר צעירים
עם קהל קבוע של חולים, מבקרים וצוותים רפואיים, מרבית מרכזי המסחר בבתי החולים בארץ מחוללים רמות הכנסה גבוהות מאוד • אלא שלא כל ההנהלות זיהו את הצורך בניהול מרכז כזה, בקביעת התמהיל ובהגבלת מחירים לפחות לחלק מהמוצרים
שטח התוכנית, בקטע שבין הרחובות ז'בוטינסקי, משה דיין וגיסין באזור התעשייה קריית אריה, הוא כ-63 דונם • התוכנית כוללת 200,000 מ"ר לתעסוקה, 50,000 מ"ר למסחר ו-130,000 מ"ר לחניות בשלושה מפלסים
בישראל יש יותר מ-500 מרכזי מסחר, ותוך חמש שנים צפויים להיבנות עוד כ-100 חדשים בשטח של כמיליון מ"ר • התכלית שלהם תהיה שונה מזו שהכרנו: בילוי, פנאי, הסעדה - וגם מסחר • הלקוח כבר לא יסתפק בחללים וקירות, אלא יחפש את החוויה הרגשית שתחבר אותו למותגים
כשני שלישים מהישראלים נוהגים לרכוש במרכזים השכונתיים, והמציאות פוסט-הקורונה מראה שהביקוש להם הולך וגדל • בארבע השנים הקרובות אמורים לקום 34 מרכזים לפחות, בתמהיל שימשיך את גידול השטחים הקמעונאיים - על חשבון שטחי השירותים, הפנאי והבילוי
שני צעדים מרחיקי לכת שכלולים בטיוטת החוק מציעים הקמת דירות קטנות בתוך בנייני משרדים ובניית קומה לשטחי ציבור בתוך מבני מגורים • אבל בדרך ליישום יש אתגרים רבים, וברשויות המקומיות לא ממהרים לשמוח
במשרד האוצר גיבוש רפורמות בזירת הנדל"ן שקשורות בין היתר להסבת שטחי מסחר ריקים לדיור, וכך להגדיל את ההיצע ולהביא להפחתת מחירים, אך בהקשר הזה מתעוררות מחלוקות בענייני ארנונה, משום שהסבת השטחים צפויה לצמצם את הכנסות העיריות
זאת לפי שווי של 90 מיליון שקל • לגלובס נודע כי קבוצת מבנה ועוד גורם פרטי רכשו את המגרש לפני כעשר שנים תמורת 16 מיליון שקל • על השטח יוקם פרויקט "מטרופולין" שישלב תעסוקה ומסחר, בשטח של כ-25 אלף מ"ר ובעלות המוערכת בכחצי מיליארד שקל
שטחי המסחר והבילוי בקניונים אומנם נותרו שוממים וחשוכים בגלל הסגרים הממושכים, אבל מרכזים לוגיסטיים בשולי הערים ועסקים קטנים שפועלים בנישה מיוחדת דווקא פרחו בתקופת המשבר • העתיד של הנדל"ן המסחרי טמון בחדשנות ובבידול
ב-2019 רכשה אורון מגרש באור יהודה בשטח של כ-8.6 דונם לבניית דירות ושטח מסחרי • כעת היא מוכרת את השטח המסחרי לשפרן נכסים ולברק מניבים
חיפהכוח קנייהמרכז מסחרינדל"ן מסחרינדל"ן: נדל"ן מניבנדל"ן: תכנוןקמעונאותשטחי תעסוקהתכנון ובנייהתכנון ערים