בימים אלו במשרדי הממשלה מתדיינים על עתיד המיסוי על רכבים חשמליים • היסטוריית העבר של הדיונים על מיסוי הרכב ההיברידי מלמדת כי ביטול הטבת המס על ההיברידיות החזיר לשוק את גרסת הטורבו-בנזין של יונדאי סונטה - גרסה זולה ואיכותית לא פחות מההיברידית, אבל גם צורכת הרבה יותר דלק
ההטבות הקיימות יוארכו עד 2025, ותתווסף הטבה בגובה 200 שקל בשווי השימוש החודשי לרכב חשמלי צמוד • עפ"י נתוני רשות המסים, קרוב ל-120 אלף עובדים נהנים כיום מהטבת שווי השימוש ברכב צמוד היברידי ופלאג-אין
הגאות בביקוש לרכבים הניבה למדינה 44 מיליארד שקל בשנת 2021 • בשנה הבאה משרד האוצר צפוי להגדיל הכנסות באמצעות רפורמות בתחום, כמו העלאת מס הקנייה והפחתת ההטבה על רכבים היברידיים • ספק אם המודל עסקי של יבואני הרכב הוותיקים יוכל לעמוד ברוחות השינוי
הרשות פרסמה הצעה לשינוי חוק, לפיה הטבת שווי השימוש בכלי רכב היברידיים ופלאג-אין תרד ב-100 שקל בחודש בשנתיים הבאות • לעומת זאת, הטבת שווי השימוש על רכב חשמלי, שכרגע נוכחותו בציים מזערית, תוגדל ב-200 שקל לחודש
טויוטה היילנדר החדש שתוכנן לשוק הצפון-אמריקאי משלב מראה אתלטי, תא נוסעים מרווח והנעה כפולה
ניתוח נתוני מסירות הרכב השנה מגלה כי נמכרו עד יוני יותר מ-40 אלף כלי רכב שנשענים גם על חשמל • מספר דומה לכל מכירות הקטגוריה ב־2020 • איך זה קורה במקביל להגדלת המס על מכוניות היברידיות, ואיך האוצר יפצה את הקופה הציבורית על אובדן ההכנסות מצריכת הדלק?
סובסידיות ומגוון בדגמים עזרו להעלות את הביקוש מצד לקוחות, אך מה שקרה בסין מהווה תמרור אזהרה לכך שהתנופה הזו עשויה להימשך זמן מוגבל
בעוד כעשרה חודשים נגיע לשלב השלישי במתווה המס הירוק, שבו צפויות ההטבות על מכוניות היברידיות להתבטל כליל • השאלה היא מה יקרה לפלח הפופולרי, שתפס ב-2020 נתח של 16% מהשוק, לאחר שיסתיימו המלאים שמתוכננים להגיע ברבעון הרביעי של 2021
ריינג'רובר אווק (Evoque), אחד מסמלי המעמד של האלפיון, מאמץ מצפון סביבתי עם מערכת הנעה היברידית, נטענת ומהונדסת היטב • יש לו נסיעה נוחה ותא נוסעים מאובזר היטב אך המחיר עלול להפוך אותו לפחות תחרותי
המיזוג בין השלד הבורסאי "מטומי" לבין יבואנית הרכב המקבילה "אוטומקס", ממובילות הענף, מספק מבט אל אחד הענפים השקטים והחשאיים ביותר של שוק יבוא הרכב • לפי הערכות בשוק, עיקר המכירות שלה מתמקדות ברכבי טויוטה, בדגש על דגמים היברידיים
הדגמים מסוגלים לנוע עד 62 ק"מ על חשמל בלבד ויציעו תמחור אגרסיבי
היאריס החדשה נוטשת את השמרנות של קודמותיה ומציגה עיצוב חוץ ופנים צעיר ומוחצן לצד הנעה היברידית חסכונית ויעילה • לכל אלו מצטרפת אפילו, מי היה מאמין, גם הנאה מנהיגה כהלכתה
מתחת לעיצוב המוחצן של יונדאי סונטה הייבריד החדשה מסתתרת מכונית מתקדמת שמרגישה, נוסעת ומאובזרת כמו מכוניות פרמיום, שעולות 50% יותר • עדכון המס בינואר עשוי לשנות את התמונה
לדור החדש של הסופר-מיני לבית הונדה יש הנעה היברידית מתקדמת, ביצועים זריזים ותא נוסעים שימושי ומרווח • אבל התמחור הגבוה ביחס למתחרות מציב בפניה אתגר רציני
המכונית תשווק בישראל עם הנעה היברידית בלבד שכוללת מנוע בנזין 2 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 192 כ"ס • המחירים מתחילים בכ-182 אלף שקל ומגיעים עד כ-196 אלף שקל
הונדה ג'אז מוצעת עם הנעה היברידית, וטויוטה יאריס עם הנעת בנזין והיברידית
טויוטהיונדאייבוא רכבמבחן דרכיםמיסוי ירוקמכונית חשמליתמסיםמשרד האוצררכב חדששוק הרכב