במטרה לאפשר אורך נשימה לחברות התעופה הוחלט בוועדה לדחות את מועד ההחזר שנקבע בתחילה ל-14 באוגוסט • ח"כ מרגי: "למרות התסכול מהתיקון הנוכחי, הדבר מתבקש מאחר והחלופה של קריסת חברות התעופה היא גרועה יותר"
דיון נוסף בוועדת הכלכלה על כספי הצרכנים שכלואים אצל חברות התעופה על טיסות שבוטלו • יו"ר הוועדה, חה"כ יעקב מרגי נעל את הדיון עוד לפני שהתקבלה החלטה, היות שלא נכחו שרים או לפחות מנכ"לי 3 המשרדים הרלוונטים לענף התעופה הגווע: משרדי התחבורה, הבריאות והאוצר
נתח החברות הישראליות בחודש יולי שנשען רק על פעילותה של ישראייר הסתכם ב-7% • החברות הזרות כגון טורקיש, איזי ג'ט וריאנאייר רשמו ירידה של עשרות אחוזים במחצית הראשונה של 2020 לעומת התקופה המקבילה אשתקד
קיצוצי שכר להנהלה, הגנה על הסביבה, מינוי דירקטורים מטעמן והתייעלות עסקית - אלה הן רק חלק מהדרישות של ממשלות בעולם בתמורה למיליארדים שהזרימו להצלת חברות התעופה • בישראל מתקשים להחליט אם להנפיק או למכור את החברה, ולא מצליחים להתמודד עם ועד הטייסים ובעלי החברה
הנוסח החדש של חוק התעופה קובע כי חברות יוכלו לדחות את החזרת הכספים לנוסעים עד ה-1 באוקוטבר אם יוכיחו שהתרחשה ירידה של 70% במחזור שלהם • השינוי דורש את אישור הכנסת, שצפויה לתמוך בו
בעלי החברה מתחייבים לחתום בימים הקרובים על הלוואה של 130 מיליון ש' מהבנקים המלווים הפועלים ודיסקונט • ל"גלובס" נודע כי הדירקטוריון מתכוון למנות מחדש את גדי טפר לתפקיד יו"ר ארקיע • ועד עובדי ארקיע: "עד שלא נראה שהכסף הוזרם לחשבון הבנק של החברה, נמשיך להפגין"
בחודשים האחרונים שורה ארוכה של חברות תעופה סיניות השיקו תוכניות טיסה ללא הגבלה למשך ארבעה חודשים וחצי במחיר של 1,800 שקל בלבד • האם המהלך יצליח למלא את המושבים הריקים בטיסות, ובמקביל לספק לחברות תזרים מזומנים חיוני?
אחרי שהמדינה עצמה חוקקה את חוק התעופה מחדש בכדי לבוא לקראת חברות התעופה ובמסגרתו קבעה כי המועד האחרון להחזר הכספים לנוסעים יהיה ה-14 באוגוסט כעת הממשלה פועלת לדחות את הדד ליין לסתיו • בשורה התחתונה: הצרכנים יצטרכו להמתין עוד כדי לקבל את כספם חזרה
החזרה ההדרגתית לשגרה של ענף התעופה בעולם מותנית באימוץ דפוסי התנהלות ובידוק חדשים ההולמים את המגבלות הבריאותיות והבטיחותיות בצל הקורונה • זאת הזדמנות עסקית לחברות טכנולוגיה ישראליות רבות ואנו במכון היצוא נחושים למנף אותה
עובדי חברת התעופה דורשים להתניע את הפעילות עם החזרת הקו לאילת ולקדם את תהליך לקיחת הלוואה בערבות המדינה • ל"גלובס" נודע כי נציגי ההנהלה נפגשו הבוקר עם גורמים באוצר כדי לקדם את מתווה ההלוואה
ארקיע שנמצאת בהדממה בחודשים האחרונים נתבעת לוותר על בעלותה בטענה להפרת חוזה • התובעת היא חברה ספרדית בשם סילון אביאיישן המחזיקה ביחד עם ארקיע בשותפות • החוב של ארקיע לחברה מסתכם ב-1.4 מיליון שקל
החברה פנתה אל שר האוצר ואל שרת התחבורה על מנת שאלו יאפשרו לה למשוך עודפים שהצטברו בקופות הגמל של העובדים • באוצר מדגישים כי ערבות המדינה להלוואה בהיקף של 250 מיליון דולר תינתן רק לאחר השלמת ההנפקה
ביוני הטיסו החברות הישראליות כ-8,700 נוסעים • הסכומים המשולמים לחברות התעופה הם נגזרת של החלטת הממשלה להקצות עד 6 מיליון שקל על החזרת אזרחים ותושבים ישראלים ארצה • רוב הנוסעים שילמו על הטיסות, אולם המדינה נושאת בעלות החלקית היחסית של הטיסות שבחלקן האופרציה מסובכת
דירקטוריון אל על קיבל הצעה רשמית מאלי רוזנברג, בנו של קני רוזנברג, איש עסקים יהודי אמריקאי, לרכישת אל על • רוזנברג מעוניין לבצע רכישה מיידית, כלומר לפני שייצא אל הפועל הליך של הנפקה שהוא חלק ממתווה הסיוע שבו בחר דירקטוריון אל על
משבר הקורונה גרם לחברות בענף התיירות, שעד לא מזמן התחרו זו בזו, להבין שביחד הסיכוי שלהן לשרוד גדול יותר • כך, למשל, שתי ענקיות תעופה מארה"ב, אמריקן איירליינס וג'ט בלו, הכריזו השבוע על שיתוף פעולה • האם מהלך דומה צפוי גם בישראל?
ישראייר היא חברת התעופה הישראלית היחידה שטסה בתקופה האחרונה בטיסות לאילת שהיא מפעילה לבדה בקו ובטיסות נקודתיות לאירופה • ישראייר צפויה לקבל בקרוב הלוואה בהיקף של 140 מיליון שקל משני בנקים מלווים בערבות מדינה בשיעור של 75%
אל עלארקיעדוחות כספייםטיסותישראיירישראל במלחמהכרטיסי טיסהלואו קוסטנתב"גריאנאייר