במימון תקציב הקמת הרכבת הקלה בעיר: בעיריית ירושלים מקדמים כביש בן ארבעה נתיבים לצד הרכבת הקלה, שיחצה את פארק המסילה • זו לא הפעם הראשונה שהתושבים מוחים נגד המיזם, שמקודם שוב אחרי שהוקפא בראשית שנות האלפיים
הקו האדום של הרכבת הקלה, שאמור היה לפעול לפני כחצי שנה, כנראה יפעל רק בסוף חודש מאי ומחיר הדחיות מתחיל להתבהר • החברות הקבלניות צפויות לקבל תוספת של מאות מליוני שקלים בעקבות המשך העבודות ותחולות שלא הופיעו במכרזים • נת"ע: "פרוצדורה נפוצה"
לאחר עיכוב של שנים רבות, שרת התחבורה הודיעה כי הקו האדום של הרכבת הקלה ייפתח ביום העצמאות • אך לגלובס נודע כי ההפעלה תכלול רק מחצית מהרכבות שהובטחו, קו אחד עדיין לא יפעל וזמן הנסיעה יהיה גדול מהמתוכנן ב־50%
שרת התחבורה מירי רגב הצהירה כי הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ייפתח לתנועת נוסעים ביום העצמאות הקרוב • "ישבתי עם נת"ע לדיון מעמיק, ואני מקווה שאחרי יום העצמאות הקו האדום יפעל. ואם לא, הבהרתי להם שלא אמשיך בסדר היום" • האם הפעם ההשקה תצא לדרך?
היא מתגאה בקידום תחבורה ציבורית ובהשגת תקציבים חסרי תקדים למשרד התחבורה • אבל מרב מיכאלי עוזבת את הכיסא עליו ישבה שנה וחצי מבלי שהמציאות הקשה בכבישים ובאוטובוסים השתפרה • בריאיון סיכום קדנציה היא מסבירה למה ייקח זמן עד שהשינוי יורגש ותוקפת את השינויים שמתכננת רגב
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תדון השבוע בהסדרת שטחים בחווה החקלאית ברמת גן • וגם: הוועדה המקומית תדון בתביעה שהגישו בעלי נכסים ברחוב לוינסקי 62 בת"א, בטענה כי הרכבת הקלה שתעבור ברחוב תוריד את שווי הדירות • השבוע בנדל"ן, מדור חדש
העבודות לשיפור התחבורה הציבורית בארץ מתבצעות במרץ בערים רבות • אלא שלפני הבחירות המוניציפליות, התושבים מבינים שזו ההזדמנות שלהם להשמיע קול ולהתנגד לעבודות הנחוצות שפוגעות בטווח הקצר באיכות החיים שלהם
אם יתממשו, לדרישות הקואליציוניות של מפלגת יהדות התורה עלולות להיות השלכות ארוכות טווח • הדרישה לנציג הרבנות בוועדה המאשרת עבודות תשתית בשבת עשויה לגרור כאוס בקידום מיזמים כמו המטרו והרכבת הקלה, השבתת מערך הרכבות, ופקקי ענק בעלות משקית אסטרונומית • וגם: הדרישה למנוע חילול שבת בייצור חשמל וההשלכות של קבורת שדה לכולם
התוכנית כוללת תוספת של 83,400 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 390 אלף תושבים, בין היתר מתוכננים בה תמ"א 35/4 עם צפיפות מגורים • בנוסף, עתידים לעבור בעיר שני קווי מטרו: האחד לאורך שדרות ירושלים והשני בחלקה הדרום מזרחי של העיר ושני קוים של הרכבת הקלה
במשרדי הממשלה, האוצר והתחבורה, נזכרו מאוחר מדי לבחון את ההצהרות שלהם בראיה ביקורתית, אף שהם אלו שמפעילים את חברת הבקרה שהתריעה • אלא שבינתיים הציבור מאבד אמון בעבודות התשתית שמשבשות את חייו ואינן נגמרות
הרכבת הקלה של גוש דן הייתה אמורה לצאת לדרך בשבוע הבא, אך נכון לעכשיו אין תאריך יעד חדש • בדיקת מבקר המדינה שנערכה באפריל ופורסמה השבוע מצאה עיכובים סדרתיים • מנכ"ל החברה מצהיר כי הקו יושק בחודשים הקרובים, אלא שאין לכך שום תוכנית מבוססת
דוח מבקר המדינה מצביע על הדחיות בהקמת הרכבת הקלה בגוש דן, מציין כי המשמעות הכלכלית של דחיית השקת הקווים הירוק והסגול היא עלות של 1.5 מיליארד שקל, וממליץ להקים גוף שיתאם בין נת"ע לחברות התשתיות והרשויות המקומיות
התוכנית שאישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב מאפשרת תוספת של כ-600 יחידות דיור לאורך הרחוב • עפ"י התוכנית, בקומות הקרקע ובקומות הביניים במבנים החדשים מתוכננים שימושים כגון מסחר, תעסוקה ושימושים בעלי אופי ציבורי • התוכנית כוללת גם הפקעה של חצרות קדמיות של בניינים ברחוב
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי "למדינת ישראל יש כסף, אבל הממשלות שלה מסרבות לתכנן לטווח ארוך" • לדבריו, "הבעיה היא פוליטיקאים שעסוקים בשימור הכיסא שלהם במקום בעבודה למען האזרחים"
הקו האדום של הרכבת הקלה הוא הפרויקט השאפתני, הגדול והמורכב ביותר שבוצע אי-פעם בישראל, והפעלתו נדחית שוב ושוב, פעם אחר פעם • לנת"ע ולמשרד התחבורה יש שלל הסברים ותירוצים, ובינתיים הכאוס התחבורתי נמשך, ומיליארדים רבים יורדים לטמיון
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שישתתף השבוע בוועידת ישראל לעסקים, חושב שגם בני ברק וגבעתיים ירוויחו כלכלית מאיחוד עם תל אביב, לא מתרגש מהביקורת המוטחת בו על עבודות הבנייה והסלילה בעיר, ובטוח ששיטת קבלת ההחלטות בארץ מובילה לאובדן זמן ולבזבוז כסף
גוש דן פרויקט המטרו של גוש דןישראל במלחמהמטרומירי רגבמשרד התחבורהנת"עעיריית תל אביבתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה