הפקולטה

כתבות אחרונות

 
הפקולטה לניהול. מי המרוויחים הגדולים מהשעמום שלנו / צילום: Shutterstock

רמות השיעמום בעלייה, ואנחנו מוצאים את הנחמה בטלפונים. מי המרוויחים הגדולים מזה?

חוויית השיעמום זוכה לתשומת-לב גוברת בשנים האחרונות • לצד הסכנות שבו הוא מציג הזדמנות כרגש שיכול להניע את הצרכנים לפעולה - ויש לכך יש השלכות על האסטרטגיה השיווקית • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

צחי טיבי 13.09.2023
הפקולטה לניהול. לתמרן בין משחקי בית וחוץ / צילום: Shutterstock

לתמרן בין משחקי בית וחוץ: גם לסטארט-אפים שחושבים גלובלי מהרגע הראשון כדאי לפעול בשוק המקומי

בזירה קטנה ומרוחקת כמו ישראל, סטארט-אפים רבים חושבים מלכתחילה על השוק העולמי • אך השוק המקומי מספק הזדמנויות ללמידה והתפתחות עם יתרונות של קרבה ללקוחות, והאיזון בין השווקים טומן בחובו ערך רב • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד״ר מורן לזר 05.09.2023
הפקולטה לניהול. בינה מלאכותית או בני אדם / צילום: Shutterstock

בינה מלאכותית או בני אדם: מחקר גילה מה יעדיפו האנשים שחווים אובדן שליטה

לצרכנים יש נטייה שלילית כלפי כלים מבוססי AI, בייוחוד כשיש אלטרנטיבה אנושית • החוקרים מראים כי משתמשים במצוקה שחווים פגיעה בתחושת העצמי דווקא תופסים אותם כאטרקטיביים ומסוגלים לסייע לשיקום הביטחון • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

איתי לינזן, פרופ' יעל שטינהרט ופרופ' זיו כרמון 29.08.2023
הפקולטה לניהול. למה אנשים מעדיפים את ברירת המחדל / צילום: Shutterstock

למה אנשים מעדיפים את ברירת המחדל גם כשהיא פחות טובה להם, ואיך אפשר לגרום להם לבחור אחרת

צרכנים נוטים לדבוק בברירת המחדל גם בתחומים משמעותיים כמו פנסיה וביטוח בריאות • אלא שהיא לא תמיד מתאימה לכולם, ואנשים מוותרים על אפשרויות אחרות טובות יותר בעבורם • החוקרים גילו כי תחושה סובייקטיבית של ידע פיננסי מעניקה לאנשים ביטחון לפעול לפי העדפותיהם

פרופ' ליאת הדר 22.08.2023
הפקולטה לניהול. כיצד שקיפות תפעולית מגדילה את אמון הצרכנים? / צילום: Shutterstock

מבט אל מאחורי הקלעים של הארגון: כיצד שקיפות תפעולית מגדילה את אמון הצרכנים?

הטכנולוגיה ניתקה לקוחות מעולם התפעול ומסתבר שכשצרכנים לא רואים את העבודה, התפיסה היא שהושקע פחות מאמץ במתן השירות • מה, מתי ואיך לחשוף כדי לעזור ללקוחות ולעובדים להבין ולהעריך את הערך שנוצר • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב

ד"ר נועם שמיר 15.08.2023
הפקולטה לניהול. מדדי הביצועים שיעזרו לכם להבין אם מאמצי המיתוג עובדים / צילום: Shutterstock

לא מה שחשבתם: אלה מדדי הביצועים שיעזרו לכם להבין אם מאמצי המיתוג עובדים

מיתוג נכון עשוי להיות המפתח לכול, אך קשה מאוד להעריך את תוצאותיו משום שהוא משפיע בדרך כלל לטווח הארוך • מחקר גילה שדווקא מדדים פיננסיים למשל אינם יעילים מספיק לבחינת מאמצי המיתוג • אז מה כן? • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

פרופ' עופר מינץ 08.08.2023
הפקולטה לניהול. הטריק המפתיע שמסייע להפחית תכנים אלימים ברשת / צילום: Shutterstock

הטריק המפתיע שמסייע להפחית תכנים אלימים ברשת בלי לפגוע בחופש הביטוי

המאבק באלימות מילולית ברשת התמקד בסינון ומחיקת תגובות, שמעלים חשש לגבי חופש הביטוי • חוקרים גילו כי שינוי מיקום התגובות משפיע על הטון של המגיבים ומציע פתרון שמנווט בין חופש לאחריות • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

כותבי הפקולטה 01.08.2023
מתי תדמית שחצנית לא משתלמת למותג / צילום: Shutterstock

"אתם לא שווים": האם למותגים משתלם לאמץ מסרים שחצניים?

מחקר מצא: מותגים עם מסרים שחצניים נתפסים אטרקטיביים בעיני אנשים בעלי ערך עצמי גבוה, ומוכרים פחות לבעלי ביטחון עצמי ירוד • מה יכולים לעשות אנשי השיווק כדי למשוך אותם בכל זאת? • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד"ר נירה מוניצ'ור ופרופ' יעל שטיינהרט 25.07.2023
הפקולטה לניהול. מחקר בדק אילו פרסומות הן המשפיעות ביותר על קהל הצרכנים / צילום: Shutterstock

סקס, הומור, פחד או היגיון: מחקר בדק אילו פרסומות הן המשפיעות ביותר על קהל הצרכנים

ניתוח השוואתי מקיף בדק את אסטרטגיות השכנוע הנפוצות בפרסום ואת ההשפעה שלהן על הצרכנים • התוצאה אולי לא תפתיע אותכם, אבל כן, סקס מוכר • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

פרופ' יעקב הורניק 19.07.2023
הפקולטה לניהול. חתימה על אמנה משפחתית בעסק / צילום: Shutterstock

יש לכם עסק משפחתי? אלה התנאים שבהם כדאי שתחתמו על אמנה

חברות משפחתיות נתפסות לעיתים כרוויות קונפליקטים • אמנה משפחתית היא כלי נפוץ ליצור הסכמות שיאפשרו להמשיך לנהל יחד עסקים ונכסים דורות קדימה • מחקר בספרד בדק את השפעת החתימה על הביצועים העתידיים ואת המנגנונים שבאמצעותם היא מביאה לשיפור • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד"ר נאוה מיכאל-צברי 11.07.2023
הפקולטה לניהול. על ניוד כספי חיסכון בין קרנות / צילום: Shutterstock

שוקלים לנייד חסכונות? מחקר מצא שברוב המקרים זה לא משתלם

מדיניות ניוד החיסכון ארוך הטווח בישראל מקלה מאוד בישראל בהשוואה להרבה מדינות אחרות • אלא שנמצא כי התשואה לחוסכים לא באמת גבוהה יותר ומנהלי ההשקעות נאלצים להחזיק בשל כך נכסים נזילים, מה שפוגע בכספי הקרן • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

פרופ' דן וייס וד"ר נעמי שפירר בלפר 04.07.2023
הפקולטה לניהול. כך תדעו מה מנהל ההשקעות שלכם צפוי לעשות בחודשים הקרובים / צילום: Shutterstock

השבוע הכי קריטי בשנה: כך תדעו מה מנהל ההשקעות שלכם צפוי לעשות בחודשים הקרובים

מחקרים מראים כי אמצע השנה הוא נקודה קריטית, שבה מנהלי קרנות הנאמנות מחשבים צעדיהם להמשך • כך, אלה שמצאו עצמם בראש טבלת הדירוג מקטינים את הסיכון, ומנהלים ש"הפסידו" הגדילו באופן מובהק את התנודתיות בתיק • אחד הגורמים שהכי משפיעים על כך: הבונוסים

ד"ר ארי אחיעז 27.06.2023
הפקולטה לניהול. צאו לשטח ועבדו לצד העובדים שלכם / צילום: Shutterstock

למה כל מנהל צריך לעשות משמרות בשירות לקוחות באופן קבוע

ככל שמנהלים מבלים יותר זמן בעבודת שטח, ממש כמו זאת שהם משלמים לעובדים שלהם לעשות, כולם מרוויחים יותר: העובדים נחשפים לדרך הפעולה שלהם, לומדים ממנה ומשתפרים, הקרבה ללקוחות מאפשרת להם להבין באמת מה קורה בארגון וכך לגבש אסטרטגיות נכונות - והפרודוקטיביות של כל הצדדים עולה

ד"ר ליאת אלדור 20.06.2023
הפקולטה לניהול. על חובת שקיפות המחירים והשפעתה על יוקר המחיה בישראל / צילום: Shutterstock

מחקר בדק: האם חובת שקיפות המחירים מצליחה להגביר את התחרות בענף המזון?

שנה לאחר השתת חובת שקיפות המחירים, הוזלו מוצרי המזון בישראל ב־4%-5% בממוצע • החוקרים מסבירים כי הסקרים שפרסמו אמצעי התקשורת בזכות אותה חקיקה היו גורם מפתח בהנעת התחרות • האם זה מה שיעזור בסוף לייצב את השוק?

פרופ' איתי אטר וד"ר אורן רגבי 13.06.2023
הפקולטה לניהול. לעודד חדשנות אצל העובדים / צילום: Shutterstock

זה מה שמנהלים צריכים לעשות כדי לעודד חדשנות אצל העובדים

מחקר מצא כי אנשים שמגדירים עצמם אינדיבידואליסטים - ופחות כחלק מקולקטיב - עשויים להעלות רעיונות חדשניים יותר, לקדם ולפתח אותם • כדי להבטיח חדשנות בארגון, מנהלים יכולים לייצר לעובדיהם סביבה בה ירגישו מוערכים וגאים בייחודיות שלהם • איך הם יעשו זאת?

ד״ר מורן לזר 01.06.2023
הפקולטה לניהול. מי יגיע לתוצאה הטובה ביותר במשא ומתן? / צילום: Shutterstock

בעל הניסיון, הידידותי או הישר: מי יגיע לתוצאה הטובה ביותר במשא ומתן?

מחקרים מצאו כי רוב האנשים יעדיפו לקבל שירות או לעשות עסקים עם בעלי מוניטין של יושר • אנו תופסים את התכונה הזאת בדירוג גבוה יותר למטרות אלה מאשר חוכמה, בקיאות או ניסיון • בניהול משא ומתן נמצא כי אנשים שנחשבים ישרים הניבו הסכמים שבהם הרווח לשני הצדדים היה מקסימלי

ד"ר אילנית סמן טוב נחליאלי ופרופ' סימון מורן 25.05.2023

   12345   

   נמצאו 76 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 5