המודל העסקי של חברות הדירוג המקומיות הוא בעיה בפני עצמה • מדובר בחברות שאינן ציבוריות, ולפיכך קשה לדעת מהי הרווחיות המדויקת שלהן
בהסבר להורדת תחזית דירוג האשראי, ציינה החברה שתי סיבות עיקריות - זינוק בגירעון שהוחרף כתוצאה ממשבר הקורונה, וחולשת המדיניות התקציבית של הממשלה על רקע השיתוק הפוליטי
בפיץ' צופים כי הצעדים שנועדו להתמודד עם מגפת הקורונה העולמית יביאו לקיטון של 5.6% בתוצר הריאלי של כלכלת ישראל בשנת 2020 • להערכתם, שיעור האבטלה בישראל יוותר על 10% בסוף 2020
העימות בין החברות מדגים את ניגודי העניינים בין סוכנויות הדירוג לבין החברות, מאחר שהאחרונות משלמות להן כדי לקבל דירוג, והן יכולות להפסיק לשלם אם הן לא אוהבות את הדירוגים שלהן • העימות גם משקף את מצבה הקשה של סופטבנק
במידרוג החליטו לחתוך את הדירוג של החברה מ-A2 ל-Ca לנוכח הערכתה כי קבוצת דלק צפויה לכשל פירעון ברמת וודאות גבוהה
מדובר בהערכה ראשונית • "אומנם גם ישראל סובלת מהאטה ניכרת בשל הנגיף, אך המטבע המקומי דווקא נחלש, מה שיכול לסייע בהמשך בהתחזקות היצוא ובחזרת האינפלציה", כך כותבים בחברת הדירוג • לגבי ארה"ב כותבים ב-S&P כי "הפגיעות המגזריות צפויות להיות דומות לאלו שראינו באירופה"
הפחתת הדירוג נובעת מההערכה כי הביצועים של החברה ימשיכו להידרדר, וזאת בשל התנאים הקשים ששוררים בענף הקניונים בארה"ב • אג"ח סטרווד ווסט נסחרות בתשואת זבל של 60%
בענף התעופה העולמי יש הרבה מאוד חברות תעופה, אלפי מטוסים - אבל מספר מועט של יצרניות מטוסים • כדי להגדיל את כוח הקנייה, חברות התעופה רוכשות מטוסים מחברות החכרה • מיהם המחכירים, מה רמת הסיכון שלהם - ואיך אפשר להשקיע בהם?
למרות חוסר הוודאות הפוליטית והגירעון הגדול, חברת הדירוג מותירה גם את תחזית הדירוג של ישראל על "יציב", לאור התחזית לצמיחה יציבה של 3% ומעלה בשנים הקרובות ולאור העובדה שיחס החוב של הממשלה הופחת
שיעור החוב היחסי הוא קריטריון שיש לו חשיבות רבה מבחינת דירוג האשראי של ישראל, וסוכנויות דירוג האשראי צפויות לפיכך לראות בירידת שיעור החוב אינדיקציה חיובית
אחד האתגרים החשובים בהשקעות טמון ביכולת שלנו לנצל הזדמנויות לטווח קצר כדי להגדיל את התשואה שלנו, אבל הבעיה היא שתזמון שווקים מנוגד לטבע האדם • לצורך זה בדיוק נוצרו לאחרונה מדדים עם מנגנון מובנה לניצול הזדמנויות
החברה שבה ומדגישה את חוסנו של המשק הישראלי ואת העמידות הגבוהה שהפגין באירועים כמו סכסוכים צבאיים, מחאות חברתיות ומשברים גלובליים, ואינה מרמזת על כוונה כלשהי לשנות את תחזית דירוג האשראי החיובית שלה
האם שטייניץ צודק, וממשלת ישראל היא היחידה שאמינותה הפיננסית גברה אחרי המשבר של 2008? להלן התשקיף • המשרוקית של גלובס
כלכלני חברת הדירוג כותבים כי ביחס לשנת 2018, נמל אשדוד הציג שיפור בשנה הנוכחית, ונתח השוק של החברה הגיע לכ-52% בענף המכולות, ולכ-49% בענף הרכב
הדירוג החדש, CCC+, מצביע על סיכון גבוה לחדלות פירעון • בהסבר להחלטה מסרה פיץ' כי הורדת הדירוג משקפת את "פרופיל הנזילות הלא ודאי" של החברות, בהיעדר הנפקה לציבור
האופק השלילי לדירוג משקף את הסיכון שהעלויות מההליכים המשפטיים הנמשכים יהיו גבוהות מ-2 מיליארד דולר, וכן את העובדה שעסקי החברה עלולים להציג ביצועי חסר בשנה הקרובה על רקע תוכניות ההתייעלות וקיצוץ העלויות
S&Pבנק ישראלבצלאל סמוטריץ'הורדת דירוגחברות הדירוגישראל במלחמהכלכלת ישראלמאקרו ישראלמודי'ספיץ'