מהפך בצמרת האתרים הישראליים: בחודש מארס עקף פורטל וואלה לראשונה את ynet ■ מערכת המדידה החדשה החלה לקבל מידע מהאתרים - ותחל לפעול רשמית בחודשים הקרובים
לוואלה יש 67.2% החודש, לעומת 62.4% בינואר; YouTube ירד ל-65.2% ■ TNS החלה לפרסם גם נתוני חשיפה יומיים ושבועיים, בהם מתחזקים אתרי החדשות ע"ח אתרי קניות וחיפוש
לפי סקר TIM לינואר, הפער בין פייסבוק ל-YouTube בגלישה מישראל עומד על 1.6%; לפי גוגל טרנדס, הכניסות לפייסבוק כפולות ■ מה זה אומר על אמינות המדידה? ■ וגם: ב-TIM מתעקשים כי אתר mako של זכיינית ערוץ 2 קשת נחלש דווקא בעיצומו של פסטיבל "האח הגדול"
איציק פישר, סגן נשיא נילסן העולמית, שוב בארץ במטרה לפגוש עשרות סטארט-אפים ולבדוק על מי נילסן הולכת לשים את המיליון
בפאנל בנושא "עתיד המדידה" בוועידת תקשורת ונתח שוק היו חילוקי דעות האם המדידה החדשה תביא לשינויים בעוגת הפרסום ■ גיא אליאב, מנכ"ל נענע10: "אני מעריך כי הנתח של MASA יגדל משמעותית" ■ לכל הידיעות מהוועידה
הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה היום את תהליך המדידה ■ יגאל בר-און, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, מסר ל"גלובס" כי "נתוני אמת ראשונים על תעשיית האינטרנט הישראלית יהיו כבר בחודשיים הקרובים"
החוזה בין ועדת המדידה לבין חברת המדידה גמיוז עתיד להיחתם רשמית בקרוב ■ המדידה מתעכבת כבר כשנתיים וחצי, ונראה כי לא תחל גם ברבעון הנוכחי
שנת המשבר של 2009 חלפה על פני האינטרנט הישראלי בקלות יחסית: הפרסום לא נפגע, וכמה עסקאות מהותיות מיצבו את השחקנים בעמדות חדשות לקראת העשור הבא ■ מה צופן העתיד לענף האינטרנט המקומי?
24 שעות לפני פרסום סקר TIM לחודש אוקטובר, מתפתחת מהומה בזירה המקומית ■ מנכ"ל ynet אבי בן-טל במכתב למנכ"לית TNS טלסקר: "איננו יכולים לעבור לסדר היום מבלי להתריע על חוסר האמינות של הסקרים שלכם, בצעו בדק-בית" ■ TNS: "יש 'ביטחון סטטיסטי' של 95% בתוצאות"
לפני כחודש נחשף ב"גלובס" כי המדידה עתידה לצאת לדרכה ללא השתתפות וואלה ו-ynet, שני האתרים המרכזיים ששולטים בכ-70% משוק הפרסום המקוון
שנה וחצי אחרי המכרז למדידת הרייטינג באינטרנט, אין תאריך לתחילת המדידה ■ וואלה ו-ynet בחוץ ומשרדי האינטראקטיב כועסים ■ וואלה: "אנו מאמינים שנוכל להצטרף בהקדם למדידה, ומוכנים לתת גישה לנתוני האתר"
אבינועם ברוג, מבעלי Market Watch המייצגת את גמיוז: "אנחנו נשלם את החלק של וואלה, כך שאף אחד לא יצטרך לשלם יותר. אנחנו לא שמחים, שכן וואלה הוא שחקן מרכזי; עם זאת, אני מאמין שבסוף כולם יצטרפו"
אבינעם ברוג, מנכ"ל מרקט ווטש-גמיוז שזכתה במכרז המדידה באינטרנט: "כשתתחיל המדידה בישראל - סקר TIM כבר לא יהיה רלוונטי"
בניגוד לסיבות להתנגדות של ynet, שמסרב לחשוף כל נתון שהוא לגבי תפוצת העיתון או הכניסות לאתר - ההערכות הן כי הסיבות להתנגדות של nrg לחתום על התקנון נובעות משיקולים כספיים
לאחר דיונים עם האתרים השונים תוקם בשבוע הבא ועדת הרייטינג לאינטרנט של איגוד חברות הפרסום ynet הוא האתר היחיד שעדיין לא חתם, אך ההערכות הן כי בסופו של דבר יחתום גם הוא על ההסכם