עפ"י הסכם בין משרד התחבורה למשרד האוצר, העברת תקציבים של מיליארדי שקלים המיועדים לשיפור שירותי התחבורה הציבורית, מותנת באישור חוק אגרות הגודש • אלא שהחלטת שרת התחבורה לדחות את המכרז להקמת המיזם למועד לא ידוע, מונעת כעת את קידומם
גילה אדרעי הודיעה כי תפרוש מתפקידה לאחר 5 שנים בראשות ועד העובדים של רכבת ישראל, היא תמונה לסגנית מנהל אגף דלק ואנרגיה • במכתבה לוועד הזהירה מפני "הצעת חוק שמבקשת לגזול מהעובדות והעובדים בארץ את הזכות הבסיסית להילחם על מה שמגיע להם"
עיריית בני ברק השיקה במתחם BBC חניון של 1,280 מקומות, שרק צפוי להעמיק את עומסי התנועה באזור • גם ערים אחרות מצטרפות לחגיגה ומחפשות פתרונות יצירתיים, אך בפועל אין לכך תוחלת • בינתיים, משרד התחבורה גורר רגליים, והתוכניות הלאומיות בנושא טרם הוצגו
במהלך דיון סוער בוועדת הכלכלה איים ח"כ דוד ביטן כי יקדם חוק שייקח מעיריית תל אביב את הסמכות לקבוע את מחיר החניות בעיר, אם לא תוריד אותו בחזרה לתושבי חוץ • העירייה החליטה לעלות את המחיר בחניה בכחול לבן לתושבי חוץ ל-12 שקל, במקום 6.30 שקלים שהיו קודם לכן
הקו האדום של הרכבת הקלה, שאמור היה לפעול לפני כחצי שנה, כנראה יפעל רק בסוף חודש מאי ומחיר הדחיות מתחיל להתבהר • החברות הקבלניות צפויות לקבל תוספת של מאות מליוני שקלים בעקבות המשך העבודות ותחולות שלא הופיעו במכרזים • נת"ע: "פרוצדורה נפוצה"
שרת התחבורה מירי רגב הבטיחה לבטל את חוק אגרות הגוש, אלא שלגלובס נודע כי במשרד התחבורה התקבלה החלטה להקפיא את הפרויקט, להקפיא לעת עתה את ההליך המכרזי שפורסם להקמה ולהפעלה של המיזם ולהאריך את המועד להגשת הצעות למועד בלתי ידוע
דניאל מלצר, רכז תחבורה והגנת סביבה באגף תקציבים במשרד האוצר, הודיע כי יעזוב את התפקיד לאחר 8 שנים במשרד • עזיבתו מיוחסת לקושי בעבודה מול משרד התחבורה תחת השרה מירי רגב
משרד התחבורה הודיע כי ראש מנהל התשתיות שי קדם יסיים את תפקידו במשרד התחבורה • קדם מונה לפני חודשים ספורים לתפקיד, ועם תום תקופת הניסיון, זו ההחלטה שהתקבלה
כוונת הממשלה לבטל או לצמצם את עילת הסבירות מעלה חששות בקרב העוסקים בתחום התכנון - בעיקר בתקופה שבה מקודמים פרויקטים רחבי היקף של תשתיות שדורשים הפקעות ופגיעה בקניין פרטי • "מחר יכולים להחליט שמול הבית שלך יוקם מפעל מזהם. הכוח האדיר הזה מעצב את החיים של כל אדם במדינה"
ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כ־60% מבין הנוסעים בתחבורה הציבורית לעבודה הן נשים • אולם תדירות האוטובוסים והרכבות אינה מותאמת לדפוסי התעסוקה שלהן, ופעמים רבות הן סובלות בתחנות מהטרדות באין מפריע • מהן הסיבות לפער, ואיך מתמודדים איתו בעולם?
לגלובס נודע כי ח"כ אמיר אוחנה מתנגד להעברת תיקון בחוק ההסדרים שיאפשר הקמת חניונים זמניים לאוטובוסים • בשנים הקרובות עשרות מסופים, בהם גם כאלו שעתידים לקום במסגרת מתווה הפינוי של התחנה המרכזית, אמורים לשמש כפתרון זמני ולשפר את התחבורה הציבורית
עיריית ת"א הודיעה על העלאת תעריפי החניה למבקרים • השינוי התאפשר בזכות הרפורמה בחוק ההסדרים הקודם, שהתירה לרשויות המקומיות להעלות לראשונה את מחיר החניה ליותר מ-6.30 שקלים • הכוונה בהליך החקיקה הייתה להעלות את מחיר החניה גם לתושבי הערים, אך על רקע הבחירות המקומיות, בעירייה בחרו בגרסה מקוצצת
עדויות על הנעשה במשרד התחבורה מספרות על אווירה קשה, התעלמות מגורמי המקצוע ודרישות שיפקידו את מכשירי הסלולר בכניסה לישיבות • "אם זה היה יחסי עובד־מעביד רגילים, הייתי אומר שזו התעמרות במובן הכי מילולי", אמר גורם אחד, ואחר הוסיף: "כל ההתנהלות משקפת פרנויה ואימה"
דיבורים לחוד ומעשים לחוד: 7 חברות הגישו הצעות לניהול פרויקט המטרו, ובמקביל הכנסת נערכת לקדם חוק בנושא, חרף הצהרות השרה רגב • וגם: זו הסיבה שבענף הנדל"ן מביעים עניין במיזם
חרף התבטאויותיה של שרת התחבורה מירי רגב, 7 קבוצות עם חברות ישראליות ובינלאומיות הגישו הצעות למכרז ניהול ותכנון קווי המטרו שפרסמה חברת נת"ע • מדובר בהבעת אמון גדולה בפרויקט המטרו בישראל
נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית אסורה על פי חוק, ומצריכה אישור מיוחד הניתן לרוב לכוחות ביטחון ולשרים • אלא שמשרד התחבורה העניק אלפי היתרים נוספים, לפי המענה שניתן לבקשת חוק חופש המידע שהגישה עמותת הצלחה • המשרד: "פועלים לפי כללים ברורים וקפדניים"
אורן דוריבחירותגד פרץדני זקןיובל ניסניממשלת מעברמשרד האוצרמשרדי הממשלהשירית אביטן כהןשני אשכנזי