גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הצרות של גט ויאנגו ובעיקר של הנהגים: התקשיתם להזמין מונית לאחרונה? כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות האפליקציות גט ויאנגו הפכו למילים נרדפות למילה "מונית" ● אבל אז שתיהן החליטו לייקר את העמלות, ומרד נהגים נפתח נגד אפליקציות המוניות, שגם כך נקלעו למשבר בעקבות המלחמה באוקראינה ● כעת, עם הקאמבק של אובר לישראל, האם יש סיכוי שהתחרות בשוק המוניות תיפתח מחדש?

מונית עם גט ויאנגו / צילום: Shutterstock
מונית עם גט ויאנגו / צילום: Shutterstock

בחודש מאי האחרון העלתה גט את מחיר המנוי שלה לנהגי המוניות שעובדים איתה במשרה מלאה מ־1,500 שקל ל־1,700(לפני מע"מ). אחרי מע"מ הגיע המחיר המקסימלי לכ־2,000 שקל בחודש. מדובר במנוי, או עמלה חודשית, המסופקת לנהגים שפרנסתם תלויה במונית. אותם נהגים שמחפשים מקסימום נסיעות, על פני כמה שיותר שעות ביממה, ובכל האזורים. אלה שמבקשים לעבוד רק בסופי שבוע או להרוויח מהצד יכולים להסתפק במסלול אחר.

במחאה על התייקרות העמלות, כמה מהנהגים החליטו לא לקבל הזמנות ולגרום להאטת השירות במשך מספר ימים, לנטוש לטובת אפליקציות אחרות, לחבור לתחנות מוניות או לחפש עבודה בנתב"ג. והיו כאלה שגם חזרו לעבוד בגט בסופו של דבר. אלא שבפני הנהגים לא עמדו ברירות אחרות. גם יאנגו, אפליקציית המוניות של מנוע החיפוש הרוסי יאנדקס, הובילה מהלך של עליית מחירים: בחודשים האחרונים העלתה את העמלה מ־5% מכל נסיעה ל־8%.

 

גם כך הביטוחים והדלק מתייקרים

שתי החברות מציעות הנחות ובונוסים על המסלולים היקרים יותר; בגט מצ'פרים את הנהגים שלא עזבו אותה במהלך הקורונה בהנחה שיכולה להגיע עד ל־400 שקל, ונהגים בעלי הערכות נוסעים טובות ושיעור קבלת נסיעות גבוה מקבלים גם הם הנחות נוספות; ביאנגו בנו תוכנית בונוסים הכוללת תוספות לנהגים מתמידים, שגם היא יכולה להגיע לכמה מאות שקלים בחודש. ובכל זאת, התמונה היא ברורה: עלות המחיה של נהגי המוניות התלויים באפליקציות הזמנת המוניות רק הולכת ועולה - במקביל לעלייה במתמשכת במחירי הסולר וחבילות הביטוח.

בנוסף, נהגים רבים שהוסיפו את יאנגו לתפריט האפליקציות שלהם מתלוננים על מודל המחיר הקבוע שהחברה מציעה כדי לספק וודאות לנוסעים לגבי המחיר שישלמו. יאנגו מחייבת את הנהגים להפעיל מונה, חרף המחיר שהוצג מראש למשתמש על בסיס האלגוריתם של החברה, אך לטענתם הדבר נעשה על חשבונם במרבית המקרים. הנהג מחויב לגבות את המחיר שהופיע באפליקציה גם אם המונה עצר על סכום גבוה מכך.

במקרה אחר שבו המחיר שהוצג באפליקציה היה גבוה ממה שהופיע במונה בסופו של דבר, הנהג נדרש להצמיד באופן ידני את המחיר על גבי האפליקציה למחיר המונה. למרות שהאפליקציה מזהירה את הנוסעים מנהגים שאינם מפעילים מונה, נהגים רבים מנצלים את הבלבול במודל העסקי על מנת לגבות את המחיר המקסימלי שבאפליקציה, מבלי להפעיל מונה כלל.

"נהגים רבים שעוזבים את אחת האפליקציות בשל עליית המחירים חוזרים באין ברירה כיוון שאין להם הרבה אפשרויות אחרות", מספר גורם בענף המוניות שמסמן מגמה ברורה: שוק אפליקציות המוניות הישראלי ריכוזי ואיננו משאיר לנהגים דרגות חופש רבות. בגט, למשל, למרות הנטישה שחוותה בחודש מאי, ראו בחודשיים האחרונים התווספות של 1,500 נהגים.

דארה קוסרשהי, מנכ''ל אובר / צילום: Shutterstock

שוק אפליקציות המוניות בישראל נשלט כיום בידי גט, המחזיקה לפי ההערכה בין עשרת אלפים ל־12 אלף נהגים מתוך כ־25,000 בעלי רשיונות למוניות בישראל, ולפי ההערכה 70% מהנסיעות המוזמנות באמצעות אפליקציות בישראל נעשות דרכה. השאר מתחלק בין יאנגו שמחזיקה ככל הנראה ב־10-20% מהשוק ומאפליקציות כמו אובר ו"רקסי" שלא נחלה הצלחה למרות שהיא אינה נוטלת כל עמלה מנהגים. יש לציין, עם זאת, שנהגי מוניות רבים עובדים עם יותר מאפליקצייה אחת, כך שנהג שעובד עם גט יכול לקבל בקשות גם מיאנגו.

המלחמה באוקראינה וצניחת השווי

שתי האפליקציות השולטות בשוק הישראלי - גט ואובר - סובלות בחצי השנה האחרונה מלחצים גיאופוליטיים, בין השאר מעצם היותן נתונות לבעלי שליטה ולמשקיעים המבוססים ברוסיה. המלחמה ברוסיה והמצב הכלכלי הייחודי של גט הביא לביטול מיזוג ה־SPAC שהיה אמור להזרים לחברה 283 מיליון דולר, ובמקביל יצאה החברה מהשוק הרוסי שהיה אחראי ל־14% מהרווח הגולמי.

אחת המשקיעות בה, קרן VNV שנסחרת בשבדיה רכשה את מניות סברבנק (הבנק הרוסי שהיה מהראשונים להיכנס תחת סנקציות המערב) והביאה להפחתת ערך משמעותית לחברה. משווי רצוי במיזוג של 1.1 מיליארד דולר, הצטמק שוויה של גט ל־265 מיליון דולר. הדבר נעשה כחלק מרכישת חובה של גט לסברבנק, שעמד תחילה על 160 מיליון דולר, ונמכר בסופו של דבר לבעלי המניות החדשים ב־40 מיליון בלבד.

בחודש מאי עזב המנכ"ל והמייסד הישראלי דייב וייסר את תפקידו, והוחלף בידי סמנכ"ל התפעול ומנהל הפעילות של החברה בלונדון, ובמקביל פיטרה החברה כמה עובדים, בעוד שאחרים עזבו אותה, מה שהשיל מעל 100 עובדים ממצבת העובדים שלה, שכללה כאלף איש קודם לכן. במקביל, דיווחה החברה על עלייה ברווחיות הגולמית ווייסר אמר לפני עזיבתו כי החברה תגיע לרווחיות מלאה ברבעון השלישי של השנה

דייב וויסר, מנכ''ל ומייסד Gett הפורש / צילום: דן טיילור

גם ליאנגו לחצים משלה: החברה האם יאנדקס - המזוהה מאוד עם רוסיה - סובלת גם היא מזעזוע חיצוני: הפסקת המסחר במנייתה בנאסד"ק וחרם מצד כמה מדינות אירופיות, והן מזעזוע פנימי: הפרלמנט הרוסי העביר מספר חוקים המהדקים את הפיקוח של הקרמלין על נתונים הקשורים בלקוחותיה ברוסיה. למרות שהחברה רווחית מאוד בישראל, על שלל פעילויותיה האחרות כמו שירות הקורקינטים ווינד ושירות המשלוחים דלי, גורמי ביטחון בישראל אוסרים על המשרתים בהם להירשם ליאנגו, כך על פי תחקיר "אולפן שישי".

יאנדקס מחשבת מסלול מחדש

השירות הקמעונאי של יאנדקס מחשב בימים אלה את המסלול מחדש, כחלק מתוכנית פיצול גדולה שמתכננים בעלי המניות של יאנדקס, במסגרתה ככל הנראה, יאנגו תישאר בידיים רוסיות יחד עם מנוע החיפוש, בעוד שירותי הענן והרובוטיקה של יאנדקס יפותחו מחוץ לרוסיה, בין השאר גם בישראל.

ארקדי וולוז, המנכ''ל הפורש של יאנדקס / צילום: Associated Press, Alexander Zemlianichenko

על פי דוחות יאנדקס, עושה רושם שעסקי הקמעונאות, על אף הצמיחה השנתית הדו־ספרתית, סבלו מהפסדים במהלך השנתיים האחרונות. אפשר לייחס את הנפילה הזו גם למגפת הקורונה שהורידה נהגים רבים מהכבישים והובילה אותם לבטל את דמי המנוי שלהם. עסקי התחבורה של יאנגו מהווים כ־22% מכלל ההכנסות של יאנדקס בשנתיים האחרונות, אך תרומתן לרווחיות של יאנדקס נמוכה. בכל שנת 2021 רשמה יאנדקס הפסד EBITDA מתואם (הפסד ללא מס ופחת) של כ־30 מיליארד רובל (כחצי מיליארד דולר), ולמעשה רק ברבעון השני של 2022 הפכה הפעילות לראשונה רווחית, אם כי בשיעור נמוך למדי של 4%.

לשם השוואה, רווחיות ה־EBITDA של תחום החיפוש עמד על 56% ופורטל הדרושים על 26%. על כן, אין זה פלא שעסקי הקמעונאות של יאנגו נמצאים על המדף, אם כי מצבם בארץ טוב בהרבה מאשר בחו"ל. ככל שנודע לגלובס, פעילות הקמעונאות של יאנדקס בישראל, מוניות יאנגו, הקורקינטים החשמליים של ווינד, משלוחי המכולת דלי, ומשלוחי המסעדות מרקט, רווחית מאוד ומדורגת בין הגבוהות בעולם מבין הסניפים האחרים של יאנגו בעולם.

הקורונה גם לא הועילה לגט, שבמהלכה נטשו אותה נהגים שהעדיפו שלא לשלם את דמי המנוי החודשיים. חלקם החליפו מקצוע לצמיתות, ואחרים חזרו רק לקראת סיומם של הסגרים.

למה מעלים מחירים דווקא בארץ?

אחת המשימות של בעלי המניות הבולטים החדשים בגט, קרן VNV, היא להעביר את גט לפסים של רווחיות. לכן, לשווקים הישראלי והבריטי, כיום שני השווקים החזקים של החברה, יש את הפוטנציאל להעביר את הפעילות לרווחית הרבה יותר ועליית מחירים היא חלק מהסיפור.

אומנם, העלאת המחירים בגט וביאנגו מגיעה גם לצד הטבות והנחות רבות: הנהגים הנאמנים ביותר זוכים להנחות וחלקם אף מרוויחים סכומים גדולים יותר מאשר בעבר, אך יש לכך גם מספר סייגים: ראשית, ההנחות וההטבות המפליגות מגיעות רק לחלק מהנהגים - אותו קהל נהגים נאמן של גט או של יאנגו - ושנית, ההתאוששות המהירה מהקורונה בישראל והזינוק האדיר בתיירות הנכנסת ובמספר הזמנת המוניות מאפשר לאפליקציות לייצר יותר ביקוש לנסיעות, עד כדי כך שהיא משחזרת את הנפח שחוו הנהגים בתקופה שקדמה לקורונה ואפילו יותר מכך.

לא כל הנהגים חזרו מהקורונה לעבודה, אך התחרות עליהם גדלה, למרות העלאת המחירים. בגט מציעים לנהגים מבצעי אחד פלוס אחד להבאת חברים - נהגי מוניות אחרים ב־1,500 שקל. ביאנגו מציעים לנהגים חדשים עמלה מופחתת שיכולה להגיע לאחוזים בודדים בחודשים הראשונים. גם אובר, שחזרה לאחרונה לארץ מנסה לגייס נהגים באמצעות מבצעי חבר מביא חבר בסכום של 360 שקל לנהג ולהציע הנחות בטיפולים לרכב במוסכים מסוימים.

הנתח הפרוץ של הנסיעות הבינעירוניות

ֿנתח הנסיעות שמקורן באחת מאפליקציות המוניות מכלל הנסיעות מוערך בכ־30% בלבד, כך שכל החברות רואות בו כר נרחב לגידול, בעיקר בשוק הנסיעות הבינעירוניות, שם הוזיל משרד התחבורה את התעריף כבר לפני שלוש שנים ב־6.5% במקביל לייקור של 13% בנסיעות העירוניות. למרות עליות מינוריות בתעריפים הבינעירוניים כפי שקבע משרד התחבורה בשנים האחרונות, נהגים רבים מדווחים שהם נמנעים מלקבל קריאות לנסיעות בינעירוניות באפליקציות השונות. זאת, בשל הרצון שלא להפעיל מונה ולחמוק מהאפשרות להפסיד כסף מהנסיעה. אחרים מודים כי הם מציעים לנוסע מחיר קבוע מראש במקום להפעיל מונה במהלך נסיעות כאלה. 

עוד כתבות

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח־האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח