גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster
ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

עדכונים שוטפים 

19:05 - בכירים בישראל: הסיכויים לעסקה - נמוכים מאוד

18:30 - דיווח: לראשונה מאז 7 באוקטובר - ארה"ב מעכבת משלוח נשק לישראל

על פי דיווח של ברק רביד, ממשל ביידן הקפיא בשבוע שעבר משלוח נשק אמריקני לישראל, כך על פי שני גורמים ישראלים. הבית הלבן, הפנטגון וישראל לא הגיבו. בנוסף נכתב כי ביום רביעי, בעת ביקור בלינקן בישראל, הייתה לו "שיחה קשה" עם נתניהו בנוגע לפעולה ברפיח. בלינקן אמר לנתניהו ש"פעולה צבאית של ממש" ברפיח תביא לכך שארה"ב תתנגד לה פומבית ותשפיע באופן שלילי על יחסי ישראל-ארה"ב.

16:33 - חיזבאללה על המטח לאצבע הגליל: שיגרנו עשרות רקטות קטיושה לעבר רמת הגולן - בתגובה לתקיפה הישראלית במיס אל-ג'בל שבה נהרגו ונפצעו אזרחים

18:30 - ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום עם ראש הממשלה של קטאר, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

18:26 - ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא

על רקע הדיווחים על כך שהשיחות בין ישראל לחמאס "עומדות להתפוצץ", ראש ה-CIA בדרכו לדוחא לפגישת חירום עם ראש ממשלת קטאר. על פי דיווח ברויטרס, קטאר וארה"ב מפעילות "לחץ מקסימלי" על ישראל וחמאס להמשיך במשא ומתן.

17:25 אחרי החלטת הממשלה נגד אל-ג'זירה: המשטרה פשטה על משרדיה 

המשטרה פשטה היום (ראשון) על משרדיה של רשת אל-ג'זירה הקטארי שבמלון אמבסדור בירושלים. פשיטת המשטרה הגיעה לאחר החלטת הממשלה הבוקר לסגור את הרשת. אל-ג'זירה גינתה את ההחלטה לסגור את פעילותה בישראל וקראה למהלך "פלילי". לקריאת הכתבה המלאה. 

16:33 - חיזבאללה על המטח לאצבע הגליל: שיגרנו עשרות רקטות קטיושה לעבר רמת הגולן - בתגובה לתקיפה הישראלית במיס אל-ג'בל שבה נהרגו ונפצעו אזרחים

16:17 - נתניהו בהודעה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה: הלקח הוא שגם לבדנו - נגן על עצמנו בכל מקום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שורדי שואה וכתב: "בשואה הנוראה היו מנהיגים גדולים בעולם שעמדו מנגד, ולכן הלקח הראשון של השואה הוא זה: אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו. ואם אנו צריכים לעמוד לבד - נעמוד לבד. לכן, נגן על עצמנו בכל דרך, נגבר על אויבינו ונבטיח את ביטחוננו - ברצועת עזה, בגבול הצפון, בכל מקום".

16:04 - במטח האחרון לגליל העליון זוהו כ-40 שיגורים שחצו לעבר שטח ישראל, חלקם יורטו 

לא דווח על נפגעים. צה"ל תוקף בתגובה בעדייסה שבדרום לבנון.

15:45 - גלנט בסיור בעזה: "חמאס לא מתכוון ללכת לשום מתווה - המשמעות היא פעולה עצימה"

שר הביטחון יואב גלנט נכנס הבוקר לרצועת עזה וקיים סיור במרחב המסדרון במרכז הרצועה. גלנט צפה בפעולות צה"ל במרחב וקיים הערכת מצב עם מפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם, ומפקדי החטיבות על הפעילויות המבצעיות הצפויות בימים הקרובים.

"אנחנו מחויבים לחיסול החמאס ולשחרור החטופים", אמר ללוחמים. "אנחנו נתנו פרק זמן ורצינו להגיע למצב שבו שאנחנו נממש כמה שיותר מהר את שחרור החטופים, עם השהיה מסוימת בפעולה המבצעית, מפני שהחטופים נמצאים במצב קשה, ואנחנו צריכים לעשות כל מאמץ על-מנת לשחרר אותם".

גלנט הבהיר: "אנחנו מזהים סימנים מדאיגים שהחמאס למעשה לא מתכוון ללכת לשום מתווה הסכמי איתנו, המשמעות של זה - פעולה ברפיח ובכל רצועת עזה בזמן הקרוב ביותר".

הוא הוסיף: "עברתי בכל השטח, פגשתי את המפקדים, לאורך כל השבועות האחרונים, עקבתי אחרי ההכנות, ואני אומר לכם שאנחנו נמצאים רגע לפני פעולה במוכנות גבוהה, צה"ל יודע מה לעשות, נערך לדברים, וזה ילווה את כל רחבי הרצועה מצפון ועד דרום, את כל השטח ובתוך זה את רפיח".

14:00 - פגיעה ישירה בכרם שלום, לפחות שלושה ישראלים במצב קשה

מטח של לפחות עשר פצצות מרגמה נורה לשטח ישראל מאזור רפיח. שבעה בני אדם נפצעו, בהם לפחות שלושה במצב קשה. צוותי רפואה שהגיעו למקום פינו את הפצועים באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. צה"ל השיב בירי טנקים ובתקיפות מהאוויר לעבר האזור ממנו נורו הפצצות. מעבר כרם שלום נסגר למעבר משאיות סיוע לעזה. לידיעה המלאה ב-N12

13:55 - אחרי ההסכמה לטיוטה - הנייה מבהיר: "מדגישים את רצינות התנועה לפני סבב המשא-ומתן הנוכחי, העמדות חיוביות וגמישות"

ראש הלשכה המדינית של חמאס הדגיש לקראת סבב השיחות קרוב כי חמאס מגלה רציניות וחיוביות לקראת המשא-ומתן. "ניהלנו שורה של מגעים עם המתווכות ועם פלגי ההתנגדות - וערכנו והתייעצויות אינטנסיביות מבית ובחו"ל לפני יציאת המשלחת לקהיר. זו העבירה את עמדותיה החיוביות והגמישות, כאשר בראש סדר העדיפויות שלה - עצירת התוקפנות נגד עמנו". עוד הדגיש כי "חמאס עדיין מעוניין להגיע להסכם כולל שמבטיח נסיגה ומשיג עסקת חילופי שבויים רצינית".

13:55 -  נתניהו: "ישראל לא יכולה לקבל אפשרות של סיום המלחמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו על העסקה לשחרור חטופים שעל הפרק: "ישראל לא יכולה לקבל אפשרות של סיום המלחמה והוצאת הכוחות מהרצועה. זו כניעה"

13:50 - המחנה הממלכתי: ההצבעה היום על סגירת אל-ג'זירה עלולה לחבל במאמצים למיצוי המשא-ומתן ונובעת מפוליטיקה

שרי המחנה הממלכתי מסרו כי הם תומכים בסגירת ערוץ אל-ג'זירה ואף הודיעו כי יצביעו בעד סגירתו, אלא שהעיתוי הנוכחי נועד לחבל במזיד במשא-ומתן לעסקת החטופים שעל הפרק: "הבאת הנושא הבוקר להצבעה בישיבת הממשלה - עלולה לחבל במאמצים למיצוי המשא-ומתן ונובעת משיקולים פוליטיים".

13:23 - נפילות בקריית שמונה אחרי מטח לצפון

גבר כבן 65 נפצע קל מרסיסים, אחרי מטח של לפחות 20 שיגורים מלבנון. המשטרה מטפלת בכמה זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת קריית שמונה. כתוצאה מהנפילות נגרם נזק לרכוש, לא ידוע על נפגעים. השוטרים שנמצאים במקום מבודדים את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידי רקטה נוספים.

12:55 - פה-אחד: הממשלה הצביעה על סגירת ערוץ אל-ג'זירה בישראל

הממשלה אישרה היום, פה-אחד, לסגור את ערוץ אל-ג'זירה בישראל. שרי המחנה הממלכתי נעדרו מההצבעה. פעילות הערוץ הקטארי תופסק בישראל 28 שנים אחרי שהוקם, ועל רקע החשש כי סגירת הערוץ בארץ תוביל למשבר עם קטאר. ראש המוסד וגורמי המקצוע המליצו לחכות עם ההחלטה עד למיצוי המשא-ומתן.

הצו שעליו חתם שר התקשורת קרעי קובע כי הסגירה היא ל-45 ימים עם אפשרות לחזרה לאחור או לחילופין להארכה. הצו מאפשר מניעת שידור, החרמת ציוד והסרת הערוץ מהתכנים המוצעים לצרכן. עוד מאפשר הצו לחסום את אתרי האינטרנט של הערוץ ולשלול תעודות לע"מ מעיתונאים. לידיעה המלאה ב-N12

12:50 - מקורות בחמאס: "אין מכשולים בפני הסכם, זקוקים להבהרות"

מקורות בחמאס שצוטטו בערוץ א-שרק הסעודי טוענים ש"אין מכשולים מהותיים שניצבים בפני עסקה". לדבריהם, "הטיוטה המצרית מקובלת" אבל הם "זקוקים להבהרות לגבי כמה סעיפים".

המקורות הוסיפו כי חמאס הסכים עקרונית ל"טיוטת ההסכם", אך דורש נוסח ברור בכתב לסעיפים שעוסקים ב"שקט בר-קיימא", נסיגה סופית של צה"ל מעזה ותיקון הסעיף שמעניק לישראל זכות וטו על שמותיהם של אסירים פלסטינים שחמאס דורש לשחרר בתמורה לחיילות החטופות.

12:00 - במקביל להיערכות למבצע ברפיח: צה"ל משמיד תשתיות טרור ומחסל מחבלים במרכז הרצועה

לוחמי אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה, להשמיד מטרות טרור ולחסל מחבלי חמאס, בהם מחבל מרכזי מגדוד אל-בורייג'. במקביל, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו את המחבל סלאח ג'מיל מחמד עמאד, שהיה אחראי על הסיוע הקרבי בגדוד אל-בורייג' של ארגון הטרור. בתקיפה חוסלו מחבלים נוספים ששהו עמו בתשתית הטרור.

10:50 - בכיר בחמאס: "רוצים להגיע להסכם, לא בכל מחיר"

בכיר בחמאס לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי: "אנחנו מעוניינים להגיע להסכם, אבל לא בכל מחיר. לא יהיה הסכם ללא הפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגה ישראלית מכל רצועת עזה. נתניהו מאיים לפלוש לרפיח כדי להפעיל לחץ ולמנוע הגעה להסכם משיקולים אישיים. ישראל תשלם מחיר כבד על כל הרפתקה שהיא עלולה לבצע ונידונה לכישלון".

07:15 - אזעקות נשמעו במבואות החרמון וברמות נפתלי

01:30 - תושבים בדרום מדווחים על הדי פיצוצים נרחבים

הדי פיצוצים חזקים נשמעים בשעות האחרונות בעוטף עזה ובאזור הדרום, זאת כתוצאה מתקיפות חיל האוויר בשטח הרצועה.

00:15 - משפחות חטופים האשימו את ראש הממשלה בטרפוד העסקה, מפגינים חסמו את נתיבי איילון לתנועה

בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב משפחות חטופים קראו לפירוק הממשלה לצד מפגינים נוספים. בהצהרה משותפת להם האשימו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהפקרת החטופים, על אף הדיווחים על התקרבות לעסקה. בירושלים צעדו מאות בני אדם בדרישה מנתניהו לא להסכים להפסקת המלחמה. לאחר ההפגנה המוחים התפזרו וחלקם עברו לחסום את נתיבי איילון. לידיעה המלאה ב-N12

23:18 - בכיר בחמאס: ארה"ב תתחייב שהמלחמה תסתיים, גם ללא אישור ישראלי

מבחינת חמאס, להתחייבות האמריקאית לסיום המלחמה יש משקל רב יותר מכל אמירה ישראלית. עדיין אין סיכום על עסקת חטופים, אך שתי תזוזות חשובות התרחשו במגעים: האמריקאים הבהירו לאנשי הקשר של מנהיג חמאס יחיא סינוואר שנמצאים מחוץ לרצועה, כי הלחימה של ישראל נגד המערכת הצבאית של ארגון הטרור תימשך, מחוץ לרצועה. נקודה נוספת נוגעת ליום שאחרי המלחמה: חמאס כבר פועל ואף הבהיר לכל הצדדים שהוא מדבר איתם שהוא מוכן לוותר על היותו ממשל ברצועת עזה. לידיעה המלאה ב-N12

22:17 - דיווח בתקשורת הערבית: חמאס לא ימסור הלילה את תשובתו למתווכות

22:08 - צה"ל: חוסל אחד ממפקדי חטיבת רפיח בג'יהאד האיסלאמי, ממובילי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר

בהובלת אוגדת עזה, אמ"ן והשב"כ, מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו מוקדם יותר היום בדרום רצועת עזה את המחבל אימן זערב, בכיר בג'יהאד האיסלאמי, אשר פיקד והכווין כמה מתווים התקפיים, ופיקד בשנים האחרונות על כמה ניסיונות פשיטה שונים לשטח הארץ.

זערב פיקד על מתקפת הטרור של מחבלי הנוח'בה ביישוב ובמוצב סופה ב-7 באוקטובר, והוביל בימים האחרונים ממקום מסתורו את היערכות ארגון הטרור הרצחני לקראת לחימה בדרום הרצועה. יחד עם זערב חוסלו שני מחבלים נוספים ששהו עמו בדירת המסתור.

20:20 - פרסום ראשון: גנץ ואיזנקוט לא הוזמנו לשיחת ההתייעצות הטלפונית עם ראש הממשלה שבה הוחלט לא לשלוח משלחת לקהיר

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: ראש הממשלה מקיים חיתוכי מצב שוטפים ושגרתיים עם ראשי מערכת הביטחון. להבדיל מקבינט המלחמה שמתכנס בתדירות גבוהה, חיתוך מצב לא מחייב זימון של שרי קבינט.

19:03 - גורם מדיני: הפרסומים כאילו ישראל הסכימה לסיום המלחמה - אינם נכונים

על רקע הדיווחים, גורם מדיני מסר כי "הפרסומים כאילו ישראל הסכימה לסיום המלחמה כחלק מעסקת חטופים או שישראל תאפשר מתן ערבויות מצד המתווכות לסיום המלחמה אינם נכונים. עד רגע זה חמאס לא ויתר על דרישתו לסיום המלחמה, ובכך הוא מסכל את האפשרות להגעה להסכם".

18:55 - כוחות צה"ל תקפו לאורך היום מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא. במהלך היום כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום באמצעות ארטילריה במרחבים א-נקורה, מרווחין, חנין ואל-מטמורה. במקביל, טנק ביצע ירי לעבר מבנה צבאי במרחב כפר כילא שבו זוהתה פעילות טרור.

18:20 - דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי

דיווח בערוץ א-שרק הסעודי: ישראל כבר לא מתנגדת לשחרורו של מרואן ברגותי, אלא מתעקשת לשחררו לעזה ולא לגדה. חמאס צפוי לדרוש את שמו ברשימה של השלב הראשון בעסקה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

לירון דורון-לוי, מנכ''לית מרכז השלטון המקומי הנכנסת / צילום: שמרית מאור

לראשונה: מונתה מנכ"לית למרכז השלטון המקומי

לירון דורון-לוי מונתה למנכ"לית מרכז השלטון המקומי ותהפוך לאישה הראשונה שמכהנת בתפקיד הבכיר ● דורון-לוי תיכנס לנעליו של שלמה דולברג, שהודיעה על פרישה לאחר מעל לעשור

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

הביטלס / צילום: ap

על אחיזה קטנה נוספת באגדת הביטלס, באיחור של 50 שנה


הסרט Let It Be, שצולם בזמן ההקלטות האחרונות והדרמטיות של הביטלס כלהקה, עלה לאחרונה בדיסני פלוס ● הסרט צולם כבר בשנות ה-70 אך כעת הוא חוזר למסך באיכות צפייה וסאונד נדירות

קית' גיל, התחיל את הסאגה, פעמיים / צילום: ap

האם "רורינג קיטי" הוא וורן באפט של האינטרנט?

הערכות השווי הגבוהות באופן אבסורדי של גיימסטופ לפני העליות השבוע מצביעות על כך שלתת-תרבויות מקוונות עשויות להיות השפעה קבועה על השוק

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Denes Erdos, Jacob King, Brendan Smialowski)

מה יציל את אוקראינה מתבוסה ומה יעשו דגלים פלסטיניים לעצמאות סקוטלנד

אוקראינה מתחננת לשבע סוללות פטריוט ובלינקן פורט על גיטרה ● האם האינפלציה בארה"ב יורדת מאוחר מדי ● במרחק 17,000 ק"מ מצרפת, המחוז הצרפתי עולה באש ● לאומנים סקוטיים עם דגלי פלסטין ● ראש ממשלה אחד נורה, השני יצא לפנסיה לאחר 20 שנה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

סמוטריץ' רוצה להחריב את קשרי הסחר עם טורקיה, אך עלול לדרוס הסכם עם האיחוד האירופי

סמוטריץ' הודיע על כוונתו להחיל מכס של 100% ממחירו של כל מוצר המיובא מטורקיה, בנוסף למכסים הקיימים ● המשמעות של המהלך: דריסה של הסכם PAN-EURO-MED CUMULATION שבו חברות ישראל וטורקיה, אבל גם האיחוד האירופי ומדינות נוספות

מנת כתף טלה של נסרין מנאסרה / צילום: נסרין מנאסרה

בחצר בית בכפר ערבי בגליל מצאנו את ארוחת הצהריים המושלמת

כנסייה צבעונית במיוחד, מסעדה שמגישה עוף לוהט מהטאבון וקובה נייה שהיא מעדן, סדנה לקליעת שרפרפים ומיזם נשי שלא יאפשר לכם לעזוב בידיים ריקות ● ביקור בכפר ריינה

אתר בנייה. ''יותר מ־90% מכוח האדם במקצועות 'הרטובים' היו בידי עובדים פלסטינים'' / צילום: Shutterstock

חומרים תוצרת הארץ ושימוש בטכנולוגיה: איך להוציא את ענף הבנייה לעצמאות

אירועי מלחמת "חרבות ברזל" הבהירו היטב עד כמה היה ענף הבנייה תלוי שנים בגורמים לא יציבים ● האתגר העצום שאיתו הוא מתמודד עשוי לסייע בשינוי החשיבה: "המדינה צריכה להיות עצמאית גם בבנייה"

אילוסטרציה: Shutterstock

האתר שהבטיח לעשות סדר ברגולציה לעסקים עלה לאוויר, אבל לא מקיים

רשות האסדרה פרסמה מאגר הכולל רגולציות לעסקים, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2021 ● הבעיה: המאגר לא נגיש, וכלל חלק קטן בלבד מכלל הרגולציות על עסקים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל והתחזיות הפושרות: מניית נייס נופלת בתל אביב

עילם צפוי לפרוש מתפקידו בסוף שנת 2024 וציין כי יהיה "שותף פעיל" בחיפוש אחר מחליפו ● עלות השכר המצטברת של עילם עמדה על כ-125.6 מיליון דולר בין השנים 2014-2023 ● בתוך כך, נייס פרסמה היום דוחות והציגה תחזית פושרת להמשך השנה

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

כמה פעמים הפועל ת"א כבר ירדה לליגה הלאומית?

מי יזם את הענקת פרס ישראל,  מה משמעות המילה סייבורג ובאיזה פסטיבל מעניקים את פרס "כד החלב"? ● הטריוויה השבועית

נמל קרטחנה, ספרד / צילום: Shutterstock, Aleksei Kazachok

ספרד מנעה מאונייה שהובילה חומר נפץ לישראל לעגון אצלה

ספינת המטען הכללי מריאן דניקה, ששטה עם דגל דנמרק, יצאה מהודו ב־8 באפריל, תוך שלפי עיתון "אל פאיס" הספרדי - היא נשאה 27 טונות חומר נפץ ● לפי שר התחבורה הספרדי, האוניה פנתה בבקשה לעגינה בקרטאחנה ב־21 במאי וסורבה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

כפר קאסם / צילום: איל יצהר

צמצום הפערים בחברה הערבית: האם הממשלה תתמיד בתהליך?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם בשיתוף יוזמות אברהם: התוכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית

צילומים: מרים אלסטר/פלאש90, חיים צח/לע''מ, AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החנינות פורחות בימי המלחמה: "ימים קשים מצדיקים את הפעלתן"

מתנדבי זק"א שפינו גופות, מילואימניקים שלחמו ברצועה ומי שאיבדו קרובים בנובה הם חלק משורה של אנשים שקיבלו חנינה מאז ה־7.10 ● מה זה אומר על הרעיון הבסיסי של שלטון חוק, ומה הסיכוי שהאנשים שחננו יחזרו לסורם?

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

טנקי Leopard 2 במפעל נשק גרמני. ''מוכנות מיידית'' / צילום: Associated Press, FABIAN BIMMER

עסקאות נשק בשווי 2.5 טריליון דולר: העולם נערך למלחמה

המציאות הגלובלית החדשה שמה קץ לעשורים של שלום - ושלחה מדינות רבות למסע התחמשות ● באירופה מתארגנים לעימות כולל עם רוסיה, איראן מתקדמת לגרעין, ואפילו אוסטרליה הכריזה על חיזוק המערך הצבאי ● בשנה החולפת ההוצאה העולמית על ביטחון רשמה את הזינוק החד ביותר זה 15 שנה ● גלובס מציג את המהלכים הגדולים בדרך למלחמה הבאה