חברות מדיה | בלעדי

נבו כרמי פורש מניהול חברת המדיה TMF

נבו כרמי, המכהן כמנכ"ל משותף, פורש מהניהול השוטף של TMF ויישאר בתפקיד סגן יו"ר החברה • סביר להניח כי גיא שמחון יישאר מנכ"ל יחיד, אך תחתיו ימונו סגנים חזקים

נבו כרמי / צילום: עופר חג'יוב
נבו כרמי / צילום: עופר חג'יוב

טלטלה בחברת המדיה TMF: נבו כרמי, המכהן כמנכ"ל משותף, יוצא מהניהול השוטף. כרמי, שהוא גם בעל מניות במשרד הפרסום יהושע TBWA שהוא חלק מ-TMF, יישאר בתפקיד סגן יו"ר החברה ויעבוד לפחות בחודשים הראשונים באופן חלקי, תוך שהוא שומר על מעורבות בריכוז הטלוויזיה והסחר. 

חברת TMF מנהלת את המדיה של משרדי הפרסום גיתם BBDO ויהושע TBWA. מדובר בחיבור לא שגרתי בענף המדיה בישראל ואפילו בעולם, שבו שני משרדי פרסום המשתייכים לקבוצות פרסום שונות חברו למיזם אחד כשותפים במטרה להתחרות בשוק שבו לגודל יש משמעות עצומה.

כרמי הוא אחד מאנשי המדיה המובילים והבולטים. הוא הצטרף למשרד הפרסום יהושע TBWA כשזה היה עדיין קטן יחסית, ונשאר בו לאורך כל העליות והמורדות והשינויים הפרסונליים שהתרחשו בו על פני כ-20 שנה.

החיבור של כרמי כאחראי על תחום המדיה במשרד החל עוד בטרם נבנו חברות המדיה הגדולות, בהן שולבו כוחות של מספר משרדים. כשמשרד הפרסום יהושע חבר לחברת המדיה TMF, כרמי לא איבד את השפעתו, והמשרד נותר למעשה כמעט היחיד שהמשיך להיות אחראי על המדיה שלו גם כחלק מחברת מדיה. עם השנים והשינויים במשרד התפתח גם תפקידו של כרמי, וממנהל מחלקת מדיה הוא הפך למשנה למנכ"ל.

כרמי זכה להערכה מקיר לקיר בתעשייה, ולא אחת ניסו לפתות אותו לעזוב את תפקידו - כך למשל באחד מגלגולי התפקידים בזכיינית ערוץ 2 רשת, הוא היה אחד המועמדים הבולטים לתפקיד סמנכ"ל השיווק. המינוי לא יצא לפועל, שכן כרמי עצמו החליט להישאר ביהושע TBWA, ולא זז מהחלטתו למרות ניסיונות מצד לא מעט גורמים בענף הפרסום לשכנע אותו לעבור לחברות אחרות.

ב-2017 כרמי קפץ מדרגה משמעותית נוספת ביהושע, ובמקביל לתפקידו כמשנה למנכ"ל, הפך לבעל מניות לאחר שקיבל 5%. בשונה מהמקובל בענף, לא מדובר במניות שמשמעותן זכות לחלוקת רווחים ללא בעלות באמת, אלא במניות ממשיות שניתן לממש בכסף.

TMF נוהלה במשך רוב השנים מאז הקמתה על-ידי רוני ארן - לשעבר המשנה למנכ"ל רשת והיום יו"ר ועדת המדרוג. ב-2019 החליט ארן לפרוש מניהול TMF - כמו במקרה של כרמי כעת, דיברו באותה תקופה על הפחתת פעילות והעברת מושכות הניהול. תחום המדיה איננו משופע בטאלנטים בולטים, ולכן החיפוש אחרי מחליף לארן ארך מספר חודשים, עד שבסופו של דבר הוחלט ללכת על פתרון מתוך הבית, ומינו את כרמי יחד עם גיא שמחון, מנכ"ל ומבעלי חברת הדיגיטל אושן, למנכ"לים משותפים.

שמחון נחשב לאחד מחלוצי המדיה בתעשיית הדיגיטל בישראל ובין המעטים שידעו לנצל לטובה את השינויים שעברה מדיה זאת מהיותה "מדיה טיפשה" למדיה פרוגרמטית. שמחון הקים לפני שנים ספורות עבור גיתם ויהושע את חברת אושן, שהפכה להיות אחד מעוגני הרווח הצומחים של המשרדים, והמחשבה הייתה שהחיבור של יכולותיו של כרמי בתחום המדיה המסורתית עם זאת של שמחון במדיה הדיגיטלית ייצר ניהול של שלם הגדול מסך חלקיו.

עתה, כאמור, מוריד כרמי רגל מהגז - בין היתר על-מנת להקדיש זמן לעסקים פרטיים. סביר להניח כי לא ימונה מנכ"ל במקומו, ושמחון יישאר מנכ"ל יחיד, אך תחתיו ימונו משנה למנכ"לים חזקים.

את תגובתו של נבו כרמי לא ניתן היה לקבל עד רגע פרסום הידיעה.