אלביט: החברות-הבנות ביוניקס סרג'יקל וביוניקס ויז'ן השלימו סבב מימון של 36 מיליון דולר

סבב המימון בוצע בהובלת קרן ההשקעות האיטלקית TechWald Holding וקרן ההשקעות הישראלית Alive Israel HealthTech ובהשתתפות בעלי המניות הקיימים

הטכנולוגיה של ביוניקס / צילום: ביוניקס
הטכנולוגיה של ביוניקס / צילום: ביוניקס

חברת אלביט מערכות  הודיעה היום (א') כי החברות-הבנות שלה, בַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן, השלימו סבב מימון בסכום כולל של 36 מיליון דולר.

סבב המימון כולל השקעה בבַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן בסכום כולל של 26 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות האיטלקית TechWald Holding וקרן ההשקעות הישראלית Alive Israel HealthTech ובהשתתפות בעלי המניות הקיימים LR Group, XT Hi-Tech, Aurum Ventures ומבטח שמיר; וכן הלוואה המירה בסך 10 מיליון דולר לבַּיוֹנִיקס ויז'ן מחברה גלובלית העוסקת בתחום ניתוחי העיניים, BVI Medical ("BVI"). לאחר ההשקעה תהיה אלביט מערכות בעלת מניות מיעוט בחברות בַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן.

בַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן הן חברות טכנולוגיות בתחום הרפואי השואפות לממשק את המערכות בחדרי הניתוח תוך שימוש במציאות רבודה, פלטפורמות לעקיבה, עיבוד תמונה/בינה מלאכותית, והן מספקות למנתחים מידע חיוני וליווי בקבלת ההחלטות תוך כדי ביצוע משימות אוטומטיות. הטכנולוגיה נועדה למסד בחדרי הניתוח סטנדרט חדש של כלי ויזואליה ושליטה על-ידי יצירת אינטגרציה של כלל סביבת העבודה.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, מסר כי "ההשלמה של סבב מימון נוסף מעידה על הפוטנציאל המסחרי הגלום בטכנולוגיות שלנו. אנו גאים בהקמת חברות ספין-אוף אשר ממנפת חלק מהטכנולוגיות הייחודיות שלנו לשיפור מהותי של יכולות המנתחים בחדר הניתוח. אנו מקווים כי ההשקעה הזאת תאפשר לבַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן להרחיב את פיתוח המוצרים, להוסיף יישומים ניתוחיים ולהאיץ את המסחור". 

ביוניקס ויז'ן מתמקדת בתחום ניתוחי העיניים ומתוכננת להתחיל במסחור המוצר Beyeonics one™ בארה"ב עד סוף 2021, בהמשך ליותר מ-300 ניתוחים מוצלחים של קטרקט ורשתית שבוצעו בארה"ב ובישראל. ביוניקס סרג'יקל מתמקדת בפיתוח מוצרים לתחום ניתוחי המוח והאורתופדיה, עם יישומים עתידיים הכוללים ניתוחים זעיר-פולשניים וניתוח רובוטי. החברות ממנפות טכנולוגיות מתקדמות בתחומי מערכות תצוגה לבישה ויכולות עיבוד תמונה שפותחו במקור על-ידי אלביט מערכות לתחום האפליקציות לכלי טיס.

ביוניקס, Spin-off של אלביט מערכות, מעמידה את הידע והניסיון בפיתוח קסדות הטייסים לטובת עולם הרפואה ומתרחבת מניתוחי עיניים גם לניתוחי מוח וניתוחים אורתופדיים, ובמסגרת הסכם שיתוף-פעולה עם חברת BVI שנחתם לאחרונה תחל מכירות בארה"ב החל מסוף שנת 2021.

הטכנולוגיה של ביוניקס מבוססת על מערכות מציאות מדומה, מערכות הדמיה, עיבוד מידע בשילוב בינה מלאכותית. על בסיס טכנולוגיות קסדות הטייסים של אלביט פיתחה החברה מערכת ראש קלה ונוחה שמאפשרת למנתח קבלת כל הנתונים מול עיניו ממש כפי שהיא מתקיימת בתא הטייס. המנתח מקבל פתרון מלא לצרכיו בזמן אמת יחד עם שליטה מלאה בשדה הניתוחי ובשאר המערכות בחדר הניתוח.

ביוניקס התחילה את פעילותה בניתוחי עיניים ומתרחבת כעת לניתוחים אורתופדיים ולניתוחי מוח. לשם כך, פוצלה החברה לשתי חברות אחיות - ביוניקס סרג'יקל וביוניקס ויז'ן.

לאור ההצלחה חברת ביוניקס ויז'ן ו- BVI חתמו לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה הכולל מימון בביוניקס ויז'ן והסכם הפצה בלעדית בשוק האמריקאי. BVI - חברה גלובלית מובילה בתחום רפואת עיניים המשווקת לכ 115 מדינות בעולם, תשיק עם ביוניקס את Beyeonics™ One המבוסס על מערכות מציאות רבודה, מצלמות 3D ו- AI ומשמש לכלל ניתוחי העיניים.