המסחר התנודתי בתל אביב נסגר בירידות: ת"א-35 ירד 0.7%, מניית אל על זינקה 7.7%

לאחר מעבר לעליות בבורסה, מדד ת"א-35 איבד גובה בצל היחלשות העליות בוול סטריט • מניית כיל איבדה 1.6%, אלביט מערכות איבדה 2.6%, דלק צנחה 2.5% • האג"ח הממשלתיות עלו עד 0.25% בצל התפטרות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, וקריאה לבחירות • מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.26 מיליארד שקל

הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום מסחר תנודתי בבורסה בתל-אביב הסתיים בירידות על רקע היחלשות עליות בוול סטריט, שם המדדים עולים עד 0.2% כעת.

מדד ת"א 35 איבד 0.7%, ת"א 90 ירד 0.45% ומדד הבנקים, שנסחר רוב שעות היום בעליות, איבד 0.3%.

מניית כיל  איבדה 1.6%, אלביט מערכות  איבדה 2.6%, דלק קבוצה  צנחה 2.5%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.26 מיליארד שקל.

בשוק החוב, האג"ח הממשלתיות (ממשל שקלית 0327 ) עלו עד 0.25% בצל התפטרות שר הביטחון וקריאה לבחירות.

16:40

המדדים המובילים בבורסה בתל-אביב נסחרים כעת בירידות שנחלשו על רקע הפתיחה החיובית בוול סריט. מדד ת"א 35 משיל 0.08%, ת"א 90 מאבד 0.27% ומדד הבנקים קופץ 0.7%.

מניית אל-על  מזנקת 7%, מזרחי טפחות  עולה 0.9%, אלביט מערכות מאבדת 1.77%, מניית פועלים  קופצת 1.1%, דלק מאבדת 2%.

15:50

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל בירידות שהתמתנו בשעה האחרונה, כשברקע החוזים העתידיים בוול סטריט עולים כעת בעד 0.5%. מדד ת"א 35 משיל 0.1%, ת"א 90 יורד 0.4% ומדד הבנקים מטפס 0.8%.

15:00

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל בטריטוריה האדומה, מלבד מדד הבנקים שעולה 0.36%. מדד ת"א 35 מאבד 0.6%, ת"א 90 יורד 0.5%. 

מניית אל-על  ממריאה ביותר מ-6% על רקע צניחת מחיר הנפט, שנסחר כעת סביב 56 דולרים לחבית.

חברתאלביט מערכות  דיווחה על זכייה בחוזה בהיקף של 167 מיליון דולר. 

מניית שטראוס  נסחרת על רקע פרסום הדוחות הכספיים של החברה הבוקר. בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו כי בדוח הציגה שטראוס "שחיקה גבוהה מהצפי שלנו בשורת ההכנסות אך עם שיפור גבוה מהצפי שלנו בעיקר בפעילות הקפה בישראל ובפעילות שטראוס ישראל" ובלאומי שוקי הון ציינו כי החברה "דיווחה על רבעון יחסית טוב". 

בלאומי שוקי הון החלו בסיקור מניית חברת איי.אפ.אפ  (IFF), לגביה ציינו כי "לדעתנו השוק מתמחר נכון את הסיכונים והסיכויים של החברה בעידן שלאחר רכישת פרוטרום", וכי "מחיר המניה מגלם בתוכו חלק ניכר מהערך שהחברה רואה בעסקה".

14:15

גם בשעה זו המסחר בת"א מתנהל בירידת שערים: ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-90  יורדים. שופרסל , פועלים  ובינלאומי  מובילים בעליות בת"א-35. אופקו , קבוצת דלק  והחברה לישראל  מובילות בירידות. 

הנפט  חזר לעליות. כעת מחיר חבית עומד על 55.84 דולר. 

13:15

שוק המניות מגלה אדישות להתפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן, כאשר המדדים המובילים מאבדים עד 0.6%, והשקל מטפס 0.33% מעל ל-3.7 שקלים.

מנגד, בשוק האג"ח, איגרות החוב הממשלתיות קופצות בעד 0.3%.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-530 מיליון שקל.

12:30

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בירידות: ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-90 , ת"א-נדל"ן , ת"א-ביומד  ות"א-טכנולוגיה  יורדים. ת"א-בנקים  עולה. 

פועלים , בזן  ושופרסל  מובילות בעליות בת"א-35. אופקו , קבוצת דלק  ונייס  מובילות בירידות. מניית אופקו רושמת ירידות לאחר שביומיים הקודמים נהנתה מעליות שערים נאות. מניית פועלים מתחזקת לקראת פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי הצפויים מחר, ומניית בזן עולה אחרי שאתמול פרסמה את תוצאותיה הכספיות.

גם מניית פנינסולה  מטפסת על רקע פרסום דוחות כספיים.

בית ההשקעות אי.בי.אי ציינו כי בדוח הציגה שטראוס  "שחיקה גבוהה מהצפי שלנו בשורת ההכנסות אך עם שיפור גבוה מהצפי שלנו בעיקר בפעילות הקפה בישראל ובפעילות שטראוס ישראל" ובלאומי שוקי הון ציינו כי החברה "דיווחה על רבעון יחסית טוב".

חברת אלביט מערכות  דיווחה על זכייה בחוזה בהיקף של 167 מיליון דולר.  

בלאומי שוקי הון החלו בסיקור מניית חברת איי.אפ.אפ (IFF), לגביה ציינו כי "לדעתנו השוק מתמחר נכון את הסיכונים והסיכויים של החברה בעידן שלאחר רכישת פרוטרום", וכי "מחיר המניה מגלם בתוכו חלק ניכר מהערך שהחברה רואה בעסקה". מניית איי.אפ.אפ  נסחרת היום בירידות.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

בבית ההשקעות אלומות ציינו בסקירתם השבועית כי "איטליה היא הסיכון העיקרי כיום לשווקים. איטליה במסלול התנגדות עם האיחוד האירופי, אבל גרוע מזה היא במסלול התנגשות עם עצמה. אף אחד לא רוצה לקנות אג"ח איטליה. איטליה בדרך לקטסטרופה כלכלית, או לפחות קרוב לשם. זה לא רק הצמיחה האפסית ברבעון השלישי, זה לא רק הבעיות המבניות כמו עודף מיסוי, העדר רגולציה על תשלומים, שכר נמוך ועוד. הבעיה של איטליה, היא שהמדינה בדרך למשבר פיננסי חמור. 'דם ברחובות' אם תרצו. ההתנגשות מול אירופה והפער הגדול לגבי תפיסת התקציב, מעלה את החשש כי החוב האיטלקי נמצא בסיכון גבוה עוד יותר".

עוד ציינו באלומות לגבי המתרחש בעולם כי "יחסי הסחר ארה"ב-סין יתבררו לקראת סוף חודש נובמבר. מחירי המניות הפכו הוגנים", ולגבי השווקים המתעוררים הוסיפו כי "התחממות יחסי ארה"ב-סין ופעולות של הממשל בסין לתמיכה בכלכלה ובשוק ההון משפרים את העדיפות לשווקים מתעוררים שמצויים בשוק דובי ובתימחור זול".

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר במעורבת. כך, ת"א-125  ות"א-35  יורדים. עם זאת, ת"א-90, ת"א-בנקים , ת"א-נדל"ן  ות"א-ביומד  עולים. 

המניות המובילות בעליות בת"א-35 הן שטראוס , טאואר  והבינלאומי . בירידות מובילות אופקו , קבוצת דלק  ובזן . גם מניית אל-על  בולטת בעליות, זאת על רקע הנפילה במחיר הנפט. 

מניות הפועלים , לאומי , כלכלית ירושלים , קבוצת דלק, אלביט מערכות  ושטראוס מרכזות מסחרי מסחר גדולים הבוקר. 

דקסיה ישראל  הודיע כי חתם על הסכם מיזוג עם בנק דיסקונט .  

ברוקלנד אגח א  וברוקלנד אגח ב  ממשיכות לרדת הבוקר, על רקע החלטת ברוקלנד אפריל לנסות להגיע להסדר חוב מול מחזיקי האג״ח

מניית או.פי.סי אנרגיה  מזנקת הבוקר לאחר פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי.

09:00

אלביט מערכות בע"מ  זכתה בחוזה שהיקפו 167 מיליון דולר לאספקת פתרונות מודיעיניים מבוססי מל"ט למדינה באסיה. ביצוע החוזה ייפרש על פני 20 חודשים. בצלאל מכליס, מנכ"ל אלביט מערכות, אמר: "אני אופטימי לגבי פוטנציאל הצמיחה שלנו".

יו"ר דירקטוריון בנק דקסיה, לבנה שיפמן, הודיעה ליו"ר דירקטוריון בנק ירושלים כי הוחלט לדחות את הצעת המיזוג. שיפמן הודיעה כי ההצעה נדונה לעומק, וההחלטה התקבלה לאחר בחינה של שני יועצים חיצוניים. בנק ירושלים, שכבר שנים מתכנן מיזוג עם דקסיה, היה הראשון שפנה במכתב מסודר לדירקטוריון דקסיה והציע מיזוג. אולם ככל הידוע לא התקיים משא-ומתן. גם בנק דיסקונט הגיש הצעה למיזוג עם דקסיה. 

6:45

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר על רקע הנעילה החיובית אמש. מדדי ת"א-35 ות"א-125 עלו ב-0.24%, מדד ת"א-90 טיפס ב-0.22% ומדד הבנקים עלה 0.18%. המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות. המסחר בארה"ב ננעל אתמול במגמה מעורבת, כאשר S&P 500  ודאו ג'ונס  ירדו, אך נאסד"ק  ננעל ללא שינוי לעומת יום המסחר ביום ב'. המסחר באירופה ננעל בעליות. 

הנפט  התרסק אתמול ביותר מ-8% והגיע לשפל שנתי. זאת לאחר שקרטל אופ"ק קיצץ את תחזית הביקוש העולמית לנפט בשנת 2019. גם הבוקר הנפט נסחר בירידות וכעת מחירה של חבית עומד על 55.48 דולר.

שער הדולר הרציף מול השקל עלה אתמול ב-0.01% ושערו היציג עומד על 3.689 שקלים. שערו הרציף של האירו התחזק ב-0.29% ושערו היציג עומד על 4.1505. 

במסחר מול השקל, הדולר עולה ב-0.09%, האירו נסחר ביציבות והליש"ט מטפסת 0.15%.

אתמול בערב פורסמו דוחות דה זראסאי גרופ, גלוברנדס גרופ  ופועלים אי.בי.אי .

הבוקר פורסמו דוחות הרבעון השלישי של קבוצת שטראוס . על פי דוחותיה הכספיים של שטראוס, ברבעון השלישי הסתכמו מכירות הקבוצה בכ-1.41 מיליארד שקל - גידול של 0.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. הרווח הגולמי של קבוצת שטראוס ירד ב-0.7% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018. הרווח התפעולי של שטראוס (אחרי הוצאות) גדל ב-23.7% לעומת הרבעון המקביל. הרווח המיוחס לבעלי מניות שטראוס ברבעון השלישי הסתכם ב-129 מיליון שקל - עלייה של 35.7% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. גיורא ברדעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, מסר כי "תוצאות החברה הן במכירות והן ברווחיות ממשיכות להשתפר באופן עקבי בפעילות הישראלית ובפעילות הבינלאומית, למרות השפעה שלילית מהותית של שערי החליפין על התוצאות השקליות בעיקר בגין הפעילות בברזיל".

היום יפרסמו אבוג'ן , סיירן , פננטפארק  וריט 1  את דוחות הרבעון השלישי. 

איגרות החוב של ברוקלנד אגח א  וברוקלנד אגח ב  קרסו אמש תחת הליכה של החברה להסדר חוב.

חברת כפרית  של קיבוץ כפר עזה מדווחת הבוקר כי השלימה את רכישתה של חברת תרכיזי הפלסטיק האמריקאית פוליפית תמורת 34.7 מיליון דולר.