הבורסה ננעלה בעליות שערים; מדד המניות ת"א-125 קרוב לשיא

את העליות במדד ת"א 35 הובילו מניית אופקו הלת' שהוסיפה לערכה 2.5%, לייבפרסון שעלתה ב-2.5%, ופתאל החזקות שהתחזקה בכ-2.5% • בירידות בלטו מניותיהן של אורמת, טבע ופריגו

עליות בבורסת ת"א / צילום: Shuttetstock
עליות בבורסת ת"א / צילום: Shuttetstock

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:30 

יום המסחר הראשון של השבוע ושל חודש ספטמבר ננעל בת"א בעליות שערים. מדד ת"א-35  הוסיף לערכו 0.60%, ומדד ת"א-125 כמעט שבר שיא, כשננעל על 1501.03 נקודות - מרחק של פחות מ-3 נקודות משיאו הקודם, שנרשם ב-18 באוגוסט 2015, ועמד על 1,503.53 נקודות.

את העליות במדד ת"א-35 הובילו אופקו הלת'  שהוסיפה לערכה 2.55%, לייבפרסון , שהוסיפה לערכה 2.51%, ופתאל החזקות  שעלתה ב-2.46% מצד הירידות של המדד החברות הבולטות הן אורמת , טבע  ופריגו .

מחזור המסחר היומי במניות הסתכם ב-660.68 מיליון שקל. 

14:50

יומו הראשון של שבוע המסחר בת"א מתנהל בשעה זו בעליות שערים. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-נדלן ,ת"א-טכנולוגיה  ות"א-בנקים  נסחרים כעת בעליות. במדד 35 החברות הבולטות בצד העליות הן לייבפרסון , אופקו הלת'  ופתאל החזקות . מצד הירידות של המדד החברות הבולטות הן אורמת , טבע  ופריגו .

בשעה זו מדד ת"א-125  רחוק בכ-0.25% בלבד מפריצה לשיא חדש של 1,504 נקודות. השיא האחרון במדד ת"א-125 (שעד פברואר 2017 נקרא ת"א-100) נרשם ב-18 באוגוסט 2015, אז הגיע לרמה של 1,503.53 נקודות.

רכבת ישראל  רשמה הפסד תפעולי של כ-10 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת רווח תפעולי של כ-24 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד של 9.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 21.6 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן ארנה גרופ , שנמצאת בשליטת המשקיע הזר מרכוס וובר, סיכמה את מחצית 2018 בהפסד של 31 מיליון שקל, אחרי שאת שנת 2017 כולה סיכמה ברווח נקי של 35 מיליון שקל - אז בתמיכת מכירת נכסים והכנסות מימון.

12:45

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-125 , ת"א-נדלן , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-בנקים  נסחרים בעליות. המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן לייבפרסון , חברה לישראל  וכיל . בירידות בולטות פריגו , אורמת טכנו  וטבע 

יותר משנתיים מאז שהתחילו המגעים להסדר חוב שני בחברת ההשקעות אפריקה ישראל , נקבע היום כי הבעלות בחברה תעבור לידי מוטי בן משה, בעלי קבוצת אלון רבוע כחול, אגב "תספורת" של כ-20% לנושי האג"ח, שהחוב כלפיהם עמד על כ-3 מיליארד שקל.

מניית כלל משקאות  תתווסף למדד ת"א-SME60 בשבוע הקרוב, וזאת במסגרת "המסלול המהיר למניות חדשות".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב סיכמה היום את נתוני השבוע האחרון של אוגוסט, שהתאפיין במגמה מעורבת במדדי המניות המובילים. מדד ת"א-35 עלה בשבוע שעבר ב-2%, ומתחילת השנה עלה ב-10.3%. מדד ת"א-125 עלה בשבוע שעבר ב-1.7%, ומתחילת השנה ב-9.4%.

בשבוע שעבר הודיע בנק ישראל כי הוא מותיר את הריבית במשק ללא שינוי, זה יותר משלוש וחצי שנים ברציפות, ברמה של 0.1% בספטמבר. הדולר נחלש בשבוע שעבר ב-0.8% מול השקל, אבל מתחילת השנה התחזק ב-4.1%. האירו עלה בשבוע שעבר ב-0.3% מול השקל, ומתחילת השנה עלה ב-1.7%.

11:15

בשעה זו מתנהל המסחר בת"א בירידות. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-125  נסחרים בירידת שערים. ת"א-נדלן , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-בנקים  נסחרים בעליות. המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן לייבפרסון , פתאל החזקות , אופקו  והבינלאומי . בירידות בולטות פריגו , אורמת טכנו  וטבע 

קדימהסטם  דיווחה כי היא מצויה במו"מ מתקדם לביצוע גיוס הון במסגרת הקצאת מניות פרטית בהיקף של כ-20 מיליון שקל. 

9:45

המסחר בבורסות ת"א נפתח הבוקר במגמה מעורבת. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-טכנולוגיה  יורדים. לעומת זאת, ת"א-125 , ת"א-בנקים  ות"א-נדלן  נסחרים כעת בעליות. המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן אופקו , לייבפרסון  ופתאל החזקות . פתאל דיווחה הבוקר כי הושלם הארגון מחדש בחברת הנכדה Jurys Inn. המניות הבולטות בירידות במדד הן פריגו , אורמת טכנו  וטבע 

מניית גלילאו טק  עולה הבוקר, לאחר שהחברה, המפעילה מפעל למיחזור אשפה לחומר גלם לתעשיית הפלסטיק, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2018.

אינטרקיור  דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות מחייב לרכישת מניות נוספות ושליטה מלאה בחברת הקנאביס הרפואי קנדוק.

הפחתה בסך של כ-81 מיליון שקל בשוויו של קניון האופנה TLV פגעה בתוצאות של רבוע כחול נדלן  (מחזיקה במחצית מהקניון) ברבעון השני של השנה. החברה רשמה ירידה של 11% בהכנסות מדמי שכירות ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל, והרווח הנקי שלה צנח ב-89% לרמה של כ-4 מיליון שקל. 

8:45

חברת ביטפארמס (לשעבר בלוקצ'יין כריה ), המפעילה חוות לכריית מטבעות דיגיטליים, פרסמה ביום חמישי את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2018. הכנסותיה בתקופה זו הסתכמו ב-22.2 מיליון דולר, לעומת 8.6 מיליון דולר ב-56 ימי פעילותה בסוף שנת 2017. הרווח הנקי של החברה במחצית השנה אינו גדול מהרווח הנקי שרשמה בתוך פחות מחודשיים בסוף 2017, המסתכם ב-4.9 מיליון דולר.

אלון רבוע אגח ד  פרסמה את דוחותיה בתום המסחר ביום חמישי האחרון. 

כלל ביוטכנולוגיה  דיווחה הבוקר על השלמת גיוס של 26 מיליון דולר על ידי חברת Vedantra, המפתחת טכנולוגיות חיסון נגד תאי סרטן. תמורת ההשקעה הוקצו למשקיעים, ובהם כלל ביוטכנולוגיה, מניות בכורה ואופציות לרכישת מניות רגילות בשיעור של 25% ממניות הבכורה שהוקצו בסבב הגיוס. עם השלמת ההשקעה יהיה שיעור ההחזקה של החברה ב-Vedantra כ-36%. עוד דיווחה כלל ביוטכנולוגיה כי חברת גמידה סל, שבה היא מחזיקה ב-18%, בוחנת אפשרויות לגיוס הון, לרבות על דרך של הנפקה לציבור של מניותיה בארה"ב, ולצורך כך הגישה טיוטות לא פומביות של תשקיף לרשות ניירות ערך האמריקאית.

בנוסף, דיווחו כלל ואלביט מדיקל טכנולוג'יס  כי החברה הבת גמידה סל, שבשליטת שתי החברות, הגישה טיוטות לא פומביות של תשקיף לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC)

אפריקה מגורים  דיווחה כי זכתה במכרז מחיר למשתכן בנס ציונה.

תמר פטרוליום  הודיעה הבוקר כי תחלק דיבידנד בהיקף 0.44 דולר למניה.

7:15

יום המסחר הראשון של השבוע ושל חודש ספטמבר ייפתח בת"א על רקע הנעילה החיובית ביום חמישי שעבר.

רשות שוק ההון פועלת החל מהיום ללא יו"ר לאחר שהוחלט לא למנות ממלא מקום יו"ר ולהמתין למינוי יו"ר קבוע חדש, מבקום דורית סלינגר שסיימה את תפקידה. בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר בין היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט , מנכ"ל האוצר שי באב"ד ונציב שירות המדינה אודי פראוור הבטיח באב"ד כי ועדת האיתור בראשותו תסיים את הדיונים ותמליץ לשר האוצר משה כחלון על מועמד או מועמדים לתפקיד לא יאוחר מה-17 בספטמבר, כך שהממשלה תוכל לאשר את המינוי בישיבתה הראשונה אחרי סוכות. 

חברת פלרם  צפויה לפרסם היום את דוחותיה. 

השקל נחלש מול הדולר ב-0.36% ביום חמישי האחרון. כעת שערו היציג של הדולר עומד על 3.604 שקלים. האירו נחלש ב-0.24% מול הדולר ביום חמישי ושערו היציג הוא 4.2119 שקלים. 

המסחר בבורסות אסיה ואירופה ננעל ביום שישי האחרון בירידות ואילו המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, כאשר נאסד"ק  ו-S&P 500  עלו ודאו ג'ונס  ירד. זאת לאחר שארה"ב וקנדה לא הגיעו להסכמות בנוגע להסכם הסחר החדש, שאמור להחליף את הסכם NAFTA. במקביל, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאיים לפרוש גם מארגון הסחר העולמי