לעומק התודעה, זרמון ו-four מתמודדים על תקציב רנו

בתקציב הפרסום, בהיקף 15 מיליון שקל, מטפל כיום four ■ תקציבי רכב נחשבים לאסטרטגיים מאוד במשרדי הפרסום בארץ ובעולם

3 משרדי פרסום יתמודדו במכרז על תקציב הפרסום של מותג הרכב רנו: ל"גלובס" נודע כי המשרדים הם לעומק התודעה, פרסום זרמון ומשרד הפרסום four. היקף תקציב הפרסום של רנו עומד על כ-15 מיליון שקל ומטופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום four.

המותג רנו משווק בישראל על-ידי קבוצת קרסו. מערך הפרסום של קבוצת קרסו מורכב משני משרדי פרסום: משרד ענבר-מרחב, שמטפל בתקציבי ניסאן ואינפיניטי; ומשרד four, שמטפל בדאציה ורנו. יצוין כי המכרז הנוכחי הוא רק על המותג רנו, ואילו דאצ'יה צפוי להמשיך להיות מטופל במשרד הפרסום four.

תקציבי רכב נחשבים לאסטרטגיים מאוד במשרדי הפרסום בארץ ובעולם, והם נחשבים לקטרים הבולטים של התעשייה, הן בשל היקפי התקציבים והן בשל אופי העבודה הפרסומית שהם מאפשרים לעשות. בארץ נוטים יבואני הרכב לפצל את תקציבי הפרסום של המותגים בין כמה משרדים. התוצאה היא שחלק ניכר מהמשרדים הגדולים מטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים.

למעשה, מבין 25 משרדי הפרסום הגדולים, אין כמעט משרד שפנוי לטפל בתקציב. היוצא דופן הוא פרסום זרמון, שהיה עד לאחרונה חלק ממערך הפרסום של קבוצת לובינסקי. זרמון טיפל במשך שנים במותג סיטרואן ובהמשך עבר לטפל בלובנסקי טרייד.

גם למשרד לעומק התודעה אין תקציב רכב, ומתוקף היותו משרד צעיר יחסית, אין לו בהיסטוריה גם טיפול בתקציב כזה. עם זאת, יש לו יתרון תחרותי אחר: משרד הפרסום יהושע הוא בעל מניות במשרד, ואילו חלק מבעלי המניות ביהושע הם קבוצת TBWA העולמית. TBWA מטפלת בעולם בתקציבי ניסאן, שהם חלק מהמותגים של קבוצת קרסו. יש להניח כי החיבור הבינלאומי העקיף לא יהיה בעוכרי המשרד במצב זה.

כאמור, תקציב רנו מטופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום four, אליו הועבר באופן מפתיע, לאחר שבקרסו החליטו להיפרד ממשרד הפרסום y&r.

‏הפסקת ההתקשרות של רנו עם y&r ‏לא הייתה מהלך שגרתי, שכן המשרד טיפל בתקציב חודשים ספורים בלבד, והוא קיבל אותו לטיפולו לאחר מכרז ארוך שנמשך חודשים ארוכים.

התקציב הגיע ל-y&r לאחר שבגליקמן-שמיר-סמסונוב הוחלט לוותר על תקציב רנו לטובת טיפול בחלק הארי של תקציבי קבוצת כלמוביל. בעקבות המהלך של גליקמן הועבר התקציב ל"משמורת" במשרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן, שאמור היה לטפל בו עד למציאת משרד חדש.

ברנו העריכו אז כי מעבר לעבודה עם משרד פרסום קטן ו"בוטיקי", כמו גם עם חברת מדיה מתמחה, יצמצם עלויות באופן ניכר. ואכן, העבודה עם four הוכיחה את עצמה והנפיקה תוצרים קריאטיביים שזכו לתשבוחות. לראיה - לא מזמן זכתה קבוצת קרסו בתואר יבואן מצטיין, הניתן רק ל-12 יבואנים בעולם מתוך מאות.