רקיט בנקיזר יוצאת למכרז על תקציב הדיגיטל

התקציב, שיעמוד על כ-15 מיליון שקל, ייפתח גם למשרדים שאינם נמנים כיום עם מערך הפרסום של החברה

רקיט בנקיזר נערכת למהלך שיקפיץ אותה צעד נוסף להתנהלות תקשורתית מדויקת בעידן הדיגיטלי: ל"גלובס" נודע כי החברה מתעתדת לצאת בקרוב למכרז על תקציב הדיגיטל שלה בהיקף כולל של לפחות 10 מיליון שקל.

במסגרת המכרז מתעתדת החברה לפנות גם למשרדי פרסום שאינם נמנים על מערך הפרסום שלה.

המכרז על תקציב הדיגיטל הוא חלק מהיערכות מחודשת שעושה רקיט בכלל התייחסותה לאופן בו היא מנהלת את תקציב השיווק. החברה נחשבה מסורתית למפרסמת גדולה בטלוויזיה ותמכה חזק במותגים כמו קולון, וניש קליה, שול וכדומה. אבל כמו כל השוק, בחודשים האחרונים החלה החברה להסיט תקציבים גדלים והולכים לדיגיטל.

כך למשל, מותג כמו וניש קליה, שמסורתית עלה קבוע בקמפיינים מושקעים בטלוויזיה, התמקד בקמפיין האחרון שלו אך ורק בקמפיין דיגיטל. גם המותג פיניש - שנתמך בעבר עם קמפיינים גדולים ומושקעים, כמו למשל הקמפיין עם אלי פיניש - עבר טרנספורמציה, וכיום חלק ניכר מהתמיכה בו נעשית באמצעים דיגיטליים.

על-פי ההערכות, כבר השנה ירדה ההשקעה הפרסומית של החברה בטלוויזיה מ-20 מיליון שקל לכ-15-16 מיליון שקל, ואילו הפרסום בדיגיטל עלה מכ-5 מיליון שקל לכ-10 מיליון שקל. על-פי המתוכנן, מגמה זו צפויה להימשך, והסטה של תקציבי הפרסום מטלוויזיה לדיגיטל תהיה משמעותית אף יותר.

רקיט מחזיקה מספר מותגים עתירי פרסום. ביניהם פיניש, וניש קליה, קולון, נורופן, סטרפסילס, שול, דורקס, אירוויקס ועוד.

מערך הפרסום של רקיט בנוי באופן הבא: בתקציבי הקריאייטיב והמדיה של החברה מטפל משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד, המחזיק בהם מתוקף החיבור של המשרד לקבוצת הפרסום הבינלאומית אבס, המחזיקה בתקציב גלובלית. תקציב הדיגיטל מתחלק בין שני מקומות: חלקו מתנהל בענבר-מרחב, וחלקו האחר בקבוצת מקאן.

עתה, כאמור, מתעתדת רקיט להתנהל באופן בו מתנהלים מפרסמים גדולים אחרים ולרכז את הדיגיטל שלה במקום אחד. בתחום הדיגיטל ובשונה מהפרסום המסורתי לא מתבצעת הפרדה בין מדיה לקריאטיב, מה שאומר שהמשרד הזוכה יחזיק בכל התקציב.