יציבות נרשמה בסיום המסחר בבורסה; מניית דלתא זינקה

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; עליות בחוזים על מדדי וול סטריט ■ טבע התאוששה לאחר הנפילה בעקבות הדוחות הכספיים ■ עונת הדוחות בעיצומה: אלביט מערכות בין המדווחות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ה') כמעט ללא שינוי, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות קלות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

 

"אפקט טראמפ" מתפוגג לעת עתה בשווקים, כשהחששות מבחירת הנשיא ה-45 של ארה"ב נראים, לעת עתה מוגזמים. כעת מתפנים השווקים לנסות ולתמחר את האפשרות הריאלית ביותר כי הפד יבחר להעלות ריבית בחודש הבא, בדיוק שנה לאחר שהעלה את הריבית בארה"ב לראשונה מאז המשבר הפיננסי הקשה של סוף העשור הקודם.

"עלייה מחודשת בחוסר הוודאות סביב התוכנית הכלכלית של טראמפ עשויה לגרום לעליית התנודתיות בשווקים הפיננסיים בטווח הקצר", כתב השבוע הכלכלן הראשי של בנק לאומי , גיל בפמן. "קודם לבחירות, על פי הסקרים השונים, ההסתברות לזכייתו של טראמפ לא הייתה גבוהה ומרבית הסקרים לפני הבחירות ניבאו כי המתמודדת הדמוקרטית הילארי קלינטון תנצח בבחירות. מאז ניצחונו, נראה כי ישנו רה-ארגון של הציפיות בשווקים הפיננסיים הכולל, בין היתר, עלייה בציפיות האינפלציה והריבית". הוסיף.

המשק הישראלי צמח בקצב של 3.2% ברבעון השלישי של השנה, כך עולה מאומדן התמ"ג הראשון שפרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. את הצמיחה מובילות הפעם ההשקעות בנכסים קבועים שזינקו ב-12.2% בעוד הצריכה הפרטית, קטר הצמיחה של המשק בשנתיים האחרונות, רושמת גידול מתון יחסית של 2.9%.

עובדי הבורסה דורשים: רשת ביטחון מפני פיטורים ומענק מכירה

עונת הדוחות בעיצומה בתל-אביב, והבוקר סיכם בנק הפועלים  את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה של כ-13% ברווחים שהסתכמו ב-699 מיליון שקל, לעומת 802 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015. הפועלים מסביר כי ההפרשה שביצע בסך 255 מיליון שקל בגין חקירת הסיוע להלבנת הון בארה"ב, היא הגורם המרכזי לירידה ברווח. הבנק, כזכור, החליט להגדיל את תשלום הדיבידנד לשיעור של 30%, ויחלק כ-210 מיליון שקל מרווחי הרבעון השלישי.

מניית דלתא  עלתה בחדות לאחר שפרסמה אתמול את דוחותיה הרבעוניים.

גם דיסקונט  סגר הבוקר את הרבעון החולף, עם עלייה של 11.9% ברווח הנקי ל-188 מיליון שקל, זאת לעומת 168 מיליון שקל רווח ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות נטו מריבית רשמו עלייה ל-1.187 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.067 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הבנק הבינלאומי  סיכם את הרבעון השלישי עם עלייה של 49% ברווח הנקי ל-128 מיליון שקל. התשואה על ההון עמדה על 7.1% ברבעון השלישי של השנה.

אלביט מערכות  סיכמה היום את הרבעון השלישי עם הכנסות של כ-781 מיליון דולר, עלייה של כ-2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (Non-GAAP) נותר יציב ברבעון השלישי והסתכם ב-62.5 מיליון דולר, בהשוואה ל- 62.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

טבע  עלתה אמש בוול סטריט לאחר שנחתכה עשרות אחוזים מהשיא, בין היתר על רקע דוחות כספיים מאכזבים שפורסמו השבוע.

מניית אל על  סבלה השבוע מסכסוך העבודה בחברה, שנובע ממתח בין ההנהלה לטייסים, מתח שבינתיים מסב עוגמת נפש רבה לנוסעי וללקוחות חברת התעופה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]