הפרסומת של שופרסל עם ציון ברוך - הכי זכורה ואהובה השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת מובילה הן את הזכורות והן את האהובות, כאשר שיעור הזכירות גבוה ב-50% מהממוצע

בראש טבלת הפרסומות האהובות והזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של רשת שופרסל, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, בה נראה הקומיקאי ציון ברוך כשהוא מחופש למוצרים שונים, בניהם מלח, מיקסר וקטשופ.

שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 20.9%, בעוד ששיעורי הזכירה לפרסומת גבוהים בכ-50% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 11.2%.

יצוין כי השבוע היו באוויר שני סרטונים בכיכובו של ברוך - המלח והמיקסר, וסרטון הקטשופ - שאף הוא הוזכר על-ידי הנשאלים - כלל לא שודר.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מסביר כי "לעתים ההתמדה משתלמת בכל הקשור לזכירות ואהדת הפרסומת. אמנם פרסומות מכירתיות נוטות שלא לבלוט במדד, ועל אף שהפרסומת של שופרסל היא מכירתית עם קריאייטיב פשוט יחסית, היא משודרת כבר מספר שבועות בטלוויזיה בגרסאות שונות. השבוע, לאחר תקופה ארוכה, הגיעה לזכירות גבוהה, ובהתאם גם לאהדה".

הוט לא שודרה אך נכנסה למדד

השבוע הנשאלים הכניסו לטבלאות גם פרסומת שלא שודרה כבר יותר משבועיים - הפרסומת של חברת הוט בכיכובם של שחקני הסדרה "הבורר", שמדברים עם השכן (עידן אלתרמן) על גלישה באינטרנט. הקמפיין, באמצעות ראובני-פרידן, אף מדורג גבוה בטבלת הפרסומות האהובות.

קמפיין מקדונלד'ס, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם השקעה של כ-2.2 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).

הקמפיין המושקע ביותר בשבוע שעבר היה של מפעל הפיס לכרטיסי הגירוד מסדרת חיש גד, עם השקעה נמוכה משמעותית של כ-1.3 מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 489 (לעומת 429 בשבוע שעבר).

בנוסף, ניכרת ירידה קלה בסך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים. השבוע עמד הסכום על כ-39.8 מיליון דולר (לעומת סך התקציבים בשבוע שעבר שעמד על 41.5 מיליון דולר).

פרסומות 6/2/13
 פרסומות 6/2/13