קשה לראות מצב שבו הדה־לגיטימציה לישראל תימשך, כשגם עכשיו חברות מקומיות מדווחות כי אינן מרגישות בחרם מחו"ל • אפילו בתחום הביטחוני, הניסיון שצברה המדינה במלחמה יהווה סחורה מבוקשת בעולם • בתחום האמנות והתרבות לעומת זאת, התמונה שונה
שורה של מהלכים מלמדת כי המשך המלחמה עלול לגבות מחברות ישראליות מחיר כלכלי בזירה הגלובלית • במקדונלד'ס העולמית קונים את השליטה ברשת המקומית, באירלנד מושכים השקעות, בקרן העושר הנורבגית מאיימים, בארה"ב שוקלים לסמן מוצרים מההתנחלויות וחברות הייטק מזהירות מפני סכנת חרם
בכתבה ב-CNBC נחשפו פרטים חדשים על ההחלטה שהובילה את הרשת העולמית להודיע בימים האחרונים על רכישת הזכיין המקומי עמרי פדן • במוקד - חרם ערבי וירידה דרמטית במכירות של מקדונלד'ס במספר מדינות, בעיקר בעקבות ההחלטה של פדן לחלק ארוחות לחיילים
מקדונלד'ס ישראל מפעילה 225 מסעדות עם 5,000 עובדים שתנאיהם יישמרו • לפי הערכות בענף, לאחר שיושלם ההסכם, התוכנית של מקדונלד'ס העולמית היא להתקשר בעסקת זכיינות חדשה עם זכיין אחר
גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: צרפת מנסה לקדם את ההצעה להפסקת אש באו"ם, המשלחות הישראליות לארה"ב, וסינגפור סערה בגלל פוסט על איסלאם שפורסם בפייסבוק של שגרירות ישראל • כותרות העיתונים בעולם
מאז ה־7 באוקטובר וברקע גל האנטישמיות שפוקד את המערב, לא מעט חברות ציינו את המלחמה בישראל כגורם סיכון לעסקיהן • גם אסתי לאודר, ענקית הקוסמטיקה הגלובלית, דיווחה השבוע על ירידה במכירות בעקבות המלחמה
הזכיין הישראלי העניק ארוחות לחיילי צה"ל, בעולם פתחו בחרם - ומקדונלד'ס החמיצה את יעד המכירות הרבעוני שלה לראשונה מזה 4 שנים • לפי מנכ"ל החברה, "ההשפעה הבולטת ביותר היא במזרח התיכון ובמדינות מוסלמיות כמו אינדונזיה ומלזיה" • מקדונלד'ס לא לבד - סטארבקס, דומינו'ס פיצה ותאגידים מערביים נוספים נמצאים איתה באותה סירה
גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רשת מקדונלד'ס במלזיה יוצאת לקרב משפטי מול ארגון ה-BDS במדינה, "האקונומיסט" קורא להדחת נתניהו מהשלטון - ועוד סיפורים • כותרות העיתונים בעולם
חברות רבות מביעות עמדה בנוגע למלחמת חרבות ברזל ומגנות את מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר • קריאות תמיכה בישראל הובילו לחרם צרכנים על חברות שהביעו עמדות פרו-ישראליות • האם זהו רק טריק שיווקי וכיצד החברות מושפעות מדור ה-Z?
שופרסל, ויקטורי, תנובה, אל על, מקדונלד'ס וחברות נוספות יצאו במהלכים שמעלים את נושא החטופים למודעות הישראלית והבינלאומית • מה שבימים רגילים היה יכול להיתפס כניצול ציני, מתקבל כקידום ערך חשוב ומעורר הזדהות, במטרה להשפיע על הנהגת המדינה
רשתות המזון מקדונלד'ס וסטארבקס הפכו ליעד של מפגינים פרו-פלסטינים באירופה • האשמות נגדן הן מדיניות פרו־ישראלית, תמיכה בצבא הישראלי והודעת גינוי חריפה למעשי הטבח הברבריים של חמאס ב-7 באוקטובר
הסטארט-אפ הישראלי UBQ Materials משתף פעולה עם רשת המזון המהיר מקדונלד'ס שמקימה מסעדה ראשונה מסוגה בעיר סאו פאולו - שנבנית מחומרי בנייה שהיו במקור אשפה ממוחזרת • וגם: דלק ישראל רוכשות את השליטה ברשת מועדוני ההופעות והכרטיסים זאפה • אירועים ומינויים
לצד ערוצי המדיה המסורתיים והדיגיטליים, יש עוד הרבה נקודות מגע שניתן למנף ולספר באמצעותן את סיפור המותג • ניצול נכון שלהן בונה את האמון עם הצרכנים, מגדיל את כוונות הקנייה ואת הנכונות לשלם יותר, ובסופו של יום - משפר את הרווחיות
בחודש מאי נרשם גידול של 3% בכמות ההזמנות בדיגיטל לעומת אפריל • הזמנה ממוצעת בעלי אקספרס, האתר הפופולרי ביותר בקרב ישראלים, עומדת על 49 שקל • לשם השוואה, ב־KSP מדובר בכ־400 שקל, באמזון - כ־200 שקל • הדירוג החודשי של אתרי האונליין בארץ
מניות חברות המזון המהיר האמריקאיות נוסקות לגבהים חדשים - ככל שהאינפלציה משתוללת ומאלצת את קהל הסועדים להסתפק במסעדות זולות יותר מאלה שאליהן התרגלו בימים רגילים • בהתאם לכך, גם ההזדמנויות למשקיעים בענף המזון המהיר הולכות ומתרבות
עלי אקספרסהעלאת מחיריםחרם צרכניםישראל במלחמהמזון מהירמלחמת רוסיה-אוקראינהמסעדותסטארבקסרוסיהשיווק