אנליסטית: זהו ה"כוח העוצמתי" שיספק דלק לשוק השורי

לורה פיצימונס, סגנית מחלקת החוזים העתידיים והאופציות בבנק ההשקעות JP מורגן גורסת כי כסף חדש נכנס לשווקים ועשוי לספק תמיכה נוספת לשוק השורי

אמנם מפלס החששות בשווקים עלה בשבוע האחרון, אם בגלל תוצאות הבחירות באיטליה ואם בשל המשבר הפיסקלי השורר בארה"ב, אולם אנליסטית אחת טוענת כי כסף חדש ייכנס לשווקים בקרוב ויתפקד על תקן "כוח עוצמתי" שיספק דלק לשוק השורי שמסרב לגבוע.

לורה פיצימונס, סגנית מחלקת החוזים העתידיים והאופציות בבנק ההשקעות JP מורגן גורסת כי בעוד שכולם מדברים על המעבר הגדול של המשקיעים מהאג"ח ארוכות הטווח לשוק המניות, בעקבות השיפור בסנטימנט והנתונים הכלכליים, למעשה, נכנס לשוק כסף חדש ש"ישב על הגדר".

לטענתה, הכניסה של הכסף החדש ביחד עם המעבר ההדרגתי של ההון מהאג"ח לשוק המניות, מעניקה תמיכה לשוק השורי, כך שהוא יוכל להתמודד עם החששות בנוגע לאירופה ולמשבר הפיסקלי בארה"ב.

"בהחלט יש שינוי בשווקים", אמרה פיצימונס בראיון ל-CNBC. "אנשים מדברים על ה'רוטציה הגדולה' (בין האג"ח לשוק המניות) אך למעשה אני סבורה כי מדובר גם בכסף חדש שנכנס לשוק, כך שהוא עשוי לתמוך בגל העליות".

האם השווקים בדרך לשיאים חדשים? ביום שישי, נזכיר, המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בעליות בעוד מדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא חדש של 5 שנים. זאת, חרף העובדה שהמחוקקים בארה"ב לא הצליחו להגיע לפשרה בכל הנוגע לשורת הקיצוצים הרוחביים בהיקף של 85 מיליארד דולר, שנכנסה לתוקף ב-1 במארס. עם זאת, רבים אחרים מעריכים כי השווקים יגיבו למחלוקת הפוליטית בוושינגטון עם פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט היום וישלחו את השווקים מטה.

"אמנם גם אני סבורה ששוק המניות נמתח יותר מדי מעלה, ורבים אחרים חושבים כמוני, אך כאשר אני משוחחת עם משקיעים שפתחו פוזיציות לונג על השוק מאז תחילת השנה, הם סבורים כי העליות יימשכו ואינם מרגישים צורך לממש רווחים כעת".