גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ
אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

בבנק אופנהיימר מתחילים לסקר את חברת הטכנולוגיה לתחום היופי והאיפור, אודיטי טק , בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד שגבוה ב-37% ממחיר המניה בנאסד"ק. אודיטי טק, לשעבר חברת האיפור איל מקיאג', החלה להיסחר בנאסד"ק בשנה שעברה כשהונפקה לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר (במחיר של 35 דולר למניה). בשיא, שבועות ספורים לאחר ההנפקה, זינקה המניה למחיר של 55.4 דולר ששיקף לאודיטי שווי של כ-3.2 מיליארד דולר. אולם היום היא נסחרת במחיר מעט יותר נמוך מההנפקה, שמשקף לה שווי של 1.9 מיליארד דולר - ירידה של כ-40% מהשיא.

רווחים של מאות מיליוני דולרים ללואי ויטון מהשקעה במניית האיפור מישראל
הסיפור המדהים של איל מקיאג': מרשת כושלת לענקית ביוטי בנאסד"ק

האנליסטים של אופנהיימר ישראל, אלי גולדברג, סרגיי וסצ'ונוק ואביבית מנה-קליל, מציינים כי אודיטי היא חברה צעירה וייחודית בסקטור הצרכנות, בדגש על תחום הטיפוח והיופי. לדבריהם, לחברה יש שיעורי צמיחה גבוהים עם שיעורי רווחיות נאים.

ההמלצה על המניה מגיעה על בסיס העובדה שאודיטי פועלת בשוק יעד עצום המוערך ב-646 מיליארד דולר, שהמודל העסקי שלה חזק ויאפשר לה, להערכת אופנהיימר, להמשיך לצמוח בקצב גבוה גם בשנים הבאות, והתמחור שלה זול ביחס לפרופיל הצמיחה והרווחיות. הם מציינים כי ב-2023 הכנסות החברה צמחו ב-56% לצד שיעורי רווח גולמי של 70% ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) של 21%.

"לאודיטי יש מאגרי מידע ייחודיים שבנתה לאורך שנים"

באופנהיימר מוסיפים כי אודיטי מייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים ישירות לצרכן דרך אתרי האינטרנט של מותגי החברה (מותג האיפור איל מקיאג' ומותג לטיפוח העור בשם Spoiled Child), ויש לה מאגרי מידע ייחודיים שבנתה לאורך שנים המאפשרים לה לייצר מוצרים עם התאמה לפרופיל לקוח ספציפי, כולל צבע וסוג עור. "הנתון המרשים הוא שב-2023 כ-50% מההכנסות נבעו מלקוחות חוזרים, סימן חזק לנאמנות גבוהה של לקוחות", הם כותבים.

להערכתם, השימוש של החברה בטכנולוגיה ומינוף המידע מהווה יתרון תחרותי. "אנו רואים את אודיטי כחברה ייחודית שעושה שימוש רב בטכנולוגיה", כותבים אנשי אופנהיימר. "החברה מתבססת על מאגרי מידע רבים וכלי AI, שמקנים לה יתרון תחרותי בחדירה לשוק הצריכה המקוונת של ענף הקוסמטיקה והיופי".

אודיטי מנוהלת על-ידי אורן הולצמן, שרכש את השליטה באיל מקיאג' בתחילת העשור הקודם תמורת 12 מיליון שקל בלבד, ויחד עם אחותו, שירן הולצמן-אראל, הובילו לרה-ארגון מוצלח בחברה.

משקיעה בולטת נוספת באודיטי היא קרן L Catterton של חברת מותגי היוקרה לואי ויטון, שמכרה לאחרונה נתח נוסף ממניותיה בחברה תמורת מעל 200 מיליון דולר, וזאת לאחר שמכרה חלק מהחזקתה בהנפקה בקיץ שעבר תמורת 150 מיליון דולר.

עוד כתבות

מסילת 431 / צילום: ענת דניאלי לב

בין כביש 1 לנתיבי איילון: כל חסימות הכבישים שמתוכננות בקרוב

בשבוע הבא, כביש 1 צפוי להיחסם בין השעות 22:30 בלילה ועד 4:30 לפנות בוקר, לאחר שעבודות שנקבעו במקור לימי שבת בוטלו בלחץ המפלגות החרדיות ● גם נתיבי איילון ייחסמו השבוע, החל מיום חמישי אחר הצהריים ועד ליום שישי בסמוך לכניסת השבת

נשיא ברזיל לואיז אינסיו דה סילבה / צילום: Shutterstock, Isaac Fontana

בפעם השנייה: ברזיל מעכבת עסקה עם חברה ביטחונית ישראלית

זרוע היבשה של צבא ברזיל יקים קבוצת חשיבה לשינוי מועדי האספקה של טילי נ"ט מתוצרת רפאל, כך לפי דיווח במדינה ● אין סיבה רשמית לצעד, אבל סביר מאוד שהוא נובע מההתנגדות של ברגיל למלחמת חרבות ברזל

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בתל אביב; מדד הבנקים קפץ ב-2%, מג'יק וטלסיס עלו ב-9%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.8% ● כצפוי, בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי ● הנגיד מצפה מהממשלה לצמצם את הגירעון; אם לא, הציבור ישלם ● תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים עקפה אתמול את רף ה-5%, שיא של כ-13 שנים ● מנועי בית שמש מזנקת ב-8% ● בנק לאומי: הרווח הנקי זינק בכ-200% ● אלביט: צבר ההזמנות בשיא, הרווח הנקי זינק בכ-20%, אך תזרים המזומנים היה שלילי

דאג בורגום, מושל דקוטה הצפונית, לוחץ יד לדונלד טראמפ / צילום: ap, Justin Lane

עשיר, נאמן ונאה: המועמד הלא מוכר שמיועד לתפקיד סגן הנשיא של טראמפ

דאג בורגום, מושל דקוטה הצפונית, זוכה לחיבוק חם מהנשיא לשעבר ● הערכות הן שהוא יהיה יד ימינו של טראמפ, אם זה יחזור לבית הלבן ● כך הפך למועמד המוביל לתפקיד הנחשק

ישי דוידי, מראשי קרן פימי / צילום: יונתן בלום

אפוד וקסדה ב־150 מיליון שקל: פימי במגעים לרכישת מחצית ממרעום דולפין

הקרן במו"מ לרכישת מחצית ממניות יצרנית הציוד הטקטי, שנהנית מביקוש גובר למוצריה מאז תחילת המלחמה בעזה, לפי שווי חברה של 250-300 מיליון שקל

אתר בנייה בישראל / צילום: Shutterstock

הפקק משתחרר? 2,000 פועלי בניין זרים נחתו בישראל ואלף נוספים בדרך

בשבוע שעבר הגיעה לישראל המאסה גדולה ביותר של פועלי בניין זרים מתחילת המלחמה ● המדינה בוחנת הבאת עובדים גם מתאילנד, אקוודור וממדינות באפריקה ● האם הקצב יישמר?

קניון עזריאלי / צילום: Shutterstock

דוחות הקניונים וחברות האופנה מגלים: הישראלים משלמים יותר

בעוד האינפלציה בישראל עלתה בשנה האחרונה בשיעור של 2.8%, דוחות חברת הקניונים עזריאלי מצביעים על עלייה בפדיונות השוכרים, של כ־11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● נתונים דומים שמצביעים על ביטול המבצעים בחנויות מופיעים בדוחותיהן של חברות האופנה

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

הנגיד על האפשרות שיוטלו גזרות חדשות: "סביר שיידרשו צעדים נוספים מעבר להעלאת המע"מ ב-2025"

אחרי שבנק ישראל הותיר את הריבית על 4.5% בפעם השלישית ברציפות, פרופ' אמיר ירון דבק בתחזיות שמראות שבעוד שנה האינפלציה תתכנס ליעד ● על הקדמת העלאת המע"מ ל-2024: "ככל שיחול גידול בלתי צפוי בהוצאות הביטחוניות יש לשקול צעדים נוספים בתחום המיסוי או הקדמת צעדים מתוכננים"

בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן

כך הגיב מנכ"ל אלביט מערכות כשנשאל על החרם השקט של המשקיעים הזרים

החברה הבטחונית מציגה תוצאות חזקות וצבר ההזמנות בשיא של יותר מ-20 מיליארד דולר, לצד תזרים שלילי מפעילות ● למרות זאת, מניית אלביט נסחרת מתחת לערכה בתחילת המלחמה בעזה ● המנכ"ל בצלאל מכליס: "אני מנהל חברה ולא מניה – ועם התוצאות קשה להתווכח"

מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

המפכ"ל שבתאי ברקע הזימון לשימוע: אעמוד כחומה בצורה מול הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרה

ברקע הטענות לפוליטזציה של המשטרה מצד בן גביר והזימון שלו לשימוע, אמר המפכ"ל קובי שבתאי: "המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות נקייה מכל סממן פוליטי" • עוד הדגיש שבתאי בדבריו כי "עצמאות המשטרה היא אבן-דרך הנדרשת במדינה דמוקרטית"

ח''כ משה סולומון, הציונות הדתית / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

האם שיעורי העישון בישראל עולים או יורדים? תלוי בקבוצת הגיל

ח"כ משה סולומון טען כי גרף המעשנים כל שנה ושנה הולך וגדל, וכי גיל המעשנים הולך וקטן. בדקנו ● המשרוקית של גלובס

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יואב דודקביץ , ידיעות אחרונות

חקירת נוה ואורנשטיין מסמנת עידן חדש באכיפת שחיתות בישראל

מאז חקירת רה"מ בנימין נתניהו והעמדתו לדין לפני ארבע שנים הלך ופחת מספר חקירות השחיתות נגד אישי ציבור ● אולם גלי בהרב־מיארה, הוכיחה בשנה האחרונה שיש לה אומץ ויכולת לעמוד איתנה מול הממשלה ● ייתכן שההחלטה לפתוח בחקירה הנוכחית מלמדת על עידן חדש ויציאה מההקפאה באכיפת שחיתות בישראל

סניף שופרסל שלי בתל אביב / צילום: איל יצהר

שווי שופרסל זינק ב-50%: "האחים אמיר הופתעו מעוצמת ההתייעלות שניתן להשיג"

בדוחות הרבעון הראשון, עדיין ללא מעורבות בעלי השליטה החדשים, מציגה שופרסל שיפור ניכר ברווחיה ● האחים אמיר כבר מורווחים 150 מיליון שקל על השקעתם, ובשוק מעריכים: "בכל מקום בו הם נוגעים ניתן לחסוך מיליוני שקלים"

מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בן גביר זימן את המפכ"ל שבתאי לשימוע: לא מתפקד, אמליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו

במכתבו למפכ"ל קובי שבתאי ציין השר איתמר בן גביר את ההחלטה להאריך את כהונתו על רקע תפקודו באירועי ה-7 באוקטובר, ולצד זאת הוסיף כי "בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים והטענות לאי-תפקודך הכללי"

מנהלי המשרד הממוזג גולדפרב גרוס זליגמן / צילום: דדי אליאס

גולדפרב גרוס זליגמן: חשד שבוצע ניסיון חדירה נוסף לרשת החברה

פירמת עורכי הדין גולדפרב גרוס זליגמן, שהותקפה בשבוע שעבר ע"י האקרים, הודיעה כי עודכנה ע"י מערך הסייבר הלאומי על ניסיון תקיפה נוסף ● בפירמה אישרו לאחר התקיפה הראשונה כי הועתק מידע, והודיעו כי שכרו את חברת הסייבר סיגניה, מהמובילות בתחום ● בין השאלות שנותרו פתוחות: מהו היקף המידע שנגנב, וכיצד בוצעה התקיפה?

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

אלפי שקלים לשעה ותיבת פנדורה: הכירו את השופט שנחקר בחשד לשוחד

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● הבוקר (ג') הוא נחקר בחשד לשוחד ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר-על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

אלכסנדר דה קרו, ראש ממשלת בלגיה / צילום: ap, Omar Havana

לראשונה: האיחוד האירופי יבחן מחדש אם ישראל עומדת בתנאי ההסכם איתו

בבריסל נעתרו ללחץ הפרו–פלסטיני ויזמנו את ישראל לדון ב"ציות" לחוק הבינלאומי הנובע מהסכם עם האיחוד שכולל סחר שנתי בשווי 47 מיליארד אירו ● בכירה בממשלת בלגיה: "זמן לסנקציות"

עו''ד אפי נוה והשופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילומים: כדיה לוי, תמר מצפי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החשדות וקו ההגנה: כל מה שכדאי לדעת על החקירה הדרמטית של השופט וראש הלשכה לשעבר

בעוד שלעו"ד אפי נוה זו החקירה השלישית במספר - עבור איתן אורנשטיין, שהיה שופט ונשיא מוערך מאוד, זו החקירה הראשונה ● מהם החשדות נגדם, מה צפויים השניים לטעון, ואיך הגיבה השופטת דליה גנות אותה ביקש נוה להעביר? ● גלובס עושה סדר

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: Reuters, AMMAR AWAD

רפאל חשפה מיירט חדש שמתבסס על מערכת כיפת ברזל

רפאל חשפה בתערוכה בבוקרשט מיירט חדש שמתבסס על כיפת ברזל ושמו "Iron Lance" ● בקרוב צפויים להתפרסם פרטים נוספים על המיירט החדש ● במקביל, קניה שוקלת לרכוש את מערכת ספיידר של החברה

משרדי מיתר, הרצוג ופישר, בכר, חן. לשכת עורכי הדין החריגה את הגדולים מההגבלות / צילומים: ZUZ יועצי נדל''ן, תמר מצפי

לשכת עוה"ד פרסמה הנחיות חדשות עם סוכריה למשרדים הגדולים

הנחיות חדשות שהוציאה לשכת עורכי הדין מגבילות את האופן שבו רשאים עורכי הדין להציג בפומבי את שלטי משרדיהם, אך החריגה רבי-קומות ● בתגובתה הבהירה הלשכה: "ניתן יהיה לחרוג מהגודל כדי להתאימו לגודל ולממדי הבניין"