טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S • במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

טסלה 3 / צילום: יח''צ
טסלה 3 / צילום: יח''צ

חברת טסלה שוב משנה את מחירון הדגמים שלה בישראל, והפעם מדובר בהוזלה בחלק מהדגמים. מדובר בחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית ולאחר מכן בסין. המחיר של גרסת הבסיס של טסלה מודל 3 (RWD) עומד כעת על 211,407 שקל, הוזלה של כ-9,700 שקל לעומת המחירון הקודם שפורסם בינואר. המחיר של גרסת הטווח הארוך (LR AWD) עומד כעת על כ-241,145 שקל, הוזלה של כ-13 אלף שקל.

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים? 
האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך 

מכונית הסדאן הגדולה טסלה S עולה כעת כ-603 אלף שקל, הוזלה של 13,600 שקל. גם הקרוס-אובר המפוארת טסלה X הוזלה בשיעור דומה, ועולה כעת כ-622 אלף שקל. מחיר טסלה Y נותר ללא שינוי בינתיים.

בענף מציינים כי ההוזלה הנוכחית קיזזה בשיעור ניכר את ההתייקרות, שחלה בדגמי טסלה בתחילת השנה עקב עליית מס הקנייה בינואר מ-20% ל-35%. ההתייקרות בתחילת השנה פגעה בתחרותיות של חלק מדגמי טסלה, אם כי בחודש מרץ נרשמה התאוששות במסירותיה. טסלה מסרה ברבעון הראשון 1,774 כלי רכב- עליה של כ-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ובתוך כך מתרבות האינדיקציות כי הקיצוץ הגלובלי בכוח האדם, שעליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לטסלה ישראל. יבואנים בענף הרכב מדווחים כי לאחרונה התרבה מספר מחפשי התעסוקה יוצאי טסלה, שפונים לחברות ייבוא הרכב. עדיין לא ברור האם הפניות נובעות מפיטורין בפועל או מציפיות לפיטורין.