החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" • עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

מתכות / צילום: Shutterstock
מתכות / צילום: Shutterstock

חברת מגנוס מטאל (Magnus Metal) הישראלית, המפתחת תהליך של "יציקה דיגיטלית" לייצור חלקי מתכת גדולים, הודיעה היום (ה') על גיוס סבב B בגובה של 74 מיליון דולר.

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים
ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם
החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

החברה הוקמה בשנת 2018, ע"י בועז וינוגרדוב, המכהן כמנכ"ל, גיל לביא, משה פרנקל ואיתי רודד. היזמים מסבירים כי "החברה משלבת בין עולם היציקות המסורתי והדפסת תלת מימד במתכת, וממזגת את היתרונות של כל אחד מהם בטכנולוגיה חדשה שקוראים לה Digital Casting - יציקות דיגיטליות".

את סבב הגיוס הובילו אנטריי קפיטל וטארגט גלובל והשתתפו בו גם הקרנות Caterpillar Ventures, Tal Ventures Deep Insight Ventures, AWZ Venture Inc., Lumir Ventures, Discount Capital, Lip Ventures וקרנות נוספות. עד היום, כולל הגיוס הנוכחי, גייסה החברה 88 מיליון דולר. כיום לחברה 100 עובדים, והשווי המוערך שלה עומד על כ-160 מיליון דולר, כך לפי מקורות מהתחום.

בועז וינוגרדוב, מנכ''ל ומייסד Magnus Metal / צילום: יוסי אלתרמן
 בועז וינוגרדוב, מנכ''ל ומייסד Magnus Metal / צילום: יוסי אלתרמן

איך הטכנולוגיה עובדת?

היזמים מסבירים כי "המכונה שפיתחנו מייצרת בהדפסת תלת מימד תבנית קרמית בעובי של כסנטימטר שלתוכה יוצקים שכבה אחת של מתכת ואז בונים מעליה שכבה נוספת של קרמיקה, ויוצקים לתוכה מתכת. וככה ממשיכים את התהליך עד למוצר המוגמר". לדבריהם, "התהליך מאפשר שליטה בטמפרטורת היציקה גם של התבנית הקרמית וגם של המתכת שנכנסת ומתווספת". הם מוסיפים כי הטכנולוגיה שפיתחה החברה "מקצרת משמעותית תהליכי עבודה ארוכים מאוד, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר, הבטיחות ואת היכולת להתאמה אישית של יציקות ברזל".

בועז וינוגרדוב, מנכ"ל החברה, מוסיף כי "הטכנולוגיה של מגנוס מטאל נמצאת בחזית המהפכה בתחום היציקה הדיגיטלית בייצור המתכת, עם טרנספורמציה בשימוש במשאבים, גמישות בתהליכי עיצוב והפחתה ניכרת בזמן הנדרש לפיתוח".

לדבריו, "התעשייה הוותיקה הזו נהנית מהיסטוריה עשירה של 6,000 שנה ואנו נשארים נאמנים למסורת זו תוך חידוש ועיצוב דרכי הייצור של המתכות לצרכים המודרניים. התהליך החדשני שלנו מאפשר ייצור של טון מתכת יצוקה בתהליך מבוקר לגמרי, מותאם אישית ומיוצר בפלטפורמה נפרדת שפיתחנו שנועדה לכך, ומאפשרת מחזור ייצור המתבסס על פחות חומר, כוח אדם וזמן".

רן אחיטוב, שותף באנטריי קפיטל, אומר כי "הובלנו במשותף את ההשקעה הזאת על בסיס דרישת הלקוחות לפתרון של מגנוס מטאל כדי להחזיר פסי ייצור מהמזרח למערב ולהתגבר על בעיות בשרשרת האספקה ובבקרת האיכות. טכנולוגיית היציקה הדיגיטלית היא היחידה שמאפשרת הפחתה של עלויות הייצור, עמידה בתקני איכות הסביבה, שיפור באיכות הייצור והגברת הגמישות בייצור עם זמן אספקה קצר יותר והתאמה אישית ללקוחות".