אירוע רב־נפגעים בארה"ב: גשר קרס בבולטימור לאחר שפגעה בו ספינה

עוד לא ברור כמה אנשים היו על הגשר בעת הפגיעה, אך דובר של כבאות והצלה בבולטימור מסר כי צוותי חילוץ מחפשים אחר 20 אנשים לפחות בנהר מתחתיו • נמל בולטימור הוא הנמל ה-9 בתפוקתו בארה"ב, ובשנה האחרונה טיפל ב-52 מיליון טונות של סחורות בשווי של מעל 80 מיליארד דולר

זירת הקריסה של גשר פרנסיס סקוט בבולטימור, ארה''ב / צילום: Reuters, HARFORD COUNTY MD FIRE & EMS
זירת הקריסה של גשר פרנסיס סקוט בבולטימור, ארה''ב / צילום: Reuters, HARFORD COUNTY MD FIRE & EMS

גשר פרנסיס סקוט, המחבר את החלק החיצוני של המפרץ מחוץ לעיר בולטימור במרילנד, ארה"ב, קרס בבת־אחת, לאחר פגיעה של ספינה הנושאת את דגל סינגפור ב-1:28 בלילה בשעון המקומי. עוד לא ברור כמה אנשים היו על הגשר בעת הפגיעה, אך מספר אנשים כבר הוכרזו כנעדרים.

ב-CNN פורסם כי דובר כבאות והצלה בבולטימור מסר כי קריסת הגשר מוגדרת כעת כ"אירוע רב־נפגעים בהתהוות". צוותי חילוץ מחפשים כעת אחר 20 בני אדם לפחות בנהר פטפסקו, מעליו נמצא הגשר. עוד מסר הדובר כי הטמפרטורה באזור הנהר היא מתחת לאפס מעלות צלסיוס, וכי הראות מוגבלת, מה שעלול להוות סכנה לאנשי החילוץ הפועלים כעת בזירה.

פרשנות | טראמפ יוצק צוננים על ישראל: למה הוא מתכוון כשהוא אומר תפסיקו כבר
סחף נגד ישראל באירופה: קיצוץ כספים, הסטת השקעות והכרה במדינה פלסטינית

הגשר, באורך 2.5 ק"מ, מכיל כביש בן 4 נתיבים ומחבר את שני החלקים של שפך הנהר פטפסקו שיוצר את המפרץ הטבעי שבו שוכנת העיר בולטימור. נמל בולטימור הוא הנמל ה-9 בתפוקתו בארה"ב, ובשנה האחרונה טיפל ב-52 מיליון טונות של סחורות בשווי של מעל 80 מיליארד דולר.

הנמל תומך במעל 15 אלף משרות באופן ישיר, ובאופן עקיף קשור ל-139 אלף נוספות ברחבי מדינת מרילנד. כעת, קריסת הגשר מעלה חשש לשיתוק הנמל.