אדם נוימן מציע 500 מיליון דולר לרכישת WeWork

ההצעה עשויה לעלות עד ל־900 מיליון דולר לאחר בדיקת נאותות • ההצעה מגיעה כמה שבועות לאחר שהתגלה שנוימן חידש את העניין שלו לקחת חזרה את החברה שהודח ממנה לפני חמש שנים • מקור המימון של נוימן עדיין לא ברור

אדם נוימן / צילום: Shutterstock
אדם נוימן / צילום: Shutterstock

אדם נוימן הגיש הצעת רכש בסכום העולה על 500 מיליון דולר לרכישת WeWork שנמצאת בפשיטת הרגל, כך לפי פרסומים. ההצעה עשויה לעלות עד ל־900 מיליון דולר לאחר בדיקת נאותות. מקור המימון של נוימן עדיין לא ברור.

ראיון | הבכירה שעזבה את מטא כדי למצוא לאנבידיה מנוע צמיחה חדש 
לאחר נפילה של 99% במניה: משקיע טוען שהאב סקיוריטי הפכה לחדלת פירעון 

פרקליטיו של נוימן טענו כי דן לוב מקרן Third Point תמך בהצעתו של מייסד WeWork, אך Third Point הכחישה טענה זו בהצהרה קודמת.

אי הוודאות לגבי מימון נוימן, בשילוב עם התיק הרשום שלו בחברה, עשויים להפחית את הנכונות של WeWork לקבל את הצעתו. נוימן, חברת המשפחה שלו Nazare וחברת הנדל"ן שלו Flow שנתמכה על ידי Andreessen Horowitz הגישו הודעת הופעה בתיק פשיטת הרגל של WeWork ביום שני.

"לפני שבועיים, קואליציה של כחצי תריסר שותפי מימון - שזהותם ידועה ל־WeWork וליועציה - הגישה הצעה פוטנציאלית לסכום גבוה בהרבה", מ-500 מיליון דולר שדווח בתחילה, אמר דובר של Flow בהצהרה. 

ההצעה מגיעה כמה שבועות לאחר שהתגלה כי נוימן חידש את העניין שלו לקחת חזרה את החברה שהודח ממנה לפני חמש שנים. WeWork הגישה בקשת פשיטת רגל בשנת 2023 לאחר שנים של מאבקים, ועבדה עם יועצים לפשיטת רגל כדי לשקם ולצמצם את העסק.

"כפי שאמרנו בעבר, WeWork היא חברה יוצאת דופן ולא מפתיע שאנו מקבלים ביטויי עניין מצדדים שלישיים על בסיס סדיר. הדירקטוריון שלנו והיועצים שלנו בוחנים גישות אלה במהלך הרגיל, כדי להבטיח שאנו פועלים תמיד לטובת האינטרסים הארוכים לטווח של החברה", נמסר מהחברה.

הצעת נוימן, שדווחה לראשונה ב"וול סטריט ג'ורנל", עשויה לסבך את הליכי פשיטת הרגל של WeWork. החברה מבקשת לפטור מספר חוזי שכירות, כלומר תוכל לצאת מהתחייבויות ארוכות טווח בשווקים פחות רווחיים. חלק ממשכירי WeWork נלחמו במאמצים אלה.