קבוצת משקיעים רוכשת את הזיכיון להפעלת יאנגו טקסי בישראל

קבוצת משקיעים שבראשה איש העסקים אשר עוז רוכשת זיכיון לפעילות המקומית של אפליקציית המוניות תמורת עשרות מיליוני דולרים, כך לפי גורמים בתעשייה • האפליקציה תמשיך לפעול ללא שינוי, כאשר החברה תתמקד בפיתוח הטכנולוגי והמשקיעים יתמקדו בניהול השוק המקומי

מונית של יאנגו / צילום: Shutterstock
מונית של יאנגו / צילום: Shutterstock

קבוצת משקיעים שבראשה איש העסקים ומשקיע הנדל"ן אשר עוז רוכשת זיכיון לפעילות המקומית של אפליקציית המוניות יאנגו טקסי. עם זאת, שירות המשלוחים יאנגו דלי לא נכלל ברכישה. במסגרת הרכישה, לא צפוי שינוי באפליקציה, כמו גם שינוי במספר העובדים, כאשר המטרה היא להפעיל את הזיכיון לטווח הארוך, כ־10 שנים קדימה, כך לפי גורמים בתעשייה.

חברה ישראלית שסייעה לאמריקאים לתבוע ביטוח חיים מגייסת מיליונים
החברה הלוהטת בעולם רוצה לקנות אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

ההערכה היא כי סכום העסקה יהיה נמוך יותר אל מול עסקת רכישת אפליקציית המוניות המתחרה גט על־ידי חברת פאנגו, שפורסמה מוקדם יותר החודש, ויעמוד על סכום של עשרות מיליוני דולרים, כך לפי גורמים בתעשייה. לפי ההערכות שפורסמו בהקשר לרכישת גט, במסגרת המשא-ומתן שמתנהל בין פאנגו לגט, השווי של גט מוערך בכ-160 מיליון דולר.

מיאנגו נמסר בתגובה כי "שירותי אפליקציית המוניות של יאנגו בישראל יעברו לניהול זכיין מקומי - קבוצת משקיעים ישראלית בראשות אשר עוז, הבעלים של מספר חברות בתחום התחבורה, ובהן גם חברת סטאר מוניות, אחת השותפות הגדולות של יאנגו בישראל בשנים האחרונות.

יאנגו עברה למודל הפעלה של זכיין מקומי בשנה שעברה במדינות נוספות, ועושה זאת בעוד מספר שווקים בעולם בימים אלו. שירות אפליקציית המוניות הבין־לאומית פועל במעל ל-35 מדינות ברחבי העולם, וכעת פועל בשני מודלים בהתאם לתנאי השוק - מודל הפעלה עצמית, כפי שהיה בישראל עד כה, ומודל הפעלה באמצעות זכיין מקומי, כפי שיקרה כעת בישראל.

המשקיעים יתמקדו בניהול השוק המקומי

המהלך לעבור למודל זה בישראל החל כבר לפני למעלה משנה, וצפוי להסתיים רשמית בשבועות הקרובים, והוא נעשה בליווי של משרד הרצוג-פוקס-נאמן, דנה סנדר ועו"ד ישראל שלו. העסקה מגיעה לאחר שיאנגו הגיעה ל־EBIDTA חיובית בחודשים האחרונים.

האפליקציה תמשיך לפעול ללא שינוי בישראל בעבור הלקוחות והנהגים כאחד, כאשר המשקיעים ימשיכו לנהל את החברה תחת המותג של יאנגו ולהנות מהטכנולוגיה המתקדמת של החברה. המודל הזה יאפשר לחברה להמשיך לפתח את הטכנולוגיה, ולמשקיעים להתמקד בניהול השוק המקומי, בו יש להם ניסיון רב־שנים והיכרות מעמיקה עם תחום התחבורה.

אשר עוז, ראש קבוצת המשקיעים, מסר כי "אנחנו נרגשים לקבל את הזיכיון עבור הפעלת שירות אפליקציית המוניות של יאנגו בישראל. הטכנולוגיה העילית של החברה, יחד עם הידע והניסיון המעמיק שלנו עם שוק התחבורה הישראלית וההשקעות הנוספות שלנו בחברה, יאיצו את התפתחות השירות, יסללו את הדרך לסינרגיות נוספות בתחום ויחזקו את מעמדה בשוק".