שתי ענקיות סייבר ישראליות מתכוננות להנפקה בניו יורק

ענקיות הסייבר סניק וקייטו נטוורקס, ששוויין המצרפי עומד על כ-10 מיליארד דולר, החלו בתהליכים לקראת יציאה להנפקה בוול סטריט, כך דיווחו כלי תקשורת בעולם • שתי החברות פיתחו פלטפורמות של אבטחת סייבר ברשתות ארגוניות מבוססות ענן

שלמה קריימר, קייטו נטוורקס / צילום: Eclipse Media and Leonid Yakobov
שלמה קריימר, קייטו נטוורקס / צילום: Eclipse Media and Leonid Yakobov

שתי חברות סייבר ישראליות בשווי מצרפי של כ-10 מיליארד דולר החלו בתהליכים לקראת יציאה להנפקה בשנה הבאה, כך מדווחים מספרי כלי תקשורת בעולם, בהם רויטרס ודה אינפורמיישן. הגדולה שבהן במונחי שווי חברה, סניק (Snyk), הנתמכת על־ידי משקיעים כמו קרן העושר הקטארית וקרן אקסל, מתכוננת לקראת הגשת תשקיף חסוי שנועד לעיניהם של הרגולטורים בנאסד"ק. שוויה של סניק בגיוס האחרון עמד על 7.4 מיליארד דולר. סניק, שנחשבת לחברה אמריקאית שהוקמה בארה"ב על־ידי ישראלים, גייסה את הונה מקרן העושר הקטארית בסוף 2022, לפני תחילת המלחמה בעזה.

למרות הביקורת על ישראל: חברת השבבים שגייסה מיליונים מהאיחוד האירופי
החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר
סימנים לבועה או לחץ להתמזג? מה מלמדת עסקת וויז על מצב ענף הסייבר

חברה נוספת שמתכוננת לקראת הנפקה היא קייטו נטוורקס (Cato Networks) של שלמה קרמר וגור שץ, שכבר הספיק לעזוב את החברה ולהקים סטארט־אפ חדש, כפי שנחשף בגלובס. קייטו, שמתמחה באבטחת רשתות ארגוניות מבוססות ענן, נוסדה באמצע העשור הקודם ומאז גייסה קרוב ל-800 מיליון דולר, כאשר בגיוס האחרון שלה בחודש ספטמבר האחרון, גייסה לפי שווי חברה של 3 מיליארד דולר. היא הוקמה כ"דור השלישי של חומת האש הארגונית", לדבריו של קרמר - כחברה שעושה שימוש בטכנולוגיות ענן חדשניות להגנה על רשת התקשורת הארגונית מפני העולם החיצוני.

שלמה קרמר אמר בעבר בראיון ל"גלובס" כי "אנחנו כבר זמן מה נערכים לאפשרות לצאת להנפקה ברבעון הרביעי של 2024, ואם השוק יהיה פתוח במידה הראויה לאפשר הנפקה מוצלחת, גם נצא אליה. יש לנו לוח זמנים מסודר ואנחנו עובדים בצורה מתודולוגית כדי להגיע לשם".

דני גרנדר, פיטר מקיי, גיא פודחרני ואסף חפץ, מחברת סניק / צילום: יח''צ
 דני גרנדר, פיטר מקיי, גיא פודחרני ואסף חפץ, מחברת סניק / צילום: יח''צ

שוק ההון בארה"ב מתחמם לקראת התחלת מהלך של הורדת ריבית

כעת, לפי המידע שהגיע לידי רויטרס, נראה כי ההנפקה עשויה להידחות אף לשנת 2025. קייטו שכרה את גולדמן זאקס, ג'יי.פי. מורגן וברקליס כחתמים בהנפקה, ובכוונתה לגייס כ-500 מיליון דולר, בשווי שעדיין לא נקבע.

בשנה שעברה, הביאה קייטו את חברת המחקר גרטנר להקים קטגוריית תעשייה מיוחדת עבור תחום הרשתות הארגוניות, לכנותה SASE (או: Secure Access Service Edge) ולמקמה במקום בולט לצד פאלו אלטו נטוורקס , פורטינט  וסיסקו . מאחורי הקטגוריה הזו עומדת דרך חדשה להגן על הגישה למכשירים כמו טלפון, מחשב או רכב שמחוברים לענן המידע הארגוני.

נראה ששוק ההון בארה"ב מתחמם עם התחזיות לתחילה של הורדת ריבית בטווח הארוך. על הקווים מתחממות חברות כמו רדיט ושיין, ובטווח הארוך יותר ייתכן כי חברות כמו סטרייפ, קלרנה וזיפליין יצאו גם הן להנפקה ראשונה לציבור.