בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; ה-S&P 500 שבר שיא חדש

הנאסד"ק קפץ ב-1.3% • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת • שיתוף פעולה בין פולקסווגן למובילאיי • אינטל תקבל מענק ממשלתי של 8.5 מיליארד דולר • האינפלציה בבריטניה ירדה ל-3.4%, פחות מהצפי • מניית סמסונג זינקה בעקבות שיתוף פעולה עם אנבידיה

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

22:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה ירוקה. ה-S&P 500 עלה ב-0.9%, הנאסד"ק קפץ ב-1.3% והדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-1%. 

על רקע המגמה החיובית, המשקיעים התעודדו מתחזיות הפד לגבי מתווה הורדות הריבית שנותר ללא שינוי בהשוואה לתחזית הקודמת. להערכתם, הריבית תרד השנה כ-3 פעמים ותעמוד בסוף השנה על 4.6%.

בשוק האג"ח האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו. התשואה על אג"ח ארה"ב לשנתיים ירדה ב-8 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.61%. התשואה על אג"ח ל-10 שנים ירדה קלות לרמה של 4.27%.

בקרב ענקיות הטק, אנבידיה  עלתה בכ-1%, טסלה  קפצה בכ-2.5%, אפל  עלתה ב-1.2% מיקרוסופט  טיפסה ב-0.8% ומטא  זינקה ב-2%.

21:10

העליות בוול סטריט מתחזקות על רקע נאומו של פאוול לאחר החלטת הריבית של הפד. ה-S&P 500 עולה ב-0.8% ושובר את שיא כל הזמנים כשנסחר סביב רמה של 5,210 נקודות. הנאסד"ק קופץ ב-1.1% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.9%.

20:16

הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית על כנה בשיעור של 5.5% בהתאם לתחזיות המוקדמות שציפו כי הריבית תיוותר ללא שינוי ב-98%. רמת הריבית בארה"ב עדיין נמצאת בשיא של 22 שנים. נראה כי השוק מגיב בחיוב להחלטת הפד כאשר המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה בעליות קלות. 

במקביל להחלטת הריבית, בפד פרסמו את התחזיות לתוצר ל-2024 שגדלו ל-2.1% מ-1.4% בתחזית הקודמת שפורסמה בחודש דצמבר. תחזית האינפלציה לשנת 2024 נשארה על שיעור של 2.4% על פי חברי הפד אך התחזית לאינפלציית הליבה עלתה ל-2.6%, מ-2.4% בתחזית הקודמת.

תחזיות הריבית ל-2024 גם נותרו ללא שינוי כאשר הפד צופה שהריבית תעמוד בסוף השנה ברמה של 4.6% ותופחת כ-3 פעמים. עם זאת, התחזית לשנת 2025 לרמת הריבית עלתה ל-3.9% מ-3.6% בתחזית הקודמת.

19:30

המשקיעים ממתינים בדריכות להחלטת הריבית בארה"ב שתתקיים בעוד כחצי שעה- שעון ישראל. על פי התחזיות המוקדמות הריבית צפויה להישאר על כנה ברמה של 5.5%.

19:11

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בנטייה לעליות שערים. הנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרים סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

מניית חברת בואינג  עולה בכ-2% לאחר שדווח בבלומברג כי החברה בוחנת מכירה אפשרית של לפחות שניים מעסקי הביטחון שלה. 

גם חברת המזון ג'נרל מילס  נסחרת בעליות לאחר שפרסמה התוצאות לרבעון השלישי שעלו על ציפיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 1.17 דולר למניה על הכנסות של 5.10 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים ציפו לרווח למניה של 1.05 דולר על הכנסות של 4.97 מיליארד דולר. 

18:47

נעילה מעורבת באירופה. הדאקס עלה ב-0.2%, הפוטסי הבריטי ננעל סביב רמות הבסיס והקאק הצרפתי ירד ב-0.5%.

18:26

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

בקרב ענקיות הטק נרשמת מגמה מעורבת. אנבידיה  יורדת בכ-0.9%, טסלה  עולה קלות, אפל  מיקרוסופט  ומטא  נסחרות גם הן בעליות.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.27%. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.67%.

16:12

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה בירידות קלות. הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 נסחר במגמה דומה והדאו ג'ונס גם משיל מערכו 0.1%.

מניית הרשת המקסיקנית, צ'יפוטלה  מזנקת בכ-8% לאחר שהחברה הכריזה על פיצול מניות ביחס של 50 ל-1. השינוי, צפוי להיכנס לתוקף ביוני במידה ויאושר על ידי בעלי המניות בהצבעה שתוכננה לתחילת אותו החודש. במקביל, בדויטשה בנק העלו את מחיר היעד של המניה.

גם חברת קארמקס  משוק המכוניות המשומשות בולטת לחיוב לאחר שקיבלה שדרוג המלצה למניית החברה ל-'קניה' על ידי חברת ההשקעות Needham, שציינו כי להערכתם צפויה התאוששות השנה בשוק הרכב המשומש.

באירופה, המסחר מתנהל במגמה מעורבת.

15:31

פתיחה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק עולה ב-0.2%, ה-S&P 500 יורד ב-0.1% והדאו ג'ונס משיל מערכו 0.3%.

15:09

מניית מובילאיי גלובל  מזנקת בטרום מסחר לאחר שפולקסווגן  הודיעה על העצמת השיתוף פעולה בין שתי החברות. מובילאיי תספק לפולקסוואגן טכנולוגיות נהיגה אוטונומית.

החלק העיקרי בהסכם בין שתי החברות מדבר על השימוש מערכת הנהיגה העצמית (SDS) עבור מהדורה מיוחדת של מכונית ה-ID.Buzz עליה עמלים בפולקסוואגן מאז 2021.

12:54

במסגרת התוכנית של אינטל לבנות ולהרחיב מפעלי שבבים בארה"ב, החברה מכריזה על תכנונה להוציא כ-100 מיליארד דולר למטרה זו, בכ-4 מדינות בארה"ב - כך פורסם היום (ד') ברויטרס.

עוד פורסם כי פט גלסינגר, מנכל אינטל, אמר לתקשורת כי "המפעל הגדול בעולם לייצור שבבי בינה מלאכותית" יתחיל לפעול ב-2027.

במקביל, היום פורסם גם כי ממשל ביידן הודיע כי בכוונתו להעניק לאינטל כ-20 מיליארד דולר במענקים והלוואות, זאת על-מנת לעודד את תפוקת השבבים שהחברה מייצרת, מה שנחשב גם למענק הגבוה ביותר שהעניקה ממשלת ארה"ב למטרת סבסוד ייצור שבבים, כך לפי רויטרס.

עוד במסגרת אותו פרסום נכתב כי ממשל ביידן יכריז על מענק ראשוני בגובה של 8.5 מיליארד דולר, ובהמשך עד כ-11 ממיליארד דולר בצורת הלוואות.

12:05

המסחר באירופה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת, מדד הקאק הצרפתי יורד ב-0.7%, המדדים דאקס ופוטסי יורדים ב-0.2%.

דיוויד אלכסנדר מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר התייחס הבוקר למטבע היפני: "הין היפני לא צפוי להתחזק בחדות כפי שציפו בשווקים, אך הוא צפוי לעלות במתינות עם ירידות הריבית בבנקים המרכזיים במערב בהמשך השנה". 

"למרות שינוי המדיניות ביום שלישי על ידי הבנק המרכזי של יפן, שסיים את מדיניות הריבית השלילית שלו ואת מדיניות השליטה בעקום התשואה, הין היפני ירד ב-0.7% מרמה של 149.2 ין לדולר לפני הפגישה לכדי 150.7 (בזמן כתיבת שורות אלו)".

"גם לאחר המעבר מריבית שלילית לחיובית, נראה כי מעט מאוד השתנה בתמונה הכוללת. הין נותר המטבע עם התשואה הנמוכה ביותר מבין מדינות ה- G10, תוך שמירה על לחץ מתמיד כלפי מטה. למרות זאת, אנו ממשיכים לצפות כי הפחתות הריבית הקרובות של הבנקים המרכזיים במערב יצמצמו את הפערים אשר פוגעים כיום בין מה שיאפשר לו להתחזק בשלב מסוים בהמשך השנה. עם זאת, אנו שומרים על תפיסתנו כי פוטנציאל ההתחזקות הוא מתון יותר ממה שציפו בעבר בשווקים, אשר בתחילת השנה עדיין צפו שהין יתחזק לכדי 135 ין לדולר עד סוף השנה".

10:57

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי, מזרחי טפחות התייחס הבוקר להודעת הריבית של הבנק הפדראלי הערב. "הדריכות אינה לקראת הריבית עצמה - זו תישאר על רמתה הנוכחית, בדומה לרמתה מאז חודשי הקיץ של השנה שעברה. במקום זאת, תשומת הלב תתמקד בדברי ההסבר ויותר מכך - בתחזית הכלכלית הרבעונית החדשה שיפרסם הפד. תחזית זאת תכלול את הצפי של הפד לקצב האינפלציה ולגובה הריבית בהמשך השנה ובשנה הבאה".

"התחזית וההודעה מגיעות בעיתוי מסקרן ואפוף סימני שאלה. לכאורה, האינפלציה ירדה ועשתה כברת דרך לקראת רמת היעד של 2 אחוזים, אך הפד מתעניין יותר באינפלציה ללא מזון ואנרגיה, שמשקפת את הביקוש המקומי שהוא מעוניין למתן. האינפלציה הזו גבוהה בהרבה מהאינפלציה הכללית, יורדת לאט יותר ורחוקה מהיעד (כמעט פי 2, 3.8 אחוזים). היא מעידה על 'דביקות' של האינפלציה".

"כמו כן האינפלציה עצמה עלתה קצת בחודש האחרון ובנוסף שוק העבודה מפתיע פעם אחר פעם עם איתנות גבוהה, מה שמייצר אצל הפד חששות מאינפלציה שתגיע מכיוון עליות שכר גבוהות".

"לפי התחזית והמסרים שיעביר הפד תיבחן תגובת השוק וסביר כי התכונה לקראת ובעקבות ההודעה תגרור תנודתיות גבוהה מהרגיל. כך גם מתוך הנחה שהפד ישמור על המדיניות תלוית הנתונים שלו שאומרת שהחלטה תתקבל בכל פעם מחדש ולא מתוך אימוץ אג'נדה אפריורי".

10:28

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה שלילית, מדד הקאק הצרפתי יורד ב-0.6%, המדדים דאקס ופוטסי נסחרים בירידות שוליות.

מניית קבוצת מוצרי היוקרה קרינג  צוללת לאחר אזהרת הרווח שהוציאה החברה. החברה הודיעה שהכנסות גוצ'י ירדו כנראה ב-20% ברבעון הקרוב בגלל ירידה בביקוש באסיה. 

קרינג הוא תאגיד מחזיק בבעלות במגוון מותגי יוקרה מתחומי האופנה, התכשיטים והשעונים - בלנסיאגה, גוצ’י, סן לורן, בוטגה ונטה. משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים בפריז שבצרפת. 

09:06

בבריטניה פורסמה הבוקר האינפלציה לחודש פברואר וזו עמד על 3.4% בחישוב שנתי לעומת 4% בינואור ולעומת צפי של 3.6%. האינפלציה החודשית עלתה ב-0.6% לעומת צפי של 0.7% ואינפלציה שלילית של 0.6% בינואר. 

08:41

באסיה מדד הניקיי היפני עלה ב-0.7%, שנגחאי ב-0.5% והנג סנג ב-0.4%. מדד הקוספי הדרום קוריאני עולה ב-1.1%, בולטת בו מניית סמסונג שעולה ב-4.4% בעקבות ידיעה לפיה אנבידיה תשתמש בשבבי הזכרון של סמסונג במערכות שלה. 

בגיל 73, אחרי ארבעה עשורים בביזנס, הוא הפך למיליארדר 

החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בירידות קטנות של עד 0.1%. 

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בלילה בעליות שערים. הנאסד"ק עלה -0.4%, הדאו ג'ונס ב-0.8% וה-S&P 500 הוסיף 0.5%.

סיסקו השלימה אתמול את רכישת ספלאנק ב-28 מיליארד דולר. זוהי הרכישה הגדולה ביותר של סיסקו אי פעם והיא נסגרה מוקדם מהצפוי ומבטאת את המהירות שבהן חברות שואפות לחזק את עסקי התוכנה שלה ולזרז את השימוש בבינה מלאכותית.

עסקת ענק בשוק הפארמה - אסטרה זנקה  הודיעה על רכישת פיוז'ן פרמסוטיקלס בכ-2.4 מיליארד דולר. מניית הנרכשת מזנקת כעת ב-98%. לפי הודעתה שואפת החברה השבדית-בריטית להעמיק ולזרז את הדור הבא של טיפולי הסרטן. 

סופר מיקרו קומפיוטר  ירדה ב-10% לאחר שהודיעה אתמול על הנפקת מניות משנית בה תמכור 2 מיליון מניות בשווי של כ-2 מיליארד דולר. התמורה ממכירת המניות תשמש לרכישת מלאים, הרחבת יכולת היצור, הגדלת מחלקת המחקר ופיתוח והגדלת ההון החוזר. 

בשולי עונת הדוחות, בחמישי צפויים להתפרסם הדוחות של נייקי ו- FedEx.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ירדו קלות אתמול. מחירה של חבית מסוג נפט ברנט עמד על 86.7 דולר וחבית מסוג WTI נסחרה ב־81.2 דולר.

מאקרו - ב-20:00 שעון ישראל, תתפרסם החלטת הריבית של הפדרל ריזרב וככל הנראה זו תישאר ללא שינוי - 5.25%-5.5%. המשקיעים יטו אוזן לתחזיות חברי הפד לגבי הריבית בעתיד, ה"דוט פלוט" שיחשפו אגב כך את מתווה הורדות הריבית בשנתיים הקרובות. רוב הכלכלנים שנסקרו בבלומברג מצפים לשלש הורדות ריבית השנה, הראשונה ביוני אבל כשליש מהם מצפים לשתי הורדות בלבד. 

עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים התייחס להחלטת הריבית בארה"ב, היום 20:00 שעון ישראל: "בניגוד לרוחות ביפן הבוקר, בארה"ב הריבית תישאר היום ללא שינוי כאשר הפוקוס יהיה על התחזיות המעודכנות וההודעה לגבי המשך צמצום המאזן".

"לאור ה'דביקות' באינפלציה והמשך עליית השכר אנו מעריכים שהיום (רביעי) הריבית תישאר ללא שינוי. אנו מצפים שהנגיד יציין שהריבית תרד בהסתברות גבוהה בהמשך השנה, אך לא בקרוב. הפוקוס בהחלטה יהיה על התחזיות המעודכנות לצמיחה ולריבית, לצד שינויים אפשריים בקצב צמצום המאזן של הבנק המרכזי".

"מחר (חמישי) נראה את הבנק המרכזי בבריטניה משאיר גם הוא את הריבית ללא שינוי. אם נתוני האינפלציה בבריטניה (4.0% בינואר) שיתפרסמו היום (רביעי) יראו על התמתנות מהירה, יגברו הקולות בבנק שיתמכו בהפחתת ריבית קרובה, אך לא השבוע".

בסקירתו השבועית ממליץ ארי ואלד, אנליסט מאופנהיימר על מגזרי הפיננסים וזיקוק הנפט בוול סטריט. "שוק המניות האמריקאי ממשיך במגמת העליה, במקביל לעליה במדד סנטימנט המשקיעים". ואלד מדגיש את הפער בין ביצועי שוק המניות הכללי בארה"ב לבין ביצועי המניות הקטנות. "זאת בשל הובלת מגזר הטכנולוגיה, כאשר אפיקי הכלכלה המסורתית המוצגים במשקל יתר במדד החברות הקטנות Russell2000 ממשיכים לפגר אחר השוק. ללא השתתפות רחבה של המניות הקטנות במגמת העליות קשה לראות המשך". 

ואלד גם מעדכן את רשימת המומלצות המהווה שילוב של המלצות על בסיס נתונים כלכליים של החברה וניתוח טכני, ומונה בין השאר את אמזון, ברואדקום, אלפאבית, ויזה ומיקרוסופט, בין המומלצות הישראליות שנסחרות בנאסד"ק ממליץ ואלד על מאנדיי, טאבולה, פאלו אלטו ופרוג.