ארדואן: אסיים את הקריירה הפוליטית כנשיא טורקיה ב-2028

נשיא טורקיה הודיע כי אין בכוונתו לבצע שום שינויי חוקה נוספים בטורקיה שנוגעים למשך כהונתו, ולסיים את הקריירה הפוליטית בעוד ארבע שנים, 25 שנה לאחר שהחל את תפקידו כראש ממשלת טורקיה • בשנים האחרונות מתמודד ארדואן עם המשבר הכלכלי החמור ביותר בתקופת מנהיגותו

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: Reuters, Bernd von Jutrczenka dpa
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: Reuters, Bernd von Jutrczenka dpa

נשיא טורקיה רג'פ טאייפ ארדואן הודיע היום (ו') כי אין בכוונתו לבצע שום שינויי חוקה נוספים בטורקיה שנוגעים למשך כהונתו, ולסיים את הקריירה הפוליטית ב-2028 - 25 שנה לאחר שהחל את תפקידו כראש ממשלת טורקיה.

ארדואן הסביר כי מבחינתו הבחירות המקומיות במדינה שיתקיימו בסוף החודש הנוכחי הן הגמר. "הבחירות הללו הן האחרונות שלי בהתאם לחוקה", אמר נשיא טורקיה. "לאחר מכן תעבור הסמכות לבאים אחריי". ארדואן אמר את הדברים ביום שבו הוא עוסק באירוח נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. האחרון הגיע לאיסטנבול, ככל הנראה, כדי לבקש עוד מל"טים מתוצרת תאגיד בייקאר, שה -CTO שלו הוא חתנו של ארדואן - סלצ'וק בייראקטר.

מנגד, ארדואן מעוניין לחדש את המגעים בתיווכו בין אוקראינה לבין רוסיה. עם זאת, בהתחשב בבחירות הקרובות ברוסיה - לא בטוח כלל כי הנשיא ולדימיר פוטין מעוניין הרגיעה בקרוב.

בשנים האחרונות מתמודד ארדואן עם המשבר הכלכלי החמור ביותר בתקופת מנהיגותו. לאחר שהאינפלציה הייתה במגמת ירידה, השבוע נודע כי היא צמחה בחזרה לקצב שנתי של 65.7% בחודש פברואר - שיא של 13 חודשים. בה בעת, קצב האינפלציה החודשי עמד על 4.53%. מנתוני הלשכה הטורקית לסטטיסטיקה עולה כי המתדלק העיקריים של האינפלציה היו מגזר המלונות, בתי הקפה והמסעדות. הנתונים הללו התפרסמו כשבועיים לאחר שלראשונה מזה שמונה חודשים, הבנק המרכזי הטורקי הותיר את הריבית בעינה - 45%.