קראודסטרייק רכשה את פלואו סקיוריטי בתמורה ל-200 מיליון דולר

רוב הסכום ישולם במזומן, וחלק קטן ממנו במניות שיוקצו לחברה בהתאם לעמידה ביעדים • פלואו סקיוריטי היא חברה קטנה יחסית, שהיקף העובדים שלה מוערך ב-30 איש בלבד וכולם יעברו לחברה הרוכשת

פלואו סקיוריטי / צילום: אפי יוספי
פלואו סקיוריטי / צילום: אפי יוספי

ענקית הסייבר האמריקאית קראוד סטרייק (CrowdStrike) ממשיכה במסע הרכישות שלה בישראל, וכעת פניה לרכישה שנייה בתוך שנה, ורכישה שלישית סך הכל בישראל. כפי שנחשף בגלובס חברת אבטחת המידע למוצרי ענן מנהלת רכשה את חברת הסייבר הישראלית פלואו סקיוריטי (Flow Security) של היזמים ג'ונתן רויזין ורום אשכנזי בתמורה לכ-200 מיליון דולר. רוב הסכום ישולם במזומן, וחלק קטן ממנו במניות שיוקצו לחברה בהתאם לעמידה ביעדים. הרכישה מהדהדת עסקאות אחרות בתחום ההגנה על מסדי נתונים בענן, כמו זו שבה רכשה רק לאחרונה מתחרתה של קראוד סטרייק, פאלו אלטו נטוורקס, את דיג סקיוריטי ב-350 מיליון דולר. 

החברה מת"א שענקית הסייבר האמריקאית רוצה לקנות בכ־80 מיליון דולר
מחברה אנונימית לסנסציה בוול סטריט: הסיפור של המניה שעלתה ב־1000% בשנה
ניתוח | מניות השבבים מזנקות בוול סטריט, והטרנד מגיע גם לקופות הגמל בישראל 

פלואו היא חברה קטנה יחסית, שהיקף העובדים שלה מוערך ב-30 איש בלבד - כולם יעברו לחברה הרוכשת. היא גייסה בסך הכל 15 מיליון דולר בשני סיבובי גיוס "סיד", אשר האחרון שבהם היה באוגוסט 2022. המדובר בכשליש בלבד מהסכום שגייסה המתחרה דיג סקיוריטי שנמכרה בסופו של דבר במכפיל של פי 7 על ההון שהושקע בה, ונחשב למכפיל גבוה בתעשייה כיום. עסקת קראודסטרייק-פלואו מגלמת החזר של פי 13 על ההון שהושקע בה. 

מנכ"ל קראודסטרייק ואחד המייסדים, ג'ורג' קורץ, אמר כי "עם רכישת פלואו, אנחנו מרחיבים את המובילות שלנו בתחום הענן באמצעות הגנה על כל סוגי הדאטה וכל המצבים שבהם הם נמצאים - החל מקוד תוכנה, דרך יישומים, למכשירים ולענן". 

ג'ונתן רויזין אמר כי "השוק חסר בפתרון שמספק הגנה מקיפה על דאטה, כשהוא עובר בין יישומי ענן, יישומים המותקנים באופן מקומי, תשתיות ענן, צדדים שלישיים וממשקים בין תוכנות, מה שיצר סיכון רב לחברות". 

בין המרוויחים הגדולים מהעסקה: המייסדים רויזין ואשכנזי; קרן אמיתי ונצ'רס (Amiti) של בן רבינוביץ ויפית שוורץ, שהובילה את סיבוב הגיוס האחרון, לצד אמדוקס ונצ'רס, קרן כמהין - קרן השקעות בבעלות סמנכ״לי אבטחת מידע, גלובאל פאונדרז הגרמנית, סינגטל מסינגפור, וכן אנג'לים כגון אודי מוקדי, לשעבר מנכ״ל סייברארק; סלביק מרקוביץ', לשעבר מנכ״ל דמיסטו; והמשקיע הסדרתי אלון גמזו.

פלואו מנטרת דאטה ארגונית כשהוא נמצא בתנועה בסביבות פיתוח שונות, בשירותי ענן ובשירותים חיצוניים המחוברים לארגון, מוודאת שאיננו זולג או שאיננו מגלה דפוסים אבנורמליים, וכן שהוא מגיע ממקורות אותנטיים ועומד בכללי הרגולציה שהארגון נדרש לעמוד בפניהם. בשונה מחברות מתחרות בתחום, היא מחזיקה ביכולות מתקדמות גם בתחום זיהוי משתמשי קצה (Endpoint) ולהפוך לחלק מתהליך ניהול הרשאות המשתמש בארגון. ביכולתה, למשל, לאפשר למשתמשים שונים להיחשף למידע שונה על פי ההרשאות המעודכנות. עוד טענו מייסדי החבה בעבר כי ביכולתה של פלואו להבין דאטה מוצפן בתנועה על ידי גישה אליו בטרם הפיענוח ולאחריו. 

החברה מייצרת הכנסות ראשוניות של מיליוני דולרים בודדים בתחומי הקמעונאות, הבריאות והפיננסים. בעבר הוזכר אתר התיירות בוקינג כלקוח משלם בחברה. 

פלואו סקיוריטי פעילה באחד מתחומי הסייבר הצומחים והמבוקשים על ידי חברות - הגנה על מגוון של מסדי נתונים (databases) בענן המידע. בין החברות שהוקמו בתחום, ישראליות רבות שגייסו יחד מאות מיליוני דולרים, בהן: סייארה (Cyera), סנטרה (Sentra), אאוריקה (Eurika), וחברות גדולות יותר שפיתחו מוצרים בתחום, בהם וויז וורוניס. גם חברות זרות בולטות בתחום, בהן סימטרי סיסטמס ואופן רייבן.  

אחרות, דוגמת דיג, פולאר ולמינר כבר נמכרו. למינר נמכרה בכ- 250 מיליון דולר לרובריק לאחר שגייסה 67 מיליון דולר קודם לכן. פולאר סקיוריטי נמכרה ל-IBM תמורת כ- 60 מיליון דולר לאחר שגייסה 8.5 מיליון דולר, כך על פי PitchBook.