הילדותיות של אדיר מילר משגרת את קופת החולים מכבי למקום הראשון באהדה

דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה מראה שמה שעבד עבור פרטנר, שופרסל ותלמה, עובד עכשיו עבור שטראוס - והפרסומת עם אילן פלד למילקי מתברגת במקום השלישי באהדה • יעל שלביה מסייעת לזכירות של ליברה

אדיר מילר בקמפיין מכבי שירותי בריאות / צילום: צילום מסך מיוטיוב
אדיר מילר בקמפיין מכבי שירותי בריאות / צילום: צילום מסך מיוטיוב

בליל החדשות הקשות, החרדות והדאגה שאליהם מתעוררים הישראלים מדי בוקר, גורמים לרבים להיאחז בכל שבב של אופטימיות או מקור לשמחה. על התובנה הזו יושבת הפרסומת החדשה של שטראוס למותג מילקי, בכיכובם של אילן פלד וגיה באר־גורביץ'.

כל פרסומת עם פלד היא הברקה, וכך גם זו הנוכחית. לא בגלל שהבחירה בשיר המוביל היא מקורית (היא לא), ולא בגלל שהתסריט בלתי צפוי (הוא לא), אלא כי הדמות הנשית של פלד היא נכס, ולא משנה איך קוראים לה הפעם. 

מייסד סוכנות הפרסום לצעירים: "2024 תהיה שנת השיווק בוואטסאפ"
היזם שרוצה לשנות את הפרסום הדיגיטלי: "אנחנו סוכנות אוטומטית על סטרואידים"

מה שעבד עבור פרטנר, שופרסל ודגני תלמה, עובד עכשיו עבור שטראוס - כי כאמור, כמעט כולם רוצים סיבות לאופטימיות, ופלד מספק אותן. כבר בשבוע הראשון שלה באוויר מתברגת הפרסומת - באמצעות אדלר־חומסקי - במקום השלישי באהדה.

אילן פלד בקמפיין מילקי של שטראוס / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 אילן פלד בקמפיין מילקי של שטראוס / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הפרסומת האהודה ביותר השבוע שייכת לקופת חולים מכבי, שחוזרת לאוויר עם מסר מעט מתחכם. כשאדיר מילר יושב מול הרופא שלו ואומר: "יש לי תחושה שבזמן האחרון אתה פחות רוצה לראות אותי", הצופה יכול להזדהות: שירותי הרפואה, כמו שירותים אחרים, הפכו הרבה יותר דיגיטליים והרבה פחות פרונטליים.

אלא שאז מתברר שהכוונה הייתה אחרת, וזו לא הילדותיות שמפריעה. "אנחנו פשוט עושים הכול כדי שתישאר בריא", משיב הרופא (הצופה יכול להשלים לבד את הסאבטקסט: "ולא תפריע לנו עם התלונות שלך"). אפשר לאהוב את זה יותר או פחות, אבל אם להשתמש בשפה הפרסומית: מכבי קיבלה מדבקה מהצופים.

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, מכבי היא גם המפרסמת שהשקיעה השבוע את התקציב הגדול ביותר, כ־1.7 מיליון שקל. במקום השני מבחינת השקעה נמצאת חברת התעופה אל על עם כ־1.25 מיליון שקל, ובמקום השלישי נמצא בנק יהב עם כ־1.2 מיליון שקל בקמפיין בכיכובו של ראובן (ערן זרחוביץ') מ"ארץ נהדרת".

צהוב עולה

שש מתוך עשר הפרסומות שהתברגו השבוע בדירוג הזכורות והאהובות שמות דגש על צבע חזק שמזוהה עם המותג. לפי הסדר בטבלה: פרטנר עם ירוק (הפרסומת הזכורה ביותר השבוע), ליברה עם צהוב, אל על עם כחול, סלקום ומילקי עם סגול וסלטי אחלה עם אדום.

יעל שלביה בקמפיין CHIK מבית ליברה / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 יעל שלביה בקמפיין CHIK מבית ליברה / צילום: צילום מסך מיוטיוב

במקרה של חברת הביטוח ליברה, ההקפדה על שפה פרסומית אחידה במשך שנים, לצד נוכחות רציפה על המסך, מסייעים לפרסומות להתברג במרכז טבלת הזכורות והאהובות. בדרך־כלל הפרזנטור תומר קפון מקבל את כל הבמה, אך כעת נעשה ניסיון לפנות גם לצעירים לרגל השקת אפליקציית הביטוח CHIK - ויעל שלביה מקבלת את רוב זמן המסך. לפחות מבחינת זכירות, הבחירה משתלמת, והפרסומת מתברגת במקום השלישי.

פעמיים שטראוס 
שטראוס מתברגת השבוע עם שתי פרסומות: אחת למילקי והשנייה לסלטי אחלה, באמצעות שני משרדים שונים: אדלר־חומסקי ובאומן־בר־ריבנאי. 

משקיעים יותר
ההשקעה בפרסום עולה מ־29 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־32 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב
מקאן תל אביב אחראי לשתי הפרסומות האהובות ביותר: קופת חולים מכבי ואל על. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.