בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירידות; טסלה קפצה ב-4%, אלפאבית ירדה ב-4%

מדד הנאסד"ק ירד ב-0.1% • דומינו'ס פיצה עקפה את ציפיות האנליסטים • טאואר תפתח שבבים עבור טיאניי מיקרו הסינית • מיטב: "הסיכון לכשל אשראי רחב בכלכלה האמריקאית גבוה" • גלובל X: אנבידיה ויתר מניות השבבים צפויות להמשיך ולהוביל את השוק • בנק ניהול העושר יוליוס בר: "תחום הנדל"ן בסין ממשיך להתמודד עם קשיים משמעותיים גם ב-2024"

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

וול סטריט ננעלה בירידות קלות. הנאסד"ק והדאו ג'ונס השילו מערכום 0.1% כל אחד וה-S&P 500 ירד ב-0.4%.

בקרב מניות הטק, טסלה זינקה בכ-4%, ואנבידיה  הוסיפה לערכה 0.4%. מנגד, אפל , אמזון , מיקרוסופט  ואלפאבית (גוגל)  ננעלו במגמה שלילית.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב עמדה על 4.27% והתשואה על אג"ח לשנתיים עמדה על 4.72%.

22:28

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.2% והדאו ג'ונס יורד ב-0.1%.

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, התייחס לתחום הבינה המלאכותית והדגיש בראיון ל-CNBC כי מדובר בתחום שהוא הרבה יותר מסתם אופנה וכי הבינה המלאכותית תהפוך לחלק מהמציאות היומיומית עבור עובדים רבים בעתיד. הוא מדגיש כי: "כשהייתה לנו את בועת האינטרנט בפעם הראשונה, זה היה הייפ. הפעם זה לא הייפ. זה אמיתי," אמר דימון. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט קופצים בכ-1.5%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 81.9 דולרים.

20:45

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, וה-S&P 500 והנאסד"ק יורדים בכ-0.1%, כל אחד.

בקרב מניות הטק, אנבידיה , וטסלה  נסחרות במגמה חיובית. מנגד, אפל , מטא  אלפאבית   ומיקרוסופט  נסחרות בירידות קלות. אמזון נסחרת סביב רמות הבסיס ביומה הראשון במסחר במדד הדאו ג'ונס.

מניית הביוטכנולוגיה מודרנה , יורדת בכ-1.6% לאחר שבחברת ההשקעות HSBC הורידו לחברה את דירוג ההשקעה. ב- HSBC הסבירו כי החיסון של החברה, ה-RSV, לא צפוי להיות יעיל כמו המתחרים שלו.

19:17

נעילה מעורבת באירופה. הדאקס ננעל סביב רמות הבסיס, הקאק ירד ב-0.5% והפוטסי הבריטי השיל מערכו 0.3%.

18:24

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, ה-S&P 500 יורד ב-0.1% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.1%.

בולטת לחיוב מניית גאפ  שמטפסת בכ-2% לאחר שבג'יי פי מורגן שדרגו את המלצתם למניה לנייטרלי לאחר ששיבחו את קמעונאית הבגדים על הרחבת המוצרים שלה לצד מאמציה לחיסכון בעלויות.

גם מאנדיי.קום  זכתה לשדרוג בדירוג ההמלצה לקנייה מבנק אוף אמריקה. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עולות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב נסחרת בשעה זו על 4.28%.

17:00

מגמה מעורבת בוול סטריט: מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרים כעת ביציבות בעוד מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%.

המגמה המעורבת בבורסות אירופה נמשכת: מדד הדאקס עולה בכ-0.2%, מדד הפוטסי יורד בכ-0.1% והקאק מאבד מערכו כ-0.3%.

בין המניות שבולטות לחיוב כעת: טסלה , ARM , פאלו אלטו נטוורקס , לי אוטו, מיקרון , קוינבייס  ומיקרו-סטרטג'י .

בין המניות שבולטות לשלילה: אלפאבית , סופר מיקרו קמפיוטר , בלוק , אייר בי.אן.בי.  ופייזר .

16:35

עליות קלות בפתיחה בוול סטריט: מדדי הנאסד"ק, ה-S&P 500 והדאו ג'ונס מתקדמים כעת שלושתם בכ-0.1%.

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת: מדד הדאקס עולה בכ-0.1%, הפוטסי יורד בכ-0.1%, בעוד הקאק מאבד מערכו כ-0.4%.

15:03

חברת המשחקים הבינלאומית פלייטיקה הולדינג  פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנה שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2023.  ההכנסות בסך 637.9 מיליון דולר עלו ב-1.2% לעומת הרבעון הקודם ועלו ב-1.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בסך 37.3 מיליון דולר ירד ב-1.6% לעומת הרבעון הקודם וירד ב-57.4% לעומת התקופה המקביל אשתקד. 

לסיכום שנת 2023 הכנסות בסך 2,567 מיליון דולר בהשוואה ל-2,615.5 מיליון דולר בשנה הקודמת. רווח נקי בסך 235 מיליון דולר בהשוואה ל-275.3 מיליון דולר בשנה הקודמת.

13:33

המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה שלילית. הדאקס יורד כעת ב-0.1%, הקאק יורד ב-0.4% והפוטסי ב-0.3%. 

טאואר סמיקונדקטור  וטיאניי מיקרו הודיעו לפני דקות אחדות על שיתוף פעולה אסטרטגי לייצור שבבים למסכי AR/VR בטכנולוגיה חדשנית מבוססת על טכנולוגיה ייעודית של טאואר למסכי תצוגה לשוק הסיני. 

לפי חברת Omdia, שוק מסכי ה-micro displays צפוי לגדול מ 24 מיליון יחידות בשנת 2023 לכ-90 מיליון יחידות בשנת 2028, עם שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 67%. שוק המציאות המדומה לסוגיה השונים, שבו מובילים כעת משקפי VR ו-XR, הגיע לשווי של למעלה מ-1.15 מיליארד דולר בשנת 2023.

Tianyi Micro היא כיום הספקית היחידה בסין למסכים המבוססים על פיקסלים מסוג דחיפת זרם (current-driven) ובחרה בטאואר כשותפה לפיתוח וייצור מכיוון שפלטפורמת הייצור הייחודית שלה מספקת יתרונות משמעותיים לפיקסלים בארכיטקטורה זו, ובפרט אמינות לאורך זמן, רזולוציה, בהירות גבוהה ואחידות. טאואר פיתחה טכנולוגיה ייחודית המותאמת ספציפית לדרישות הללו, דבר המאפשר ל-Tianyi לקדם את מעמדה המוביל בתחום, תוך פיתוח הדור הבא של מוצריה.

דומינו'ס פיצה  דיווחה לפני שעה קלה על תוצאותיה הרבעוניות. החברה ניפצה את התחזיות של האליסטים. לאחר שהתקשתה במהלך 2023, החברה יזמה מהלכי שיווק ומכירות אגרסיביים - מועדוני לקוחות ונקודות זיכוי למשל, אלה עזרו לחברה להפוך את הקערה. 

החברה נהנתה גם מירידה בעלויות חומרי המזון מה שתרם לכך שהרווח למניה היה 4.48 דולר למניה לעומת צפי של 4.38%. מניית החברה עולה בכ-3% במסחר המוקדם בוול סטריט.  

11:46

המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת. הדאקס עולה כעת ב-0.1%, הקאק יורד ב-0.4% והפוטסי ב-0.3%. 

אלקואה  אחת מיצרניות האלומיניום הגדולות בעולם שואפת לחזק את מעמדה על ידי הצעת רכש לרכישת חברת האלומיניום האוסטרלית אלומינה בעסקה של 2.2 מיליארד דולר. אלקואה בדרכה מהמרת על שוק הסחורות והאנרגיה, תוך שהיא מאמינה שהאלומיניום ישמש בכמויות הולכות וגדלות בייצור מכוניות חשמליות ובתשתיות אנרגיה מתחדשת.

ההצעה היא בפרמיה של כ-13% על המחיר של אלומינה. הדירקטוריון של החברה צפוי לתמוך בעסקה בה בעלי המניות של אלומינה יקבלו מניות באלקואה.

10:57

לאחר פתיחה שקטה למדי, המסחר באירופה עובר כעת לירידות שערים קלות. הדאקס יורד כעת ב-0.1%, הקאק יורד ב-0.4% והפוטסי נסחר ללא שינוי. 

סופי אלתרמט, כלכלנית בבנק ניהול העושר יוליוס בר בתחזית עגומה על שוק הנדל"ן הסיני: "תחום הנדל"ן בסין ממשיך להתמודד עם קשיים משמעותיים גם ב-2024. בהיעדר סימנים משמעותיים להתייצבות הענף, נדרשים צעדי הקלה נוספים שיסירו את החסמים הקיימים". 

"הנתונים האחרונים", כותב אלתרמט, "אודות הפעילות הכלכלית בתחום הנדל"ן בסין מצביעים על כך שהירידה במחירי הנכסים נמשכת גם בתחילת 2024. הירידה משתקפת במדד מחירי הדיור ב-70 הערים הגדולות שפורסמו ע"י הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה. הירידה במחירי הדירות נרשמה ב- 56 מהערים במדגם. יש לציין שמדובר בירידה במספר הערים שחוו הורדת מחירים בהשוואה לחודש דצמבר, שבו נרשמו ירידות במחירי הדירות ב-62 ערים".

מחירי הדיור בסין ממשיכים לרדת באופן עקבי כבר יותר מ-2.5 שנים, מאז אוגוסט 2021. נתונים שבועיים על עסקאות מכירת דירות מצביעים על כך שהחולשה בפעילות הנדל"ן נמשכת גם ב-2024. נתוני מכירות הבתים במדגם של 30 ערים מרכזיות בשבועות הראשונים של השנה, נותרו הרבה מתחת לנתוני המכירות משנים קודמות".

"בתגובה לפעילות החלשה בתחום הנדל"ן הודיע ​​הבנק העממי של סין (PBoC) על קיצוץ של 25 נקודות בסיס בריבית הפריים על הלוואות לחמש שנים, המשמשת גם לתמחור המשכנתאות, כאשר מדובר בהורדת הריבית הראשונה מאז יוני 2023". 

"במצב הנוכחי, יהיה צורך בהקלות וצעדי תמיכה נוספים על מנת לעצור את ההתדרדרות ולייצב את שוק הנדל"ן, שמתמודד עדיין עם מספר רב של מכשולים: הקבלנים בסין עדיין מתמודדים עם קשיי מימון משמעותיים ורוכשי דירות רבים עדיין ממתינים לבתיהם הבלתי גמורים ששולמו מראש, מה שגורם לרוכשי דירות פוטנציאליים להישאר מחוץ לשוק, עקב החשש מאיחור במסירת הדירה. במקביל, החששות לגבי הכנסה עתידית וסיכויי תעסוקה מכבידים על אמון משקי הבית בכלכלה".

10:18

המסחר באירופה נפתח הבוקר בירידות קטנות, הדאקס יורד כעת ב-0.1%, הקאק והפוטסי יורדים ב-0.2% וב-0.1% בהתאמה. 

באסיה ננעל הבוקר המסחר בירידות שערים מדד שנחאי ירד ב-0.9% ומדד הנג סנג ב-0.6%, הקוספי הדרום קוריאני השיל 0.8%. 

08:35

באסיה נרשמות הבוקר בעיקר ירידות שערים, מדד שנחאי יורד ב-0.6% ומדד הנג סנג ב-0.8%, הקוספי הדרום קוריאני משיל 0.8%, מדד הניקיי עלה ב- 0.7%.

בניו יורק החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בירידות שערים קלות.

בוול סטריט, המסחר ננעל בסוף השבוע האחרון במגמה מעורבת. הנאסד"ק ירד בכ-0.3%. הדאו ג'ונס עלה ב-0.2%, מדד ה-S&P 500 ננעל ביציבות. שלושת המדדים העיקריים סגרו שבוע חיובי: ה-S&P 500 עלה בממוצע שבועי ב-1.8%, הנאסד"ק עלה בכ-1.6% והדאו עלה השבוע ב-1.4%.

אנבידיה  עלתה ב-2.8% ביום שישי האחרון לאחר שהגיעה במהלך המסחר לשווי של 2 טריליון דולר, אולם סיימה את יום המסחר כששוויה עמד על 1.97 טריליון דולר.

ניתוח אנבידיה עשתה את הלא יאמן, וזו הסכנה הכי גדולה שלה  

חברת האחזקות של וורן באפט, ברקשייר האת'וויי  דיווחה בסוף השבוע על גידול של 28% ברווח התפעולי שלה ברבעון הרביעי של השנה, זאת הודות לזינוק משמעותי של עסקי הביטוח שהיא מחזיקה בהם.

באפט במכתב השנתי: "מי שאומר איזה מניות יצטיינו בקרוב, מוכר לכם אשליות" 

בשלהי עונת הדוחות, חברות שידווחו בשבוע הבא כוללות את הקמעונאית Lowe's, חברת התוכנה סיילספורס וחברת האינטרנט הסינית באידו. ישראליות שנסחרות בוול סטריט שידווחו הן חברת הטכנולוגיה גילת, חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד וחברות המלצות התוכן טאבולה ואאוטבריין.

ראיון | סגן נשיא לשעבר באינטל על השינויים בחברה: ״זה כמו לעבור מלהכין אוכל לילדים בבית להגשת מנות במסעדה״

בשוק החוב נסחרות איגרות החוב ביציבות, תשואת איגרת החוב הממשלתית ל-10שנים עומדת כעת  על 4.25% ותשואת האיגרת לחמש שנים על 4.28%. 

בשוקי הסחורות נרשמה ירידה במחירי הנפט בסוף השבוע, הבוקר נסחרים חוזי הנפט ביציבות כשמחיר חבית מסוג ברנט עומד על 81.2 דולר והנפט הגולמי האמריקאי נחלש למחיר של 76 דולר לחבית. 

מחירי מטבעות הקריפטו נסחרים הבוקר ביציבות, הביטקוין נסחר כעת ב-51,500 דולר והאת'ריום עולה ב-3% ל-3,100 דולר. 

● פרשנות | קרנות הביטקוין זכו לקבלת פנים חמה, והמחיר עשוי לשלש את עצמו

מאקרו: אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב כתב בסקירתו השבועית ש בנוגע לשוק האמריקאי,עננה שחורה מאיימת על השווקים - משבר אשראי, "לאחרונה מתרבים הדיווחים על קשיים של לווים שונים בארה"ב בעקבות הריבית הגבוהה. בשבוע שעבר פורסם ששיעור הפיגורים של ההלוואות לנדל"ן המסחרי עלה מ-1.4% לפני שנה ל-8.6% בינואר. תגובה לאירוע אשראי, מלבד הירידות במניות, תהיה ירידה מהירה בתשואות האג"ח הממשלתיות".

"נתונים אלה ואחרים ממחישים שהסיכון לכשל אשראי רחב בכלכלה האמריקאית גבוה. אירוע מסוג זה יעורר חשש מפני פגיעה בכלכלה ולתגובה מהירה מאוד של הבנק המרכזי. הורדות ריבית ע"י הפד מגיבות לאירועים שמסכנים את הצמיחה הרבה יותר מהר וחזק מאשר לירידה באינפלציה".

בין נתוני המאקרו שיפורסמו בשבוע הקרוב בעולם: שיעור הצמיחה בתמ"ג, היתרי הבנייה, מכירות בתים חדשים, מדד אמון הצרכנים ומכירות מוצרים בני קיימא. ביפן יתפרסמו מדד המחירים לצרכן ונתון הייצור התעשייתי, בצרפת ובגרמניה יתפרסמו מדדי המחירים לצרכן, ובשווייץ והודו - נתוני הצמיחה בתמ"ג לרבעון הרביעי. בגוש האירו יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר.

הנתון החשוב ביותר לשווקים יתפרסם ביום חמישי - מדד ה-PCE,  מדד המחירים של ההוצאה לצריכה פרטית שהוא הנתון  האינפלציוני המועדף על הפדרל ריזרב ומכאן, שיקול מרכזי בהחלטה על הריבית. 

דיוויד בנימינוב, אנליסט מחקר ב-Global X, התייחס לדוחות אנבידיה החזקים מהשבוע שעבר, ואמר כי "גם במבט קדימה, העתיד של אנבידיה מבטיח והיא אמורה להמשיך ולספק את השבבים שמהווים את התשתית של מהפכת ה-AI".

"לאור שיעורי הצמיחה ומידת האופטימיות, אנבידיה ויתר מניות השבבים צפויים להמשיך ולהוביל את השוק. אנבידיה נסחרת כעת לפי מכפיל רווח של 66, פי 2 מהמכפיל של הנאסד"ק. עם זאת, כחברת צמיחה הנתונים הללו לא בהכרח מאותתים על תיקון בפתח".