ישראל במלחמה | סיקור שוטף

יותר מ-60 רקטות לגולן, בכיר חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

במרחק הגדול ביותר מהגבול: צה"ל תקף מטרות חיזבאללה באזור שישראל לא תקפה במשך שנים • צה"ל והשב"כ: "הפרסום על 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בו זמנית - שקרי ורחוק מהמציאות" • אזעקה הופעלה בעמק יזרעאל לאחר שצה"ל יירט טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון • קצין וארבעה לוחמי צה"ל נפצעו קשה בקרבות ברצועה • ראש הממשלה הפלסטיני הודיע לאבו מאזן על התפטרותו • עדכונים שוטפים

תקיפה של צה''ל בדרום לבנון / צילום: Reuters, דובר צה''ל
תקיפה של צה''ל בדרום לבנון / צילום: Reuters, דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

22:12 - אזעקות הופעלו במרגליות

21:53 - הפנטגון: מותו של החייל שהצית עצמו מחוץ לשגרירות ישראל - "אירוע טרגי"

21:45 - קנצלר גרמניה מזהיר את ישראל מלתקוף ברפיח

בשיחה שערך קנצלר גרמניה במשרדי סוכנות הידיעות הגרמנית dpa, טען שולץ כי הוא מזהיר את ישראל במפורש מפני מתקפה רחבת היקף ברפיח: "אנשים רבים ברחו לשם וכעת אין להם לאן לברוח. צריך למנוע אסון הומניטרי". בנוסף התלונן הקנצלר על כך שעדיין לא מגיע מספיק סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

בשיחה שולץ גם הדגיש את החשיבות של שתי מדינות לשני עמים: "דו-קיום בשלום של מדינה ישראלית ומדינה פלסטינית". הקנצלר דחה את תוכניות נתניהו שהוכרזו לאחרונה לנהל את רצועת עזה לאחר המלחמה: "ההצעות שראינו כעת מישראל אינן משכנעות. לא תהיה דרך לעקוף מעמד של מדינה פלסטינית הכוללת את הגדה המערבית ועזה". אולם הוסיף הקנצלר כי הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית לא עומדת כרגע על הפרק: "זהו נתיב לא מתאים בנקודת הזמן הזו".

20:30 - גורם ישראלי לרויטרס: הגשנו לבית הדין הבין-לאומי בהאג דוח על הצעדים הננקטים בעזה

19:58 - דובר צה"ל: צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון; מטוסי קרב תקפו את אתר השיגור שממנו בוצעו השיגורים לרמת הגולן

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, תקפו מטוסי קרב את אתר השיגור במרחב כאוכבא, שבוצעו ממנו לפני כמה שעות עשרות שיגורים לעבר מרחב רמת הגולן.

19:27 - בכיר בחיזבאללה: "העימות בדרום לבנון - אינטרס של עזה ולבנון"

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם אמר: "העימות שלנו עם ישראל בדרום לבנון הוא אינטרס של עזה ושל לבנון, כדי שהאויב יידע שאם הוא חושב על שלב שני שבו יגיע תורנו, אז אנחנו ערוכים מאוד להתמודד עם האתגר, יהיה המחיר אשר יהיה. רק כלי נשק והתנגדות יכולים להרתיע את ישראל וזו הדרך שבחרנו".

19:05 - נתניהו משנה את גרסתו: הודה שעודכן אחרי המתקפה על עשרות טלפונים עם כרטיסי סים ישראליים שנדלקו בעזה

אחרי שטענה לשכת רה"מ כי נתניהו גילה רק אמש שבלילה שלפני הטבח הופעלו מאות כרטיסי סים ישראליים ברצועת עזה, רה"מ שינה את גרסתו. נתניהו הודה שעודכן אחרי המתקפה על עשרות טלפונים עם כרטיסי סים ישראליים שנדלקו בעזה.

18:29 - בג"ץ למדינה אחרי הדיון: נמקו מדוע לא לגייס את תלמידי הישיבות

18:20 - צה"ל חיסל את אחראי גזרת חג'יר בארגון הטרור חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל חיסל את אחראי גזרת חג'יר בארגון הטרור חיזבאללה. "כלי טיס של צה"ל חיסל בדרום לבנון את אחראי גזרת חג'יר, המחבל חסן חסין סלאמי", נמסר. "סלאמי שהשתייך ליחידת נאצר בארגון הטרור חיזבאללה, פיקד על כמה פעולות טרור שבוצעו לעבר כוחות צה"ל, ולעבר יעדים אזרחיים וצבאיים בצפון הארץ. בתקופה האחרונה, השתתף בתיאום מתווי טרור, לרבות שיגורי נ"ט לעבר מרחב קריית שמונה ומפקדת חטיבה 769".

18:11 - גלנט: "גם אם נצטרך לנצור את האש זמנית, נשוב להילחם עד להשבת אחרון החטופים"

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם משפחות החיילים החטופים: "עמדת מערכת הביטחון תהיה ברורה. חזרה מלאה של אזרחים לצפון רצועת עזה תתבצע רק לאחר החזרת כל החטופים. גם אם נצטרך לנצור את האש זמנית, נשוב להילחם עד להשבת אחרון החטופים". 

17:19 - אזעקות נוספות בגולן בעקבות שיגור שיורט בהצלחה; תיעוד: רקטות התפוצצו ליד אוטובוס עם תלמידים

17:00 - באורך 10 קילומטר: צה"ל חשף מנהרה ענקית שעברה מתחת לבית חולים ואוניברסיטה ברצועה

צה"ל חשף מנהרה שעברה דרך בית החולים הטורקי שגובל במחנות המרכז, בניין אוניברסיטת אלאסראא' בדרום העיר עזה ואזור זייתון, והשמיד אותה. מערכת הפירים שנחשפה חיברה בין חטיבת המרכז לחטיבת העיר עזה שפעלו בהן הגדודים נציראת, צברא וזייתון. 

16:40 - דו"צ: "הפרסום אודות 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בליל ה-7.10 שיקרי"

דובר צה"ל ודוברות שב"כ: "הפרסום אודות 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בו זמנית - שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח.

"כפי שפורסם בעבר, בליל ה-7.10 התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם.

"כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעים בשב"כ ובצה"ל.

"נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה".

16:33 - גנץ מציב אולטימטום: לא נתמוך בהכבדת הנטל על המשרתים בלי קידום מתווה שירות לכולם

גנץ בהצהרה לקראת חוק הגיוס: "כל חלקי החברה צריכים להשתתף בזכות לשרת - נביא את חוק שירות ישראל להצבעה במקביל לחקיקה על הרחבת שירות החובה והמילואים. לא נתמוך בהכבדת הנטל על המשרתים בלי קידום מתווה שירות לכולם". השר איזנקוט אמר בהצהרה: "סדר הכוחות שיידרש בשנים הקרובות לשגרה, חירום ומלחמה מחייב התגייסות כוללת ושירות ישראלי רחב בגיוס לצה"ל, שירות לאומי ושירות אזרחי".

16:00 - אזעקות הופעלו ברמת הגולן - דיווח: חיזבאללה שיגר יותר מ-40 רקטות

15:02 - בלילה שלפני המתקפה: בישראל זיהו מאות טלפונים עם סים ישראלי שהופעלו ברצועה 

שעות לפני מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר נקלטו בישראל "סימנים מעידים" על הכוונה של מחבלי החמאס. בין אותם סימנים היו הפעלת מאות טלפונים ברצועת עזה, כשלכולם סים ישראלי. לכתבה המלאה ב-N12

14:45 - דיווח: הרוג בתקיפה אווירית של רכב בדרום לבנון

בערוץ הטלוויזיה אל-מנאר דווח כי כלי טיס ישראלי תקף רכב מהאוויר לפני זמן קצר באלמג'אדל, שבדרום לבנון. על פי דיווחים, אדם אחד נהרג בתקיפה.

12:26 - בלבנון מדווחים: שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת רכב בבעלבכ; בגליל המערבי - פצוע קל בפגיעה ישירה בלול

12:01 - אזעקות בגליל המערבי אחרי התקיפה הישראלית 100 ק"מ בעומק לבנון

אזעקות בשורת יישובים בגליל המערבי: שתולה, גורן, שומרה, ערב אל עראמשה, גורנות הגליל, אבן מנחם, זרעית. לפי דיווחים בתקשורת הערבית: שני הרוגים בתקיפת חיל האוויר בבעלבכ.

11:36 - תגובה חריגה להפלת הכטב"ם: צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה במרחק הגדול ביותר מהגבול מאז פרצה המלחמה

בצה"ל פרסמו הודעה לפי תקפו מטרות חיזבאללה בעומק לבנון, שני מקורות ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל תקפה מזרחית לעיר בעלבכ - לראשונה מתחילת המלחמה.

10:29 - חיזבאללה הודיע שהפיל כטב"ם ישראלי, בצה"ל מאשרים: שוגר טיל נוסף שפגע - הכלי נפל בשטח לבנון

אחרי האזעקה בעמק יזרעאל, בצה"ל הודו שכלי טיס ישראלי נפל בשטח לבנון: מערכת "קלע דוד" יירטה בהצלחה טיל קרקע-אוויר אחד ששוגר, אך זמן קצר לאחר מכן שוגר טיל נוסף - שכן פגע בכלי הטיס. "צה"ל ימשיך להגן על מדינת ישראל ולפעול בשמי לבנון כנגד ארגון הטרור חיזבאללה", נמסר.

10:23 - ראש הממשלה הפלסטיני הגיש את התפטרותו

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה הגיש את התפטרותו. לנעליו ייכנס מוחמד מוסטפא, יו"ר קרן ההשקעות הפלסטינית, שיעמוד בראש הממשלה הזמנית שתפעל עד להקמת ממשלת מומחים. אשתיה ציין כי הממשלה הגישה התפטרותה ליו"ר אבו מאזן כבר ביום שלישי שעבר, כאשר היום הכריז על כך בישיבת הממשלה והוחלט על פיזורה.

10:00 - אזעקה הופעלה בכיסופים

09:03 - צבע אדום ברעים שבמועצה האזורית אשכול, לראשונה מיום שבת

08:44 - בעקבות יציאת מיירט: אזעקה הופעלה באלון התבור שבעמק יזרעאל

אזעקה הופעלה באלון התבור שבעמק יזרעאל - בפעם השנייה מתחילת המלחמה, בעקבות מיירט של קלע דוד ששוגר לעבר טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון. מד"א: לא התקבלו קריאות על נפגעים.

05:56 - קצין וארבעה לוחמי צה"ל נפצעו קשה בקרבות ברצועה

דובר צה"ל פרסם כי קצין מחטיבת הצנחנים, לוחם סיירת הצנחנים ולוחם מיחידת יהל"ם נפצעו קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, שני לוחמים מגדוד 601 נפצעו קשה אתמול בקרב בצפון הרצועה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

היא אחת הרוכשות הגדולות ביותר של נשק ישראלי, והחרמות לא מרתיעים אותה 
ראיון | רופאת החטופים משיבא מגלה: כך עזרנו להם להחזיר את תחושת השליטה

04:43 - סנטקום: החות'ים שיגרו טיל בליסטי לעבר מכלית; כוחות אמריקאים הפילו שני כטב"מים

מפיקוד המרכז של צבא ארה"ב נמסר כי המורדים מתימן שיגרו טיל בליסטי נגד ספינות במפרץ עדן. הטיל ככל הנראה כוון אל ה-Torm Thor, מכלית כימיקלים בבעלות ארה"ב שאף נושאת את דגלה. הטיל נחת במים - לא היו נפגעים ולא נגרם נזק למכלית. בנוסף, כוחות אמריקאים הפילו מוקדם יותר שני כטב"מים בדרום הים האדום. כטב"ם שלישי ששוגר גם הוא - התרסק.

04:28 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בצפון הגולן

03:14 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל בשעה זו באיו"ש

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל עצרו שני גברים במחסום עוורתא שליד העיר שכם. מוקדם יותר, נעצר אדם נוסף בשכם לאחר פעילות צה"ל בעיר. במהלך הפעילות, התבצע ירי והושלכו רימוני הלם וגז מדמיע לעבר חשודים מקומיים. פעילויות נוספות של צה"ל הלילה דווחו גם במקומות אחרים ברחבי יהודה ושומרון, כמו הערים רמאללה, טולכרם ואל-בירה.

02:13 - דובר צה"ל: "טבח 7 באוקטובר - המתקפה המתועדת ביותר בהיסטוריה"

הוול-סטריט ג'ורנל פרסם אמש (ראשון) מאמר דעה של דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, שבו טען כי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר היא ללא ספק "המתועדת בהיסטוריה" - בעקבות הצילומים הרבים והמזעזעים של מחבלי ארגון הטרור מהטבח בעוטף עזה, שאף פורסמו ברשתות החברתיות. עוד טען הגרי במאמר כי זהו היה "רק השלב הראשון באסטרטגיית התקשורת של חמאס".  

00:59 - לשכת ראש הממשלה: צה"ל הציג את תוכנית פינוי האוכלוסייה מאזורי הלחימה ברצועה

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בישיבת קבינט המלחמה הערב הציג צה"ל את תוכנית פינוי האוכלוסייה מאזורי הלחימה בעזה ואת התוכניות המבצעיות להמשך. בנוסף, אושרה התוכנית לאספקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה באופן שימנע את תופעות הביזה שאירעו בצפון הרצועה ובאזורים אחרים

23:03 - דיווח: הממשלה הפלסטינית תתפטר מחר ותהפוך לממשלת מעבר

דיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני מפי גורם רשמי: הממשלה הפלסטינית תגיש מחר את התפטרותה לאבו מאזן ותחל לתפקד כממשלת מעבר. צוין כי זהו "צעד יזום של אבו מאזן, לנוכח הלחצים מצד מדינות האזור, הקהילה הבין-לאומית וארה"ב"

22:51 - דגלי ישראל הונפו במפגן מחאה המוני נגד נשיא ברזיל

דגלי ברזיל לצד דגלי ישראל הונפו היום במהלך הפגנת ענק בסאו פאולו נגד נשיא ברזיל לולה דה סילבה ובתמיכה בקודמו בתפקיד ז'איר בולסונארו. הנשיא לשעבר בולסונארו נופף לעבר תומכיו בעצרת תמיכה - כשמלפניו דגל ישראל. נשיא ברזיל יצר משבר דיפלומטי עם ישראל אחרי שהשווה בין הלחימה בחמאס ברצועת עזה למעשיו של אדולף היטלר.

21:30 - מקור בהנהגת חמאס: "יש תיקונים חדשים בסעיפי המחלוקת בעסקה, הפער עדיין גדול"

מקור בהנהגת חמאס אמר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי "יש כמה תיקונים חדשים בסעיפים שמהווים מחלוקת גדולה בין חמאס לישראל". לדבריו, "למרות שהושגה התקדמות מסוימת בנקודות מסוימות, התעלמו מהדרישות העיקריות של חמאס - קביעת הפסקת אש סופית ונסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מהרצועה".

על פי המקור בחמאס, ההתקדמות בפסגת פריז הייתה הגידול במספר המחבלים הפלסטינים שהם דורשים לשחרור. מיחס של 3 אסירים פלסטינים על כל חטוף ישראלי שמשוחרר - ליחס שנע בין 13-3 על כל חטוף. עוד נטען כי כחלק מתוצאות הפסגה, הוחלט לאפשר את חזרת העקורים לבתיהם בצפון הרצועה, אך באופן מוגבל והדרגתי - בעוד שבפסגה הראשונה הוחלט רק "לשקול מחדש" את שובם.

לפי המקור, "חמאס מתעקש על חזרתם המלאה בשלב הראשון - הפער עדיין גדול בין שני הצדדים, בעיקר עם דחייתה של ישראל הפסקת אש סופית ונסיגה מוחלטת".

21:07 - אדם הצית את עצמו מול שגרירות ישראל בוושינגטון

תקרית חריגה מול שגרירות ישראל בבירת ארה"ב: אדם הצית את עצמו היום מחוץ לבניין השגרירות. שירותי הכיבוי וההצלה המקומיים עדכנו כי מצבו קריטי, ופציעותיו מסכנות חיים. מהשגרירות נמסר: "היום בשעות הצוהריים הצית עצמו אדם מחוץ למבנה שגרירות ישראל בוושינגטון ופונה בידי אמבולנס לבית החולים. האיש אינו מוכר, לצוות השגרירות שלום". הכתבה המלאה

20:32 - פניית הפרסה של קבינט המלחמה: יבטל את החלטתו להכניס סחורות ישירות לצפון הרצועה

קבינט המלחמה אישר עקרונית הכנסת סיוע לצפון הרצועה, אך הערב פרסמנו ב"המהדורה המרכזית" שאותו פורום שקיבל את ההחלטה הזו יעשה בשעות הקרובות סיבוב פרסה. דרגי המקצוע התלוננו שהכנסת הסיוע לצפון הרצועה משמעותה "פרס לחמאס" בימים של משא ומתן, ולכן ההחלטה החדשה היא להעביר את הסיוע רק כחלק מעסקה ולא במנותק ממנה. הכתבה המלאה

20:30 - הדרישה החדשה שהעלה נתניהו בדרך לעסקה: האסירים הכבדים ישוחררו לקטאר

פרסום ראשון: ראש הממשלה נתניהו הקשיח עמדות במשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים והציג דרישה חדשה שלפיה האסירים ה"כבדים" ישוחררו לקטאר. גורמי המקצוע העריכו שהדרישה תעורר התנגדות בקרב חמאס וקטאר ותרחיק עסקה. גורמים אחרים מאשימים אותו בטרפוד עסקה ממניעים פוליטיים. הכתבה המלאה

20:21 - רקטה נפלה באזור מוצב צה"ל ברכס רמים

רקטה שוגרה מלבנון לעבר מוצב צה"ל ברכס רמים שבגליל העליון. לא הופעלה התרעה ואין נפגעים

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12