ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הותר לפרסום: מפקד פלוגה בגבעתי נפל בקרב בצפון רצועת עזה

רס"ן אייל שומינוב, בן 24 מכרמיאל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה • אונר"א הודיעה: מפסיקה את הפעילות בצפון רצועת עזה • התרעות הופעלו בקריית שמונה וביישובים בגליל - צה"ל תקף מבנים של חיזבאללה וחיסל חוליית מחבלים • הפלסטינים מדווחים: שמונה הרוגים בתקיפה אווירית על בית ברפיח • גורם ישראלי ל-N12 לאחר פסגת פריז: "יש סיבה לאופטימיות, המו"מ יהיה מפרך" • כל העדכונים

פעילות צה''ל במרחב ח'אן יונס / צילום: דובר צה''ל
פעילות צה''ל במרחב ח'אן יונס / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

21:00 - אזעקות בקריית שמונה ובשורת יישובים בגליל העליון; דיווח על נפילות באזור בית הלל

אזעקות הופעלו בקריית שמונה וביישובים רבים נוספים בגליל העליון: בית הלל, דפנה, הגושרים, כפר גלעדי, תל חי ומעיין ברוך. זוהו מספר נפילות באזור בית הלל, חלקן ללא התרעה מוקדמת.

20:34 - דובר צה"ל: תקפנו חוליית מחבלים נוספת של חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע כי בפעם השנייה בתוך מספר שעות - חוליית מחבלים זוהתה מהאוויר והותקפה בתוך מחסן אמצעי לחימה. בנוסף, צה"ל תקף מפקדה מבצעית של כוח רדואן, עמדות שיגור ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. צה"ל מסר כי לאחר התקיפה של מחסן אמצעי הלחימה התרחשו פיצוצי משנה גדולים שמעידים על הימצאות אמצעי לחימה במבנה.

 

20:22 - רה"מ נתניהו: "אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם"

רה"מ נתניהו התייחס הערב לעסקה לשחרור חטופים ולפעולה ברפיח: "אנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, וכן את השלמת חיסול גדודי החמאס ברפיח. לכן שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במו"מ. בתחילת השבוע אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם. רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול החמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה".

20:15 - אלפים מפגינים בת"א בדרישה ללכת לבחירות

אלפי בני אדם התכנסו בתל אביב ובאזורים נוספים ומחו בעד יציאה לבחירות. בתל אביב, מפגינים ניסו לחסום את צומת קפלן ונעצרו, והמשטרה הפעילה מכת"זיות.

18:55 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל, רס"ן אייל שומינוב

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של רס"ן אייל שומינוב, בן 24 מכרמיאל, מפקד פלוגה בגדוד שקד (424) בחטיבת גבעתי, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. שומינוב ז"ל נהרג מפגיעת נ"ט במהלך פשיטה על שכונת זייתון בעזה.

17:43 - גורם מדיני בכיר - אנחנו עדיין רחוקים מעסקה אבל חמאס ירד מכמה מדרישותיו

לאחר הפסגה בפריז: גורם מדיני בכיר מסר: "אנחנו עדיין רחוקים מעסקה אבל חמאס ירד מכמה מדרישותיו". בנוסף, קבינט המלחמה ידון טלפונית ויביא לאישור את מסמך העקרונות שנסגר בפסגת פריז.

17:24 - אונר"א מפסיקה את פעילותה בצפון רצועת עזה

סוכנות הסיוע של האו"ם הודיעה כי היא נאלצת להפסיק להעביר חבילות סיוע הומניטרי לצפון הרצועה "בגלל הכאוס וגנבת המזון ממשאיות הסיוע". לטענת הסוכנות, התנהגות התושבים שסובלים מייאוש ורעב לא מאפשרת מעבר בטוח של משאיות סיוע וחלוקה מסודרת של המזון.

17:05 - דובר צה"ל: תקפנו מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל תקף מבנים צבאיים שמשמשים את ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, בנוסף לחוליית מחבלים שזוהתה מהאוויר נכנסת למבנה צבאי. "רחפן צה"לי זיהה חוליית מחבלים שנכנסת למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר בליידא שבדרום לבנון", מסר דובר צה"ל, "מטוס קרב תקף את המבנה שבו זוהו המחבלים".

עוד הודיע דובר צה"ל כי בשעות האחרונות מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים נוספים שמשמשים את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים רב א-תלתין, עייתא א-שעב ובליידא וכי בוצע ירי ארטילרי להסרת איום לכמה מוקדים בדרום לבנון. בצה"ל הוסיפו כי במהלך היום זוהו שיגורים לעבר המרחבים ערב אל-עראמשה, חניתה והר דב, וצה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון".

16:43 - אזעקות בקריית שמונה

16:30 - דיווחים ברצועת עזה: הרוגים בתקיפה אווירית על בית ברפיח

הפלסטינים מדווחים כי שמונה נהרגו ואחרים נפצעו כתוצאה מתקיפה אווירית על בית במרכז העיר רפיח בדרום רצועת עזה. לפי הפלסטינים, צה"ל פתח בתקיפות אוויריות סמוך לגבול הרצועה עם מצרים.

14:03 - יורטה מטרה חשודה שניסתה לחצות מלבנון לישראל, זוהו מספר נפילות במרחב בחניתה

 מטוס קרב יירט מטרה חשודה שהייתה בדרכה מלבנון לישראל, המטרה לא חצתה את הגבול. ההתרעות שהופעלו לפני כחצי שעה על ירי רקטות וטילים.

13:30 - גורם מדיני על הפסגה שהתקיימה בפריז: "יש מתווה מסגרת שאפשר לצעוד איתו קדימה"

המשלחת הישראלית נחתה הבוקר (שבת) מהשיחות בפריז. גורם מדיני הביע אופטימיות ואמר: "היו שיחות טובות, יש התקדמות משמעותית. יש בסיס שממנו אפשר לצאת לבניית התכנית והמו"מ". קבינט המלחמה יתכנס אולי עוד הערב כדי לקבל עדכונים.

בשורה התחתונה - הבשורה מפסגת פריז היא שיש צמצום פערים וגישה חיובית שמאפשרים פתיחה של מו"מ וירידה לפרטי פרטים בסוגיות הרלוונטיות שדיווחנו עליהן אתמול, והן: מפתחות השחרור (מספר האסירים שישוחררו על כל חטוף), רשימת השמות, ימי הפוגה ופריסת כוחות בעזה. אפשר להעריך, בזהירות הנדרשת, שעסקה לפני חודש רמדאן שיחל בעשרה במרץ - היא דבר אפשרי. לכתבה המלאה ב-N12

13:25 - התרעות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין. צה"ל: האירוע הסתיים

אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון בהם: אביבים, ברעם, יראון, אזור תעשייה רמת דלתון, ג'ש - גוש חלב, דישון, דלתון, יפתח, כרם בן זמרה, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, עלמה, ריחאנייה ורמות נפתלי. מפיקוד העורף נמסר כי הטיפול באירוע הסתיים.

13:00 - תיעוד: פשיטות על תשתיות טרור ואיתור פצצות מרגמה בשקי אונר"א

הלחימה במערב ח'אן יונס נמשכת וצה"ל מעמיק את ההתקפות במרחב. הלוחמים פשטו על עשרות תשתיות טרור, חיסלו עשרות מחבלים בירי טנקים ובירי מטווח קרוב. בהמשך הלחימה הלוחמים פשטו על ביתו של בכיר במודיעין הצבאי של ח'אן יונס ואיתרו פיר מנהרה בסמוך אליו. הפיר הושמד.

בפשיטה נוספת על כמה מבנים, שאותם חמאס הסב למתחם לחימה, הלוחמים איתרו פצצות מרגמה ומחסניות בתוך שקים של אונר"א. באחת מההתקפות זיהו הלוחמים שמונה מחבלים שהתקרבו אל הכוחות וחיסלו אותם באמצעות טיל מדויק.

11:41 - סינוואר בשער: עיתון "המציאות" שוב הופץ בעזה

בעזה מדווחים כי צה"ל הטיל הבוקר ברפיח את עיתון "המציאות" - המהדורה הרביעית. בשער: בצד אחד של המאזניים - מנהיג חמאס יחיא סינוואר ובצד השני - תושבי עזה.

10:33 - ההתרעה שהופעלה בגליל העליון - עקב זיהוי שווא

10:24 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

התרעה הופעלה בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין בשורת ישובים בגליל העליון, בהם - איילת השחר, גדות, חולתה, יסוד המעלה, משמר הירדן, עמוקה ושדה אליעזר.

10:10 - צה"ל תקף עמדות שיגור ותשתיות של חיזבאללה במרחב ג'בל בלט

במהלך הלילה, מטוסי קרב תקפו עמדות שיגור ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב ג'בל בלט, כך לפי דובר צה"ל. בנוסף, "הותקפה עמדת תצפית של הארגון במרחב עייתא א-שעב. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחב חנין ובמרחב מרווחין".

09:32 - המחבלים זוהו ברחפן, כלי הטיס חיסל אותם: תיעוד משכונת זייתון בעזה

כוחות אוגדה 162 ממשיכים להילחם בשכונת זייתון שמדרום לעיר עזה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 זיהו באמצעות רחפן חוליית מחבלים שהתכוננה לשיגור נ"ט לעבר הכוחות, זמן קצר לאחר מכן הכווינו כלי טיס לעבר החוליה והיא חוסלה.

במהלך היממה האחרונה, חיסלו הלוחמים בפשיטה על זיתון מחבלים רבים בתקיפות אוויריות ובהיתקלויות בשטח. בנוסף, הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם רובי קלאצ'ניקוב ומחסניות, מטען מוכן להפעלה וכן ווסטים ומסמכים של ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, במרכז הרצועה צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעילויות, זיהה מכלול האש החטיבתי שני מחבלים שהסתובבו בקרבת הכוחות עם תיקים וחפץ חשוד כאמל״ח, תוך דקות אחדות, מחבלים חוסלו.

כמו כן, הלחימה בח'אן יונס נמשכת. במסגרת התקפה חטיבתית, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו ביממה האחרונה מחבלים רבים בירי צלפים מדויק. לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 זיהו שלושה מחבלים המתקרבים ונעים לעבר הכוח וחיסלו אותם בסיוע מסוק קרב. לאחר מספר דקות, זוהו ארבעה מחבלים נוספים אשר חוסלו באמצעות תקיפת כלי טיס. "ביממה האחרונה חיסלו הלוחמים מספר חוליות מחבלים אשר נעו לעבר כוחותינו באמצעות ירי פגזי טנקים", נמסר עוד מצה"ל. 

09:00 - אזעקות באדמית שבגליל המערבי

04:37 - נשיא ברזיל לואיז אינסיו (לולה) דה סילבה: "ממשלת ישראל עושה רצח עם"

הנשיא כתב בחשבון שלו ברשת החברתית X: "אני בעד הקמת מדינה פלסטינית חופשית וריבונית. מי ייתן ומדינה פלסטינית זו תחיה בהרמוניה עם מדינת ישראל. מה שממשלת ישראל עושה זה לא מלחמה, זה רצח עם. ילדים ונשים נרצחים". 

 04:37 - נשיא ברזיל לואיז אינסיו (לולה) דה סילבה: "ממשלת ישראל עושה רצח עם"

הנשיא כתב בחשבון שלו ברשת החברתית X: "אני בעד הקמת מדינה פלסטינית חופשית וריבונית. מי ייתן ומדינה פלסטינית זו תחיה בהרמוניה עם מדינת ישראל. מה שממשלת ישראל עושה זה לא מלחמה, זה רצח עם. ילדים ונשים נרצחים". 

22:13 - בכיר חיזבאללה מת מפצעיו אחרי שרכבו הותקף מהאוויר

בלבנון מדווחים: מפקד חיזבאללה שאחראי על מארון א-ראס, מוחמד עלויה, מת מפצעיו - לאחר שרכבו הותקף מהאוויר בבינת ג'ביל, בתקיפה שמיוחסת לישראל לפני 11 ימים.

20:42 - מקורות בחמאס: לא שוללים פריצת דרך במו"מ לעסקה, עדיין דורשים שחרור אסירים כבדים

מקורות בחמאס מסרו לתקשורת הערבית כי הם לא שוללים פריצת דרך במהלך השבוע הבא במשא ומתן. לפי הדיווח, חמאס דבק בכך שהשלב הראשון של ההסכם יכלול נסיגה ישראלית מלב הערים ברצועה - מה שיאפשר את חזרת התושבים לאזור. נטען כי בכירים מצריים העבירו לחמאס את נכונותה של ישראל להסכים להסרת המחסומים שפיצלו את הרצועה. המקורות הבהירו: לא חזרנו בנו מהדרישה לשחרר אסירים כבדים עם עונשי מאסר ממושכים.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12