הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א; אל על צללה בכ-14%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% • סיטי גרופ: מחירי הנפט עשוים לנסוק ל־100 דולר לחבית בשנה • אנבידיה צפויה לפרסם היום את תוצאותיה הכספיות • וביוליוס בר מעריכים: הורדת ריבית בארה"ב לא לפני חודש מאי

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:34

המסחר בתל אביב ננעל  הערב במגמה מעורבת. מדד ת"א  35 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 90 עלה ב-0.2%. מדד הביומד השיל 1.4% ולעומתו מדד רשתות השיווק עלה ב-1.7%. 

במדד ת"א בלטו בעליות מניות אלקטרה צריכה , מטריקס  ויוחננוף , מנגד ירדו מניות פריורטק , קמטק  ודוראל אנרגיה 

בשוק החוב התנהל היום מסחר שקט למדי. תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים נסחרה בעליה של נקודת בסיס אחת וב-4.19%, האיגרת לשנתיים נסחרה ב-3.75%. מדדי האג"ח הקונצרניות, תל בונד 20, 40 ו-60 נסחרו ללא שינוי. 

מחזור המסחר הסתכם הערב ב-1.9 מיליארד שקל. 

16:05

המסחר בבורסה מתנהל כעת ברובו בירידות שערים קלות. מדד ת"א  35 יורד ב-0.1% ומדד ת"א 90 ב-0.2%, מדד נפט וגז שהחל את השבוע בעליות חדות, משיל עתה 0.8%. 

בולטות בירידה מניות דוראל אנרגיה , שוב אנרגיה  ונופר אנרג'י . עולות אלקטרה צריכה , דנאל  ומטריקס 

15:04

מניית אל על  צוללת בכ-12%. זאת לאחר שרשות שדות התעופה אישרה כי חברת התעופה יונייטד תחזור לפעילות בישראל בחודש מרץ. עם זאת, לפי שעה חברת יונייטד טרם אישרה את הדיווח.

14:39

המדדים המרכזיים בתל אביב נסחרים לפי שעה במגמה חיובית. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ות"א 90 עולה ב-0.1%.

מניית חברת אבוג'ן , העוסקת בפיתוח ומסחור פלטפורמה מיחשובית-ביולוגית לשיפור תהליכי הפיתוח של מוצרים בתחום מדעי החיים, מזנקת בכ-20% לאחר שדיווחה כי חתמה על הסכם רישוי ושיתוף פעולה עם חברת באייר לפיתוח פתרון בר קיימא חדש להדברת עשבים.

בשוק החוב המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים עולים ב-0.1%. במקביל מדד תל גוב שקלי 10 + עולה בשיעור דומה.

13:01

המגמה המעורבת בתל אביב נמשכת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ות"א 90 משיל מערכו 0.1%. 

מניית טכנולוגיות גילוי אש וגזים  מזנקת בכ-17% לאחר שדיווחה לפני זמן קצר כי חברת פורד צפויה לרכוש את מוצריה הגלאי של החברה מפני דליקה ונזקי אש. עוד דווח כי החברה מעריכה כי במהלך 12 החודשים הקרובים יותקנו עשרות גלאי להבה במתקניה
של פורד בארה"ב.

בולטות לחיוב במדד ת"א 125 מניות בזן , דנאל , אאורה , נייס  ופורמולה מערכות .

מנגד, פוקס , דדלק רכב , פריון נטוורק , מג'יק , וזפירוס .

11:26

מגמה מעורבת בת"א. מדד ת"א 35 עולה ב-0.3% ות"א 90 נסחר סביב רמות הבסיס. 

מניית חברת בוליגו  מזנקת בכ-9%. זאת לאחר שהחברה, העוסקת בארגון עסקאות רכישה והקמה של נדל"ן מניב בארה"ב, דיווחה לפני זמן קצר כי חתמה על הסכם להקמת מגורי סטודנטים שיכלול 291 יחידות דיור בג'ורג'יה, ארה"ב. 

בשוק המט"ח, הדולר ממשיך להתחזק מול השקל ונסחר סביב 3.69 שקלים. 

10:39

המגמה החיובית בתל אביב נמשכת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ות"א 90 עולה בשיעור דומה. בקרב המדדים הענפיים ת"א בנייה עולה ב-0.6%. מנגד, מניות הביומד יורדות ב-0.5%.

קבוצת דליה אנרגיה, יצרנית ומספקת חשמל פרטי, דיווחה הבוקר כי חתמה עם קבוצת HOT, על הסכם התקשרות לאספקת חשמל. ההסכם נחתם למשך תקופה של עד 10 שנים ועתיד לספק חשמל ל-HOT energy, זרוע אספקת החשמל של החברה.

בשוק המט"ח המקומי, הדולר מתחזק בכ-0.7% מול השקל ונסחר סביב 3.68 שקלים. האירו מתחזק ב-0.8% מול המטבע המקומי ועומד בשעה זו על 3.98 שקלים.

10:20

מניית חנן מור  צוללת בכ-12%. זאת לאחר שדווח כי כ-92% ממניות חברת הבנייה אמורים לעבור לנושים הגדולים שלה, כך עולה מבקשה שהגיש מנהל ההסדר, עו"ד אהוד גינדס לביהמ"ש אמש (ג'). לאחר מספר שבועות בהם עמל המנהל שמונה לחברה מטעם ביהמ"ש, דודו זבידה, גובש הסדר שנועד לאפשר את פירעון החובות הרבים שצברה החברה שמסתכמים בכ-2.7 מיליארד שקל.

ההסדר שגובש אמור להגיע לאישור הנושים במהלך החודש הקרוב. לפי ההצעה שהונחה בפני ביהמ"ש יכונסו אסיפות הנושים עד ל-21 במארס, ומנהל ההסדר יגיש את התוצאות בתוך ארבעה ימים לאחר מכן.

10:08

פתיחה חיובית בבורסת ת"א. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.3%.

בולטות לחיוב מניות נכסים ובנין , פורמולה מערכות , בזן , אודיוקודס , וגילת .

מנגד, ישרס , פריון נטוורק , סאפיינס , נקסט ויז'ן  ואנרג'יקס  נסחרות בירידות.

08:00

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת. אמש (ד'), המסחר בתל אביב ננעלה במגמה מעורבת, לאחר שרשם עליות שערים ברוב יום המסחר. מדד ת"א 35 ננעל סביב רמות הבסיס ות"א 90 השיל מערכו 0.2%. בלטו לחיוב מניות הביומד זינקו בכ-2%. מנגד, מדד ת"א נפט וגז השיל מערכו 0.9%. 

מניית דלתא גליל  עלתה ב-5% בעקבות פרסום הדוח לרבעון הרביעי ב-2023 של החברה בשליטתה (80%) דלתא מותגים, שהגיבה בזינוק של 14%. יצרנית ומשווקת מוצרי ההלבשה והלבשה תחתונה הציגה ברבעון צמיחה של 9.2% בהכנסות שהסתכמו בכ-317 מיליון שקל.

אלביט מערכות  דיווחה על חוזה בסך כ-300 מיליון דולר עם לקוח אירופי לאספקת מערכות נשק, סיור, נהיגה ומודעות עבור כ-230 רכבים משוריינים. החוזה יבוצע על פני שש שנים.

אלקטרה מול שיכון ובינוי: המכרז שחשף את יחסי הכוחות בשוק התשתיות 

מניית חברת דלק רכב  זינקה בכ-14% לאחר שדווח לפני זמן קצר כי החברה קיבלה הצעת רכש מיוחדת לרכישת 6.3 מיליון מניות (כ-6.5% מהון החברה) מטעם חברת האחזקות של גיל אגמון. 

חברת דנאל , העוסקת בשירותי סיעוד ורפואה, דיווחה אמש (ג') כי דודו מזרחי מונה לתפקיד מנכ"ל החברה. מזרחי כיהן בתפקידי ניהול בכירים בקבוצת בזק, פרטנר ותנובה ובתפקידו האחרון כמנכ"ל קבוצת בזק במשך 4 שנים. מינויו של מזרחי ייכנס לתוקף בחודש מרץ. 

המנכ"ל האופטימי של טבע מודה: ייקח עוד שנים עד שתחזור למעמד של "מניית העם" 

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי היפני נסחר סביב רמות הבסיס, ההנג סנג מזנק בכ-2.6%, בורסת שנגחאי קופצת בכ-2.2% ומדד הקוספי יורד ב-0.3%.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות שערים.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה שלילית. הנאסד"ק השיל מערכו 0.9%, ה-S&P 500 ירד ב-0.6% והדאו ג'ונס ירד ב-0.2%. 

אנבידיה  צללה אמש (ג') ב-4.3% ובמקביל שווי השוק שלה נחתך ב-78 מיליארד דולר. בכך רשמה איבדה אנבידיה את שווי השוק היומי הגדול ביותר מאז שהתחילה להיסחר. השיא הקודם היה ירידה של 56 מיליארד דולר בסוף מאי 2023. 

על רקע ירידות השערים במניית אנבידיה אמש, נראה כי קיים חשש מציפיות מוגזמות של השוק לגבי התוצאות הכספיות שחברת השבבים צפויה להציג היום. האנליסטים צופים כי הכנסות החברה יעמדו על 18.9 מיליארד דולרים המהווים צמיחה של יותר מ-200% בהשוואה לרבעון המקביל. במקביל, הציפייה היא כי הרווח למניה יעמוד על 4.23 דולר. 

ג'ורדן קליין, אנליסט מבנק ההשקעות Mizuho, הסביר במארקטווצ' כי ציפיות השוק לתוצאותיה הכספיות של ענקית השבבים "מאתגרות" להערכתו. הוא מסביר כי "הפוטנציאל של מניה לרדת כלפי מטה מרגיש גדול יותר מאשר הכיוון ההפוך". עם זאת, קליין מבהיר שהוא לא מתיימר להגיד שהיא לא תעמוד בציפיות, מאחר שלדעתו זו "טעות לעשות זאת" עם אנבידיה.

אבק הכוכבים של אנבידיה: לחברת השבבים הספיק דיווח אחד כדי להקפיץ שורת מניות 

עוד בעונת הדוחות, אמש פאלו אלטו פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון. החברה עקפה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות אך הורידה את תחזית הצמיחה של לשנה כולה ל-15%-16%, כאשר בתחזית הקודמת שהציגה הצמיחה עמדה על 18%-19%. 

גם סולאראדג'  פרסמה אמש את תוצאותיה הכספיות ונפלה בכ-11.4% לאחר שהציגה תחזית חלשה לרבעון הראשון של 2024. החברה, המפתחת טכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, הפסידה פחות מהצפוי ברבעון הרביעי של 2023 אך ההכנסות היו נמוכות מתחזיות השוק, והתחזית קדימה הייתה חלשה משמעותית מהצפי של האנליסטים.

החברה מצפה להציג ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 175-215 מיליון דולר, לעומת 944 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023 ובהשוואה ל-316 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023. האתגר שמלווה את סולאראדג' כבר מספר רבעונים עדיין נמשך: היקף המלאי של מוצריה אצל המפיצים עדיין גבוה ולכן היקף המכירות שלה יורד, כל עוד המלאי לא חוזר לרמות נורמליות. במקביל גם הביקוש הכללי נמוך יותר אך הדינמיקה צפויה להשתפר ברבעונים הבאים של השנה. ברבעון הראשון סולאראדג' אף צופה עלייה קלה בהיקף המלאים. ברבעון הרביעי, ימי המלאי שלה עלו ל-386 לעומת 169 ברבעון השלישי, והם ימשיכו לעלות ברבעון הראשון. המגמה צפויה להערכת החברה להתהפך ברבעון השני של השנה.

מניית חברת  אמזון   צפויה להיכנס למדד הדאו ג'ונס בשבוע הבא. ענקית המסחר המקוון תחליף את מניית וולגרין בוטס אליאנס  במדד. השינוי ייכנס לתוקף לפני פתיחת השוק ב-26 בפברואר. 

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים ננעלו אמש (ד') בעליות של עד 0.1%. מדד תל גוב שקלי 10 + ננעל סביב רמות הבסיס. תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים נסחרה בירידה קטנה ל-4.18%, ובאיגרת לשנתיים היא עלתה ב-3 נקודות בסיס ל-3.78%.

בשוק החוב האמריקיאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות הבוקר. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרה סביב 4.27%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

בשוק המט"ח המקומי, השקל נחלש בכ-1% מול המטבעות הזרים אמש (ג'). שער הדולר עומד על 3.65 שקלים לדולר והאירו נסחר ב-3.94 שקלים.

מודי שפריר, אסטרטג ראשי שווקים פיננסיים בבנק הפועלים, התייחס לפיחות השקל וכתב כי "מאז פרסום נתוני התוצר במשק לרבעון הרביעי של 2023, רואים שינוי מגמה במטבע. אמנם נתון התוצר היה תואם לציפיות של בנק ישראל, אך מתחת לממוצע הציפיות בשווקים".

שפריר ציין כי "נתוני התוצר הגבירו את הערכות הגופים הזרים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בפגישה הקרובה, מה שהוביל לגידול ברכישות דולרים מצד הזרים כנגד השקל".

מחירי הנפט נסחרים הבוקר בעליות קלות לאחר שאמש (ג'), ירדו בכ-1.5%. הבוקר, מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 82.5 דולרים.

בסיטי גרופ צופים נסיקה אפשרית במחירי הנפט ב-100 דולר לחבית בתוך 12-18 חודשים. זאת בשל המתיחות הגיאופוליטית במזרח התיכון, שיבושים בשרשרת האספקה ומדיניות מהדקת של OPEC+.

4. מאקרו

לאחר פרסום נתוני הצמיחה החלשים בישראל בתחילת השבוע, יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי בחדר המסחר של בנק מזרחי טפחות, מנתח ומרגיע: "הגריעה עצמה בתוצר, לעומת רמת הפעילות המשקית ברבעון השלישי של 2023, עומדת בסדר גודל של 5%. מעבר להיות נתון זה מתון לכשעצמו, בוודאי בתקופת מלחמה, הוא גם משקף תוצר דומה לציפיות הסקטור הציבורי, וחלק מגופי הדירוג הבינלאומיים, באשר להשפעת המלחמה על התוצר ברבעון הזה. מעבר לזה, הוא במידה רבה מבוסס על נתונים מתחילת הרבעון".

החלטת בנק ישראל ביום שני: מתגברות הציפיות להורדת ריבית 

מאז הוא מזכיר, "רמת הפעילות המקומית המשיכה להתאושש בדצמבר, עם צמצום מתקפות הטילים על המדינה. להערכתנו נראה את זה בא לידי ביטוי באופן משמעותי בעדכון של נתוני התוצר המקומיים בחודש הבא".

בהמשך היום (ד') יפורסם פרוטוקול דיון החלטת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, ובחמישי מספר דורשי העבודה החדשים במשק האמריקאי.

5. תחזית

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק ביוליוס בר, צופה שהאינפלציה המתמשכת בארה"ב הפכה את הציפיות להורדות ריבית אגרסיביות ללא רלוונטיות. "אנו מאמינים כי הורדות הריבית על ידי הבנק המרכזי, פד, צפויות להתחיל במאי או רק ביוני 2024", הוא כותב לאור הנתונים האחרונים.

"נתוני האינפלציה שיתפרסמו עוד פעמיים לפני פגישת ועדת השווקים הפתוחים במאי, עשויים להגביר את התחושה שהאינפלציה ממשיכה לרדת ולהעניק רוח גבית להורדת ריבית ראשונה".