ישראל במלחמה | סיקור שוטף

צה"ל חשף סרטונים בהם תועדה משפחת ביבס בדרום רצועת עזה

בלבנון מדווחים שהותקפו מחסני אמל"ח בג'אזיה • בידי צה"ל סרטון של שירי ביבס וילדיה ברצועה, מתחילת המלחמה • קטאר נגד נתניהו: "הוא רק רוצה להאריך את המלחמה" • סמ"ר סימון שלומוב, בן 20 מקריית ביאליק, לוחם בחטיבת הצנחנים - נפל אמש בדרום הרצועה • עדכונים שוטפים

תיעוד משפחת ביבס בדרום רצועת עזה מסרטון שצה''ל איתר בתוך הרצועה
תיעוד משפחת ביבס בדרום רצועת עזה מסרטון שצה''ל איתר בתוך הרצועה

עדכונים שוטפים

21:26 - צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה בלבנון

צה"ל הודיע כי תקף תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה ובה מחבלים במרחב הכפר מרווחין. "כוחות האיסוף והמודיעין של אוגדה 146 זיהו כמה מחבלים בתשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר מרווחין שבדרום לבנון. בשיתוף פעולה מהיר הוזנקו מטוסי קרב שתקפו את התשתית בזמן שהמחבלים שהו במקום".

21:04 - ארה"ב חוקרת "התרסקות כטב"ם בחופי תימן"

אחרי שהחות'ים טענו הבוקר שהפילו כטב"ם אמריקני - הפנטגון פתח בבדיקה על "התרסקות של כטב"ם MQ-9 Reaper סמוך לחופי תימן", כך דווח בניו יורק טיימס. החות'ים הבטיחו לפרסם בשעה הקרובה הוכחות להפלת הכטב"ם המתקדם. 

20:00 - מטען נזרק לעבר רכב בשומרון - ישראלי נפגע קל

בן 25 נפגע במצב קל מרסיסי זכוכית בכביש 60 בין חומש לשבי שומרון לאחר שנזרק מטען לעבר רכבו. הגבר טופל בידי מד"א וכוח רפואה של צה"ל, והוא בהכרה מלאה עם פציעות בגפיים.

19:25 - אחרי שננזף ב"יד ושם": שגריר ברזיל יוחזר מישראל בהוראת הנשיא לולה

אחרי שהשגריר של ברזיל ננזף ב"יד ושם", "על רקע דבריו המחרידים של נשיא ברזיל", נשיא ברזיל לולה ביקש ממנו לחזור מישראל למדינתו. בנוסף, גם שגריר ישראל בברזיל זומן לשיחת נזיפה.

19:05 - נתניהו: ישראל תשמור על השליטה הביטחונית המלאה בעזה וביו"ש

נתניהו פרסם הודעה ובה הבהיר: "עמדתי הייתה ונותרה ברורה. היא רק התחזקה אחרי הטבח הנורא של השבעה באוקטובר. בכל מצב, עם או בלי הסדר קבע, ישראל תשמור על השליטה הביטחונית המלאה בכל השטח מערבית לירדן. זה כולל כמובן את יהודה ושומרון ואת רצועת עזה. גם אלה שיש להם דעות שונות, מסכימים שאחרי ה-7 באוקטובר עלינו לקבל בעצמנו את ההחלטות שנוגעות לקיומנו ולעתידנו - ולכן אני קורא לכל המפלגות הציוניות להצביע בעד ההצעה שאנחנו מביאים הערב לכנסת".

18:40 - חשש לחדירת כלי טיס בגליל העליון, צה"ל מאשר: תקפנו ליד צידון

התרעה על חדירת כלי טיס הופעלה בשורת יישובים בגליל העליון, גם באלה שבדרך כלל לא מופעלות בהם אזעקות כמו פקיעין וחורפיש. הפרטים בבדיקה. במקביל, צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו סמוך לעיר צידון שני מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה.

"התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור כלי הטיס הבלתי מאויש לעבר הגליל התחתון", נמסר מצה"ל. "לאחר תחקור עולה כי מדובר בכלי טיס בלתי מאויש ששוגר על ידי ארגון הטרור חיזבאללה משטח לבנון, ככל הנראה מוקדם יותר היום. נסיבות האירוע מתוחקרות. כמו כן, מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל ובמרחב אל עדייסא".

18:10 - צה"ל חשף את הסרטונים בהם נראים בני משפחת ביבס החטופים ברצועת עזה

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "כוחותינו איתרו בזמן האחרון ממצלמת רחוב בחאן יונס תיעוד ובו ניתן לזהות את שירי, אריאל וכפיר ביבס ביום החטיפה, בהגיעם לחאן יונס. מהתיעוד וממודיעין שנאסף, עולה כי שירי נחטפה עם אריאל בן ה-4 וכפיר בן ה-9 חודשים, בסמוך לשעה עשר בבוקר, על ידי מחבלים בטרקטורון ומשם הם הועברו לטנדר אחר שלקח אותם לחלקו המזרחי של מרחב חאן יונס, למוצב של ארגון הטרור כתאב מוג'אהדין".

17:13 - דיווחים: צה"ל תקף בלבנון ליד צידון

בלבנון מדווחים שצה"ל תקף מהאוויר מחסנים של אמצעי לחימה ליד צידון, שממוקמת לא בסמוך לגבול כמו רוב המטרות של צה"ל בימים אלה, אלא מעט בעומק לבנון. לפי הדיווחים, מדובר ב-2 תקיפות רצופות שבוצעו בעיירה ג'אזיה, כ-60 ק"מ מהגבול.

16:25 - בעזה מדווחים: צה"ל תוקף מהאוויר במזרח רפיח

16:00 - צה"ל איתר סרטון שבו בני משפחת ביבס נראו בחיים בימים הראשונים למלחמה

בסרטון שאותר בימים האחרונים בדרום רצועת עזה ויפורסם בהמשך היום באישור המשפחה, נראו שירי ביבס וילדיה אריאל וכפיר בחיים בימים הראשונים של המלחמה.

הסרטון כאמור אותר לאחרונה בדרום הרצועה, ייתכן שבמנהרה או במקום מסתור, ובו נראו בחיים בני משפחת ביבס ימים בודדים אחרי 7 באוקטובר. עדיין לא ידועים הפרטים מה בדיוק רואים בסרטון ומה אורכו, אבל הוא שופך אור על הימים הראשונים ועל מצבם של בני המשפחה כשנחטפו

15:03 - אזעקה הופעלה בזרעית שבגליל העליון

13:52 - צה"ל על הפיצוץ בגליל התחתון: "ככל הנראה לא מדובר בכלי טיס של צה"ל"

דובר צה"ל הודיע בנוסף ששרידי כלי הטיס שזוהו הבוקר במרחב ארבל שבגליל התחתון ככל הנראה "לא שלנו". עוד הודיע שמטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר א-דהירה שבדרום לבנון.

בנוסף, פרסם צה"ל תיעוד של זיהוי פעיל חיזבאללה במבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב: מנתחת מודיעין חזותי ביחידה 869 זיהתה אתמול באמצעי איסוף פעיל טרור נכנס לתוך המבנה. מיד לאחר הזיהוי, הועבר דיווח למרכז האש בפיקוד הצפון והוזנקו מטוסי קרב שתקפו תוך זמן קצר את המבנה בו שהה הפעיל.

13:32 - קטר: נתניהו מאריך את המלחמה מסיבות שידועות לכולם

דובר משרד החוץ הקטרי התבטא בחריפות נגד ראש הממשלה בציוץ ב-X: "הצהרותיו האחרונות של ראש הממשלה הישראלי בהן הוא מבקש מקטר ללחוץ על חמאס כדי לשחרר את החטופים - אינן אלא ניסיון חדש שלו לעכב ולהאריך את המלחמה מסיבות שידועות לכולם. הוא יודע היטב שקטר הייתה מחויבת מהיום הראשון למאמצי התיווך, לסיום המשבר ולשחרור החטופים. עדות לכך זו הפסקת האש ההומניטרית שהביאה לשחרור 109 חטופים והוכיחה כי מו"מ והגעה להסכם - הם הפתרון היחיד להחזרת החטופים, לסיום ההסלמה והבטחת ביטחון האזור".

"אנחנו מגנים גם את ההאשמות הריקות מתוכן שהשמיע ראש הממשלה בישראלי לגבי מאמצי השיקום והסיוע ההומניטרי של קטר לעם הפלסטיני בעזה, והצגתן כאילו היא מממנת את חמאס. זה מתקיים כידוע, בתיאום מלא עם ישראל, ארה"ב, מצרים, האו"ם וכל הגורמים הנוגעים בדבר".

‏"אנחנו מדגישים כי קטר ממשיכה במאמצי התיווך שלה ולא מייחסת חשיבות להצהרות שאפשר להבין רק בהקשר של בריחה מהמשברים הפוליטיים האישיים של ראש הממשלה בישראלי אנחנו דורשים ממנו להתמקד במהלך המשא ומתן - באופן שישרת את ביטחון האזור ויסיים את הטרגדיה המתמשכת של המשך המלחמה, במקום לפרסם הצהרות כאלה בכל פעם שהדבר מתאים לסדר היום הפוליטי הצר שלו".

12:30 - לוחמי הקומנדו בקרבות פנים מול פנים עם מחבלים

לוחמי יחידת אגוז של עוצבת הקומנדו ממשיכים בלחימה עצימה במערב ח'אן יונס. בסוף השבוע האחרון, ביצעו הלוחמים סריקות בתוך בית החולים 'נאצר' לאחר ימי קרב ממושכים. תחילה בית החולים כותר ועם הפשיטה חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים בהיתקלויות מטווחים קצרים.

11:45 - הפיצוץ סמוך לכנרת: מכתש נפער, שרידי כלי טיס אותרו

מכתש נפער בהר ארבל כתוצאה מפיצוץ חזק, החשד - כלי טיס התרסק. כוחות ביטחון רבים נמצאים במקום ונבדק אם מדובר בכלי טיס של חיזבאללה או של צה"ל. מהמשטרה נמסר: " שוטרים וחבלנים של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור".

11:30 - פיצוץ נשמע סמוך למושב ארבל שבגליל התחתון - הפרטים בבדיקה

10:25 - אזעקות בצפון

בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין: התרעה הופעלה ביישובים בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי.

09:35 - נשיא ברזיל אמר שישראל מבצעת רצח עם - השגריר זומן לנזיפה ביד ושם

שר החוץ ישראל כ"ץ זימן את השגריר פדריקו מייר לשיחת נזיפה בעקבות "דבריו המחרידים של נשיא ברזיל". משרד החוץ: השר יבהיר לשגריר שהתבטאויות מסוג זה אינן מקובלות בשום אופן וכי למעשה ארגון הטרור חמאס הוא זה שפעל לרצח עם.

09:30 - חוסל מחבל שביצע אתמול שיגור לעבר העוטף

אתמול זוהה שיגור ממרכז רצועת עזה שחצה לשטח ישראל ונפל בשטח פתוח במרחב העוטף. דקות ספורות לאחר מכן, לוחמי חטיבת הנח"ל זיהו את המחבל שביצע את השיגור הולך ברחבי העיר עזה. הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל אותו. בנוסף, חוסלו חוליות חמושות שפעלו סמוך לכוחות צה"ל ברצועה.

09:10 - החות'ים טוענים - הפלנו כטב"ם אמריקני

דובר הזרוע הצבאית של החות'ים טוען: הפלנו כטב"ם אמריקני מדגם MQ-9 Reaper באזור חודידה.

08:55 - דיווח: ספינה נפגעה אופן משמעותי במתקפה של החות'ים, הצוות נטש

ספינת משא בבעלות בריטית, המופעלת על ידי חברה לבנונית והייתה בדרכה מאיחוד האמירויות לבולגריה, נפגעה אמש על ידי החות'ים במצר באב אל-מנדב. לא היו נפגעים, הצוות נאלץ לנטוש את הספינה.

07:40 - בשל חשש לירי מלבנון: כבישים בצפון נחסמו לתנועה

בעקבות הערכת מצב של צה"ל, נסגרו שוב לתנועה הכבישים הבאים עד להודעה חדשה:
• צומת מלכיה לכיוון צפון ודרום
• צומת ישע לכיוון מערב
• צומת הכניסה למרגליות לכיוון מערב
• צומת מצודות (גיבור) לכיוון צפון

07:21 - הירי מעזה התחדש אחרי יומיים: צבע אדום בעוטף

התרעות הופעלו בניר עוז, בנירים ובעין השלושה שבמועצה האזורית אשכול - לא ידוע על נפגעים. זאת, כעבור יומיים ללא שיגורים מעזה לעבר שטח ישראל. 

05:56 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות:

סמ"ר סימון שלומוב, בן 20 מקרית ביאליק, לוחם בגדוד 202 שבחטיבת הצנחנים, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

02:32 - חיזבאללה קיבל אחריות ל-9 תקיפות נגד ישראל ביממה האחרונה

00:36 - שר החוץ הירדני: ישראל אחראית לעקירה ההמונית של פלסטינים

איימן ספדי, שר החוץ של ירדן, גינה בחריפות את ישראל אמש בוועידת מינכן לביטחון ואמר שהיא אחראית לעקירת מיליוני בני אדם בעזה. עוד אמר ספדי כי ירדן "לא צריכה להיות אחראית לניקוי הבלגן של ישראל" על ידי מתן אפשרות לאנשים להיכנס לגבולותיה. "מה שאנחנו רואים בעזה זה מלחמה הרסנית, רצח המוני, דחיקת אנשים לתהום, הרס בתי חולים, הרג עיתונאים. עלינו למסגר את הדברים בהקשר הנכון", תקף ספדי, כשנשאל אם ירדן תקבל עקורים פלסטינים.

"מרוששת": לא רק ישראל צריכה לחשוש ממלחמה עם חיזבאללה 
שאלות ותשובות | רוסיה מציבה נשק חדש ומאיימת על חצי טריליון דולר 

23:23 - פרסום ראשון | צה"ל הנחה לקצץ בחברי כיתות הכוננות בעוטף החל מהשבוע הבא. התושבים זועמים: זה יפגע בביטחון שלנו

23:01 - מרכז הסחר הבריטי דיווח על תקיפת ספינה במצר באב אל-מנדב

23:00 - בכיר חמאס מוחמד נזאל מכחיש את הדיווחים על סינוואר: "הוא עדיין ממלא את תפקידו כמנהיג חמאס"

22:30 - ירי קליעים סמוך ליישוב כרמית בנגב: התושבים הונחו להיכנס למרחבים מוגנים

ירי קליעים כבד נשמע סמוך ליישוב כרמית שבנגב. לפי החשד מדובר בירי מכיוון יישוב בדואי סמוך. התושבים קיבלו הנחיה להיכנס למרחבים מוגנים. תושבים סיפרו ל-N12: "יש ירי מטורף שגם נראה לעין, אנחנו בתוך הממ"דים רועדים מפחד".

מהמשטרה נמסר כי השוטרים פועלים ביישוב לקייה להשלטת הסדר, הפסקת הירי ואיתור חשודים מעורבים. הרקע לאירוע - סכסוך פלילי בין שני פלגים מאותה משפחה.

22:20 - מעטפה חשודה התגלתה במשרד רה"מ וטופלה: "האירוע הסתיים"

מעטפה חשודה הגיעה הערב למשרד ראש הממשלה. לאחר סימנים שעלו בשיקוף, כוחות הביטחון הוזעקו והמעטפה טופלה לפי הנוהל. באגף ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה מסרו: "הטיפול הסתיים, לא נשקפה סכנה למי מהעובדים"

22:10 - היועמ"שית בהרב-מיארה בדיון על הר הבית: "לא בטוח שזה חוקי להגביל באופן גורף אזרחים ישראלים"

21:35 - דיווח באל-ג'זירה: ה"עיתונאי" אסמאעיל אבו עמר, שתיעד את הטבח בניר עוז ב-7 באוקטובר - הגיע לדוחה כדי לקבל טיפול רפואי, לאחר שבשבוע שעבר נפצע בתקיפת צה"ל ברפיח ורגלו נקטעה

21:06 - בדרג הביניים של חמאס גוברות הקריאות למצוא לסינוואר חלופה

בדרג הביניים של חמאס גובר השיח על מצבו של יחיא סינוואר ועל כך שאולי צריך למצוא לו חלופה. מודיעין ומסרים שישראל מקבלת מכמה מדינות ידידות חושפים כי סינוואר לא מתקשר עם פקודיו ולא עם הנהגת חמאס בחו"ל, כך חשפנו הערב (ראשון) ב"מהדורה המרכזית". הפרטים המלאים

20:46: נתניהו: "קטר יכולה ללחוץ על חמאס כפי שאף גורם לא יכול"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים ואמר כי "קטר יכולה ללחוץ על חמאס כפי שאף גורם אחר לא יכול. אני קורא גם לכם לקרוא לקטר ללחוץ על חמאס כדי שיותר מבני הערובה שלנו ישוחררו".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12