הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א; ישראמקו זינקה בכ-9%, תמר פטרוליום ב-6%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.7% • האינפלציה בישראל ממשיכה להתמתן • השקל שב להתחזק מול הדולר בסוף השבוע • בשבוע הקרוב יתפרסמו נתוני מאקרו בעולם, בהם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו • אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות • סנטינל וואן וסימילרווב הישראליות שנסחרות בוול סטריט זכו לשדרוג המלצה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

16:00

נעילה חיובית בת"א. מדד ת"א 35 עלה ב-0.7% ות"א 90 קפץ ב-1.2%. בקרב המדדים הענפיים, מדד ת"א נפט וגז קפץ ב-4%. ת"א ביומד עלה ב-1.6%. מדד ת"א בנקים 5 טיפס ב-1%.

מניית מבטח שמיר  זינקה בכ-16.5% לאחר שדיווחה כי כלל ביטוח  צפויה להשקיע בחברה כ-306.25 מיליון ש"ח בהון שמיר אנרגיה (חברה בת בבעלות מלאה של החברה), בתמורה להקצאת מניות רגילות של שמיר אנרגיה אשר תהוונה לאחר הקצאתן לכלל 20% מהון המניות המונפק והנפרע של שמיר אנרגיה.

בקרב מניות מדד ת"א 125, בלטו לחיוב מניות ישראמקו יהש , נפטא , תמר פטרוליום , וערד 

מנגד, יוחננוף , אודיוקודס , שפיר הנדסה , אופקו הלת'  וגילת  נסחרות בירידות.

בשוק החוב המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים ננעלו בירידות של 0.1%. מדד תל גוב שקלי 10 + עלה ב-0.1%.

15:30

העליות בבורסת ת"א מתחזקות בחצי שעה האחרונה לסיום המסחר. מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ות"א 90 קופץ ב-1.1%.

חברת מבטח שמיר  המשקיעה בחברות טכנולוגיה, אנרגיה, נדל"ן והשקעות מימוניות, מרכזת עניין לאחר שהמסחר במניה הופסק לאור דיווח מהותי שהחברה צפויה לפרסם.

14:01

חברת צמח המרמן , העוסקת בפיתוח פרוייקטי נדל"ן דיווחה הבוקר על השלמת הנפקת אג"ח בסדרת אג"ח חדשה (סדרה ח') בהיקף כולל של 100 מיליון שקל. החברה גייסה 85 מיליון שקל במכרז המוסדי ו-15 מיליון שקל נוספים במכרז הציבורי. סך הביקושים להם עמד על 276 מיליון שקל, ושיעור הריבית שנקבע עומד על 6.45% שקלי לא צמוד (מח"מ 4.1 שנים). 

12:42

המדדים המרכזיים בת"א נסחרים לפי שעה במגמה חיובית. מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.7%. 

מניית חברת ליניאג תרפיוטיק , העוסקת בפיתוח תרופות תוך שימוש בתאי גזע, מזנקת בכ-12%. זאת לאחר שהחברה דיווחה כי קיבלה אישור FDA למוצר שפיתחה לטיפול בפגיעה בעמוד השדרה.

בשוק החוב המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרים במגמה מעורבת. מדד תל גוב שקלי 10 + מוסיף לערכו 0.1%. התשואה על אג"ח ישראל ל-10 שנים יורדת ב-7 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.23%. 

11:31

חברת מליסרון , דיווחה הבוקר כי השלימה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב, בדרך של הרחבת שתי סדרות אג"ח (סדרה י"ט וסדרה כ"א). במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה, הביקושים של החברה עמדו על למעלה כ-2.6 מיליארד שקל, ובחרה לגייס מתוך סכום זה כ-1.44 מיליארד שקל, בעקבות הביקושים הגבוהים החליטה החברה להגדיל את היקף הגיוס, בכפוף לקבלת אישור חברת הדירוג מעלות.

11:00

המגמה החיובית בת"א נמשכת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.7%. 

מדד ת"א נפט וגז מזנק בכ-4% לאחר שחברת שברון ובעלות הזכויות במאגר תמר הודיעו היום (א') על החלטת השקעה סופית (FID) בשלב השני בפרויקט הדו שלבי להרחבת יכולת ההפקה מהמאגר. 

בהמשך לדיווח, מניית תמר פטרוליום  מזנקת בכ-11% ומניית ישראמקו יהש  קופצת בכ-10%.

10:05

פתיחה חיובית בתל אביב. מדד ת"א 35 עולה ב-0.3% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.4%. 

בולטות לחיוב מניות יישראמקו יהש , תמר פטרוליום , קמטק , ונפטא .

מנגד, אודיוקודס , אופקו הלת' , גילת  וטבע  נסחרות בירידות.

08:03

1. שוק המניות

יום המסחר בת"א צפוי להיפתח במגמה מעורבת. ביום חמישי האחרון, המסחר ננעל במגמה חיובית. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ות"א 90 הוסיף לערכו 0.7%. בקרב המדדים הענפיים מדד הביומד זינק ב-1.9% אך מדד ת"א בנקים 5 השיל מערכו כ-0.9%. בסיכום שבועי, מדד ת"א 35 טיפס ב-1.1%. ת"א ביומד הוביל את העליות בשבוע האחרון וננעל בעלייה של 5.3%. 

מור בולט בראש, ומי בתחתית? בדקו מה עשו קרנות ההשתלמות והפנסיה שלכם בינואר 

במסחר ביום חמישי בלטה מניית פייטון תעשיות , שזינקה מעל 30% בעקבות כניסת קרן פימי להשקעה ברכישת השליטה בחברה. מניה נוספת של קרן פימי שבלטה במסחר היא אימאג'סט , שעלתה על רקע הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם שתי חברות סינגפוריות עליו דיווחה. חברת הטכנולוגיה הדואלית אלוט  נסחרה בירידה לאחר פרסום הדוחות הכספיים.

מניית חברת השבבים נובה  הדואלית המשיכה ליהנות מתחום ה-AI וזינקה ב-5% ביום חמישי האחרון בבורסה המקומית אחרי דוחות רבעוניים חזקים. ברבעון הרביעי החברה הרוויחה 1.28 דולר על הכנסות של 134 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים לרוח מתואם של 1.23 דולר למניה על הכנסות של 128 מיליון דולר. גם התחזית של החברה להמשך טובה. ברבעון הראשון החברה צופה רווח מתואם של 1.27 דולר למניה על הכנסות של 137 מיליון דולר בעוד האנליסטים מצפים לראות רווח מתואם של 1.19 דולר למניה על הכנסות של 134 מיליון דולר. 

בורסות וול סטריט ננעלו באדום בסוף השבוע האחרון: מדד הדאו ג'ונס ירד בכ-0.4%, מדד ה-S&P 500 ננעל בירידות של כ-0.5%, והנאסד"ק ירד ב-0.8%. בסיכום שבועי מדדי המניות בוול סטריט רשמו ירידות שערים לראשונה מזה חמישה שבועות: הדאו ג'ונס איבד מערכו כ-0.1%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.4%, והנאסד"ק השיל מערכו כ-1.3%.

ההשקעה (הסודית) החדשה של וורן באפט 

מניית חברת ההדמיה הישראלית, ננוקס אימג'ינג  זינקה בכ-40% במהלך המסחר בוול סטריט ביום שישי האחרון. לקפיצה יכולים להיות מספר הסברים אפשריים. ביום רביעי לאחר המסחר נחשפו לראשונה אחזקות של ענקית הטכנולוגיה אנבידיה , והסתבר כי יש לה אחזקה זעירה בננוקס. רוב החברות בהן נחשפה אחזקה של אנבידיה נסקו, וננוקס הייתה כנראה חלק מן הטרנד, למרות שהאחזקה של הענקית בה קטנה במיוחד. 

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים ננעלו ביום חמישי בעליות של 0.2%. מדד תל גוב שקלי 10 + עלה ב-0.3%. התשואה על אג"ח ממשלת ישראל ל-10 שנים ירדה קלות ועמדה על 4.24%.

בשבוע החולף, המסחר באג"ח התנהל על רקע הורדת דירוג האשראי לישראל מ-A1 ל-A2 עם אופק דירוג שלילי. על כך כתבו השבוע במיטב כי הורדת הדירוג לא חוזה את העתיד לבוא, משום שלהערכתם ישראל נהנתה מראש מדירוג גבוה ביחס לרמת החוב שלה, וממילא עליית הסיכון כבר באה לידי ביטוי בשווקים ואפילו מעבר למתחייב מהורדת הדירוג.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרו במגמה מעורבת ביום שישי האחרון. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדה קלות ונסחרה סביב 4.28%. התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה ונסחרה סביב 4.64%.

בסיכום שבועי, תשואות האג"ח הממשלתי בארה"ב עלו לכל אורך העקום לאור ההערכות המשקיעים כי הריבית בארה"ב לא תרד כל כך מהר. התשואה על אג"ח ל-10 שנים עלתה ב-13 נ"ב והתשואה לשנתיים עלתה ב-16 נ"ב בשבוע החולף.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

השקל התחזק במסחר במטבע חוץ במהלך יום שישי. מתחילת חודש פברואר, האירו נחלש מול השקל בכ-1% ואילו הדולר נסחר כמעט ללא שינוי ביחס למטבע הישראלי. בסקירה השבועית של רפי גוזלן, כלכלן ראשי באי.בי.אי בית השקעות, הוא כתב כי "בחינת פרמיית הסיכון כפי שהיא נמדדת בשוק המט"ח מעלה כי מאז תחילת המלחמה השקל התחזק בכ-4.5% מול הדולר ובכ-2.5% מול האירו. אמנם חלק לא מבוטל מהתחזקות השקל טמון בהתערבות בנק ישראל, בין שננקטה בפועל ובין שבפוטנציאל ההתערבות העתידית, אך ברמות השקל הנוכחיות ההתערבות אינה רלוונטית. כלומר, תפיסת סיכון גבוהה יותר הייתה מקבלת ביטוי בשקל חלש בלפחות 3%-2% מהרמה הנוכחית".

בנוסף, מחיר חבית נפט מסוג ברנט עמד ביום שישי על 83.5 דולר. בבנק לאומי העריכו בשבוע החולף שמחיר הנפט צפוי להיות תנודתי לאור האירועים הביטחוניים במזרח התיכון.

4. מאקרו

ביום חמישי האחרון פורסם מדד המחירים לצרכן בישראל שנותר ללא שינוי בחודש ינואר בקצב חודשי. ב-12 החודשים האחרונים (ינואר 2024 לעומת ינואר 2023) המדד ירד ל-2.6% מ-3%, בהתאם לתחזיות הכלכלנים שצפו כי האינפלציה השנתית תרד בחודש ינואר ל-2.6%-2.7%.

הערכות הכלכלנים: למרות הירידה באינפלציה, הריבית בישראל לא תרד בקרוב 

נתוני מאקרו שונים יתפרסמו בשבוע הקרוב ברחבי העולם, ביניהם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו לחודש ינואר ומדד אמון הצרכנים, מדד המחירים לצרכן ומחירי בתים חדשים בקנדה, המאזן המסחרי ביפן, נתוני תעסוקה ומכירות בתים קיימים בארה"ב, וכן שיעור הצמיחה בתמ"ג בגרמניה.

בישראל יפורסמו בשבוע הקרוב נתוני התמ"ג לרבעון רביעי 2023, סחר חוץ לפי ארצות לחודש ינואר, הייצור התעשייתי וכן מדדי פדיון לענפי הכלכלה.

עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2023 נמשכת, ובוול סטריט יפורסמו בין היתר הדוחות של בנק HSBC, הרשתות וולמארט והום דיפו, חברת השבבים אנבידיה וחברת הכרייה ריו טינטו. בין החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט שידווחו בשבוע הקרוב הן סולאראדג', סאפיינס, קמטק, Wix, אבן קיסר, אורמת, פייבר וקלטורה.

5. תחזית

שתי חברות טכנולוגיה מישראל שנסחרות בבורסת ניו-יורק זכו השבוע להמלצות חיוביות מאנליסטים: חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן שהקים ומנהל תומר ויינגרטן, וחברת התוכנה סימילרווב שהקים ומנהל אור עופר.

בנק אוף אמריקה העלה את ההמלצה למניית סנטינל וואן מ"נייטרלי" ל"קנייה" והקפיץ את מחיר היעד ב-32% ל-35 דולר, פרמיה של 17% על מחיר המניה.

העלאת ההמלצה מוסברת בשיפור תנאי המאקרו-כלכלה וגורמים חיוביים בתעשיית אבטחת הסייבר. כלכלני הבנק מעריכים שלמרות התחרות העזה בתחום, סנטינל וואן נמצאת בדרך לרווחיות ולייצור תזרים חופשי. הם מציינים שהמניה נסחרת במכפיל הכנסות של 7 ל-2025 לעומת ממוצע 8 בקרב המתחרות, וכיום להערכתם יחס הסיכוי-סיכון בה טוב יותר.

סימילרווב זכתה רק בשבוע שעבר להמלצת "קנייה" מג'פריס עם מחיר יעד של 10 דולר, וכעת לאחר שפרסמה דוחות, בג'פריס מעלים את מחיר היעד ל-12 דולר, פרמיה של 59% על המחיר בבורסה. כלכלני הבנק ציינו שלאחר הדוחות, הם חשים ביטחון רב יותר במגמות העסקיות.

להערכתם, החברה כבר הגיעה לתחתית והפוטנציאל של המוצרים החדשים עדיין לא מוערך מספיק בשוק.