כך משפיעה התאונה הקטלנית בקוריאה הדרומית על מניית נאוויטס

הפעילות במספנה של יונדאי בקוריאה הדרומית, בה מייצרים פלטפורמה ימית המשמשת את נאוויטס, הופסקה בעקבות תאונת עבודה קטלנית • מניית נאוויטס פטרוליום שירדה בחדות לאחר הדיווח, עברה לעליות

מספנת יונדאי בקוריאה הדרומית, בה התרחשה התאונה / צילום: Reuters, Kim Hong-Ji
מספנת יונדאי בקוריאה הדרומית, בה התרחשה התאונה / צילום: Reuters, Kim Hong-Ji

מניית נאוויטס פטרוליום  נסחרת בעשעה זו בעליות קלות לאחר שפתחה את יום המסחר בירידות של כ-5%  (ד') והובילה את הירידות במדד ת"א 125. הירידה הגיעה בעקבות תאונת עבודה קטלנית שהתרחשה במספנה של יונדאי באולסן, קוריאה הדרומית, והפסקת הפעילות בה ביום שלישי.

במספנה של יונדאי מייצרים פלטפורמה שמשמשת את נאוויטס להפקת נפט גולמי בים. באירוע שהתרחש ביום שני בערב שעון מקומי, שלושה עובדי קבלן ששהו במספנה נפגעו כשמנוף הזיז בלוק גדול במשקל כ־9,000 טונות, המשמש כחלק מבניית הפלטפורמה. פרטי האירוע לא ידועים, אך אחד הפועלים נהרג, ושניים נפצעו בדרגות שונות.

בגלל טעות כתיב בדוח: המניה שזינקה ב-60% 
● השווי קפץ פי 5 ביום: החברה הקטנה מהרצליה שעשתה סנסציה בוול סטריט

ביונדאי אמנם מיהרו לציין כי במספנות לא התרחשה תאונת עבודה חמורה מזה 22 חודשים, אבל בסיאול החליטו בכל זאת להוציא צו הפסקת עבודה מיידי. לפי נאוויטס, חברת BOE שעוסקת בחיפוש נפט במפרץ מקסיקו עדכנה את שותפותיה מפרויקט שננדואה, כי בעקבות דיונים שקיימה עם יונדאי, החליטה שייבדקו הנזקים ובתוך כחודשיים תתקבל התשובה.

משותפות נאוויטס נמסר: "נאוויטס בוחנת את פרטי אירוע תאונת העבודה. לצד ההשבתה הזמנית של העבודות בחלק ה-TOPSIDE במספנות יונדאי לצורך בחינה, כל יתר העבודות לפיתוח הפרויקט לרבות על יתר חלקי מתקן ההפקה, נמשכות כסדרן".

כעת, המפעילה BOE בוחנת את המשמעויות, כולל ההסכם יונדאי, בנוגע לכיסוי הביטוחי הקיים, ללוחות הזמנים ולתקציב הפרויקט. בנאוויטס מודים כי עדיין אין יכולת להעריך את משמעויות התאונה והנזקים.